Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

EASA paragino oro linijų bendroves vengti Baltarusijos oro erdvės

Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūra (EASA) paragino oro linijų bendroves vengti Baltarusijos oro erdvės, sekmadienį Minskui privertus nusileisti į Lietuvą skridusį vežėjos „Ryanair“ orlaivį.
Grįžo „Ryanair“ lėktuvas iš Minsko
Grįžo „Ryanair“ lėktuvas iš Minsko / Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr.
Temos: 1 Baltarusija

„Su šiuo veiksmu susijusios aplinkybės kelia rimtų abejonių dėl Baltarusijos požiūrio į tarptautines civilinės aviacijos taisykles“, – sakoma EASA pranešime.

„Baltarusijos veiksmai lėmė padidėjusią riziką minėto skrydžio saugumui ir iškėlė klausimų dėl Baltarusijos gebėjimo teikti saugias oro navigacijos paslaugas“, – priduriama pranešime.

Baltarusija pasiuntė naikintuvą Mig-29 perimti orlaivį, kai pastarasis kirto Baltarusijos oro erdvę pakeliui į Lietuvą.

Teigdamos, kad gavo pranešimą apie orlaivyje esančią bombą, Baltarusijos institucijos privertė lėktuvą nusileisti sostinėje Minske.

Lėktuvas išskrido praėjus kelioms valandoms, kai Baltarusijos pareigūnai per prievartą išlaipino orlaiviu skridusį disidentą, žurnalistą Romaną Protasevičių ir jo merginą.

Briuselis incidentą pavadino orlaivio užgrobimu ir piratavimu.

Europos Sąjungos lyderiai sureagavo sutardami dėl daugybės sankcijų Baltarusijai, įskaitant draudimą pastarosios lėktuvams kirsti bloko oro erdvę ir tūpti jo oro uostuose.

EASA pareiškė, kad kol nebus baigtas tarptautinis įvykio tyrimas, „operatorės, kurių pagrindinė verslo vieta yra EASA valstybėje“, turėtų vengti skristi per Baltarusiją, išskyrus atvejus, „kai šios šalies oro erdvės naudojimas yra būtinas saugiam skrydžiui užtikrinti nenumatytų aplinkybių atveju“.

Agentūra taip pat patarė jos pavyzdžiu pasekti ir kitas oro linijų bendroves, nepatenkančias į organizacijos jurisdikcijos sritį.

Tuo pačiu metu EASA teigė nemananti, kad su incidentu susijęs nerimas saugumu sudaro „nesaugias sąlygas“, kurios pagrįstų saugos direktyvos priėmimą, įpareigojančią oro linijų bendroves laikytis reikalavimų.

„Ryanair“ lėktuvo perėmimas yra plačiai vertinamas kaip 1944 metų Čikagos konvencijos, nustatančios civilinės aviacijos taisykles, pažeidimas.

Minskas Čikagos konvenciją ratifikavo 1993 metais.

JT Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija šiuo metu atlieka tyrimą ir paskelbė esanti labai sunerimusi.

Organizacijos taryba turėtų susitikti ketvirtadienį, kad aptartų šį klausimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų