Naujajam koronavirusui plintant, oro linijos visame pasaulyje atšaukia keleivinius skrydžius, drastiškai apkarpo savo tvarkaraščius. Dėl to, beje, jos susidūrė su iki šiol nematyta problema – kur rasti vietos visiems lėktuvams laikyti? Apie tai skaitykite čia: Parkavimosi bėdos: oro linijos ieško vietos lėktuvams, stato juos ant pakilimo takų.
Ekspertai pastebėjo, kad nutupdyti lėktuvai ne tik brangiai kainuos bendrovėms, bet ir gali paveikti orų prognozes. Nevyksta skrydžiai, tad ir drastiškai sumažėjo lėktuvų renkamos informacijos kiekis, kuris padėdavo prognozuoti orus.
Orų duomenys, kuriuos renka orlaiviai, yra itin svarbūs prognozių modeliams, pagal kuriuos kasdien pranašaujami orai. Stebėjimas, vykdomas pasitelkiant lėktuvus, taip pat gerokai sumažina klaidų tikimybę prognozuojant orus.
Kovo 1–23 dienomis iš lėktuvų gaunamų duomenų visame pasaulyje sumažėjo net 42 proc., – praėjusią savaitę paskelbė Europos vidutinės trukmės orų prognozių centras (angl. European Centre for Medium-Range Weather Forecasts, ECMWF). Per mažiau nei mėnesį orlaivių ataskaitų pateikimas virš Europos smuko net 65 procentais.
Nors tarptautinės orų tarnybos taip pat jaučia komercinių skrydžių sumažėjimo pasekmes, jos visgi naudingos informacijos gauna iš krovininių lėktuvų, – teigia JAV Nacionalinė vandenynų ir atmosferos tyrimų administracija (NOAA).
„Nors šių svarbių duomenų srauto sumažėjimas, tikėtina, turės neigiamą poveikį prognozių modeliui, tai nebūtinai reiškia, kad sumažės prognozių tikslumas“, – tikino NOAA atstovė Susan Buchanan.
Taip yra todėl, kad aviacijos industrija naudoja ir kitus instrumentus informacijai apie orus surinkti – yra ir kitų šaltinių, kurie panaudojami prognozių modelyje. Vieni tokių – orų meteorologiniai balionai, ant žemės esantis orų stebėjimo tinklas, radarai, palydovai, plūdurai.
Prireiks dar daugiau laiko, kad būtų pamatyta, kiek svarbus keleivinių skrydžių skaičiaus sumažėjimas yra orų prognozėms, bet tyrimai rodo, kad iš orlaivių renkami duomenys gali būti be galo vertingi.
2017 m. publikuotame tyrime Amerikos meteorologų bendrija paskelbė, kad atmetus lėktuvų surinktus duomenis artimiausių 6 valandų vėjo, drėgmės ir temperatūros prognozės suprastėjo 15–30 proc.