„Su šiuo veiksmu susijusios aplinkybės kelia rimtų abejonių dėl Baltarusijos požiūrio į tarptautines civilinės aviacijos taisykles“, – sakoma EASA pranešime.
„Baltarusijos veiksmai lėmė padidėjusią riziką minėto skrydžio saugumui ir iškėlė klausimų dėl Baltarusijos gebėjimo teikti saugias oro navigacijos paslaugas“, – priduriama pranešime.
Baltarusija pasiuntė naikintuvą Mig-29 perimti orlaivį, kai pastarasis kirto Baltarusijos oro erdvę pakeliui į Lietuvą.
Teigdamos, kad gavo pranešimą apie orlaivyje esančią bombą, Baltarusijos institucijos privertė lėktuvą nusileisti sostinėje Minske.
Lėktuvas išskrido praėjus kelioms valandoms, kai Baltarusijos pareigūnai per prievartą išlaipino orlaiviu skridusį disidentą, žurnalistą Romaną Protasevičių ir jo merginą.
Briuselis incidentą pavadino orlaivio užgrobimu ir piratavimu.
Europos Sąjungos lyderiai sureagavo sutardami dėl daugybės sankcijų Baltarusijai, įskaitant draudimą pastarosios lėktuvams kirsti bloko oro erdvę ir tūpti jo oro uostuose.
EASA pareiškė, kad kol nebus baigtas tarptautinis įvykio tyrimas, „operatorės, kurių pagrindinė verslo vieta yra EASA valstybėje“, turėtų vengti skristi per Baltarusiją, išskyrus atvejus, „kai šios šalies oro erdvės naudojimas yra būtinas saugiam skrydžiui užtikrinti nenumatytų aplinkybių atveju“.
Agentūra taip pat patarė jos pavyzdžiu pasekti ir kitas oro linijų bendroves, nepatenkančias į organizacijos jurisdikcijos sritį.
Tuo pačiu metu EASA teigė nemananti, kad su incidentu susijęs nerimas saugumu sudaro „nesaugias sąlygas“, kurios pagrįstų saugos direktyvos priėmimą, įpareigojančią oro linijų bendroves laikytis reikalavimų.
„Ryanair“ lėktuvo perėmimas yra plačiai vertinamas kaip 1944 metų Čikagos konvencijos, nustatančios civilinės aviacijos taisykles, pažeidimas.
Minskas Čikagos konvenciją ratifikavo 1993 metais.
JT Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija šiuo metu atlieka tyrimą ir paskelbė esanti labai sunerimusi.
Organizacijos taryba turėtų susitikti ketvirtadienį, kad aptartų šį klausimą.