Kaip į miestus efektyviai pritraukti turistų ir kodėl svarbu turėti kryptingą rinkodaros strategiją, pasakoja penktadienį, sausio 23 dieną vyksiančio renginio „Verslo ir miestų forumas. Rinkimai 2015“ dalyvės – Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) turizmo komisijos atstovė ir Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė Žydrė Gavelienė ir Birštono savivaldybės merė Nijolė Dirginčienė.
Latviai nušluostė nosį
Sėkmingos rinkodaros patirties toli ieškoti nereikia – jos galima pasisemti iš kaimynų latvių. Kaip jiems pavyko užkariauti Rygos kaip Baltijos šalių sostinės įvaizdį?
Pasak Ž.Gavelienės, Latvijoje turizmo rinkodarą įgyvendina ne valdžios institucija, o bendradarbiaujant su verslu įkurta įstaiga. Ten verslo nuomonė svarbi sprendžiant, kaip turi būti reklamuojama šalis. Daug įtakos turi Rygos savivaldybė.
Lietuvoje kol kas tai yra neįmanoma, nes vieninga strategija nėra sukurta: už tai atsakingas Ūkio ministerijos turizmo politikos skyrius.
Rinkodara yra būtina, norint sukurti patrauklų šalies įvaizdį ir pritraukti svečių. „Turime labai įdomių miestų. Tai – Kaunas, Birštonas, Druskininkai, Telšiai. Juose yra apstu „perliukų“, kuriuos reikia surinkti ir akcentuoti, pristatant miestus turistams.
Pavyzdžiui, Kauno Pažaislio vienuolynas būtų įdomus rusų turistams, nes ten palaidotas carinės Rusijos himno autorius Aleksejus Lvovas. Birštonas – unikalus miestas, turintis išskirtinį kraštovaizdį ir t.t.“, – teigia Ž.Gavelienė.
Puikus pavyzdys – Birštonas
Geras kryptingos miesto komunikacijos pavyzdys – Birštono kurortas. Pasak miesto merės Nijolės Dirginčienės, savivaldybė šiuo klausimu dirba ypatingai daug.
„Neužtenka vien tik sutvarkyti miesto infrastruktūrą. Kurortui svarbu, kad lankytojai apie jį sužinotų, išgirstų ir paskaitytų iš anksto, o ne tik atvykę.
Todėl būtina turėti rinkodaros politiką ir komunikacijos strategiją. Nepasikliovėme savo jėgomis, išsirinkome komunikacijos agentūrą ir jos padedami dirbame", – sakė merė.
Pasak jos, iš karto buvo aišku, kad kalbėti reikėtų tik apie unikalius dalykus, kuriuos turi Birštonas.
"Dabar esame matomi televizijoje, spaudoje bei socialiniuose tinkluose. Per paskutinius keletą metų toks matomumas davė pastebimos naudos – padidėjo į Birštoną atvykstančių turistų srautas, mieste kuriasi naujos sanatorijos, viešbučiai, restoranai, mažos parduotuvės, kavinės, atsiranda naujų darbo vietų", – teigia merė.
Jaunimas grįžta iš užsienio
Žinoma, komunikacija dar ne viskas. Kaip teigia N.Dirginčienė, pradžioje labai svarbu susitvarkyti miesto infrastruktūrą: atnaujinti gatves, sutvarkyti skverus, parkus, apleistus pastatus, o komunikuoti pradėti tik įvykus pokyčiams.
Taip pat būtina ir glaudžiai bendradarbiauti su verslu: rengti susitikimus, klausti jų nuomonės, išsiaiškinti miesto problemas, tartis ir priimti verslui svarbius sprendimus.
„Pastebime, kad jaunimas grįžta iš užsienio, važiuoja į Birštoną netgi iš didmiesčių, nes čia yra puikios sąlygos gyventi ir auginti vaikus. Mes jau galime pasiūlyti darbo vietų patraukliomis sąlygomis, todėl atsiranda ir naujų būstų poreikis.
Galvojame apie daugiabučių namų statybą, nes neabejojame, kad naujų darbo vietų dar atsiras ir jaunimui reikės, kur apsistoti“, – įsitikinusi Birštono merė.
Kaip atrodo mūsų miestų rinkodara, lyginant su pasaulio miestais, kokie Lietuvos miestai pirmauja šioje srityje, ką gali padaryti savivaldybės, viliojant turistus ir investicijas, bus diskutuojama renginyje „Verslo ir miestų forumas. Rinkimai 2015“, kurį rengia Lietuvos verslo konfederacija.
Forumas vyks sausio 23 dieną viešbutyje „Radisson Blu Lietuva“, Vilniuje. Jo metu susitiks žinomi verslininkai, ekspertai, kandidatai į merus bei savivaldybių tarybas. Renginys yra nemokamas ir atviras visiems, iš anksto užsiregistravusiems svetainėje www.lvk.lt.