Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Ekspedicija į Nordkapą: dalyviai pasiekė Norvegiją

14 „Honda Civic“ ekspedicijos“ dalyvių intensyviai juda kelionės tikslo – bene šiauriausio Europos taško Nordkapo – link. Trečiosios dienos metu ekspedicijos dalyviai viso nuvažiavo per 700 km ir kirto Norvegijos sieną.
Trečioji „Honda Civic“ ekspedicijos“ diena
Trečioji „Honda Civic“ ekspedicijos“ diena / operatorius.lt nuotr.

Sėsti į automobilius ir tęsti kelionę Švedijoje nakvoję ekspedicijos dalyviai galėjo nuo pat ankstyvo ryto – 6:15 val. vietos laiku. Tiesa, taip anksti vėlei grįžti prie vairo nesiryžo niekas – komandos kelionę tęsti ėmėsi sulaukusios 7-8 val. Dienos tikslą – viešbutį Norvegijos miestelyje Alta – ekspedicijos dalyviai turėjo pasiekti iki 22 val., idant išvengtų už vėlvaimą gresiančių baudos taškų.

Trečiąją ekspedicijos dieną keliauninkų laukė ne tik nemenkas atstumas, du būtini aplankyti taškai Švedijoje ir Norvegijoje, pamažu vėstantys orai bei nuostabi šiaurietiška gamta, bet ir vingiuoti bei kalvomis nusėti keliai, tampantys nauju iššūkiu ekologiškai vairuoti besistengiantiems varžovams.

Maža to, nauja intriga septynioms ekspedicijoje besivaržančioms komandoms tapo bene pirmąkart kelionės metu atsiradusi alternatyva rinktis vieną iš trijų maršrutų, kuriuo tęsti kelionę – Norvegiją pasiekti toliau važiuojant Švedijos keliais, ar tikslo link judėti per Suomiją. Būtent šis pasirinkimas neabejotinai turėjo įtaką ir trečiosios dienos rezultatams – visi trys keliai tarpusavyje skyrėsi savo atstumais, kelio danga, greičio ribojimais.

Nevengė rizikos

Po dviejų ekspedicijos dienų dalyviai uoliai nagrinėjo rezultatus ir mėgino aiškintis, ką dar reiktų padaryti, kad jų kelionė taptų kaip įmanoma ekologiškesnė. Trečiosios dienos rytą dalis keliautojų ryžosi surizikuoti ir net kardinaliai pakeisti važiavimo taktiką.

„Nors vakar tikėjomės, kad būsime patys pirmi, rezultatai pasirodė kitokie, todėl šiandien iš esmės pakeitėme savo važiavimo taktiką – nesistengėme slinkti vėžlio greičiu. Pažiūrėsime, ar naujoji taktika pasiteisins“, – pasakojo pirmasios finišavusios komandos „Santa’s little helper“, vakar likusios 5-oje vietoje, narys Darius. Vis dėlto iki galo naujosios taktikos vaikinas nepanoro išduoti. „Dar konkurentai nusižiūrės…“ – šypsojosi jis ir tikino su dideliu nerimu laukiantis dienos rezultatų lentelės.

Rizikuoti kelyje ryžosi ir komanda „8000 RPM“. Nors savo taktikos komandos nariai Linas ir Artūras ir nekeitė, vyrai nusprendė pasirinkti patį ilgiausią kelią, vedantį dienos tikslo link. „Pasirinkome patį ilgiausią kelią iš visų galimų. Nusprendėme, kad prieš tai juo keliavę estai ir latviai sunaudojo lygiai tiek pat degalų kaip ir kiti, važiavę trumpesniu. Mėgindami objektyviai save įvertinti tikimės pakankamai gero rezultato“, – sprendimą argumentavo Linas.

Ilgiausią kelią pasirinkti nusprendė ir jau dvi dienas iš eilės lyderiaujanti komanda „Žoliapjovės ilgesys“. „Šiandien ėmėmės konservatyvios taktikos – išvažiavome patys paskutiniai, keliavome ilgiausiu keliu ir visus vijomės. Trečią dieną būti pirmiems nebeįdomu… Tačiau tai tikrai nereiškia, kad pasiduodame. Pakeliui sutikome kolegas, kurie buvo paskutiniai. Gerą kelio dalį mokėme juos važiuoti – pažiūrėsime, ar išmoko“, – šypsojosi komandos narys Rytis.

Džiugino pasikeitęs kraštovaizdis

Tikru pagalbininku siekiant pasiekti minimalias kuro sąnaudas ekspedicijos dalyviams tapo kalnuoti Norvegijos keliai, pakėlę jau šiek tiek pavargti spėjusių keliauninkų nuotaiką. „Labai džiaugėmės važiuodami tais keliais – tiesiog nudardėjome, riedėjome. Tai padėjo mažinti kuro sąnaudas. Žinoma, visi konkurentai patyrė tą patį smagumą“, – linksmai pasakojo Linas.

Savo ruožtu Rytis tikino, kad vairuodamas kalnų keliais patyrė nemažą dozę adrenalino: „Jautėmės kaip bobslėjaus trasoje – važiavome nestabdydami ir galvojome, kad kas bus, tas bus.“

Bene didžiausia dienos atrakcija tapo pakelėse sutiktos elnių bandos, dėl kurių kelyje stojo ne vienas ekipažas. „Buvo viena ar dvi vietos, kur elniai tiesiog iššoko į kelią, todėl teko nemenkai spausti stabdžius. Tai mūsų neišgąsdino – elniai mėgino mums sutrikdyti, tačiau jiems nepavyko“, – nuotykius pasakojo komandos „Draugas Team“ narys Martynas.

„Elnių buvo tiek daug, kad ėmėme juos lyginti su Lietuvoje pakelėse lesančiomis varnomis – jų tiek pat daug, kiek čia – elnių. Vietomis dėl jų teko net pristabdyti – žinoma, visų pirma tam, kad nufotografuotume“, – savo įspūdžiais dalijosi komandos „Žoliapjovės ilgesio“ narys Andrius.

Ketvirtąją ekspedicijos dieną septyni ekipažai nuo pat ryto tęs kelionę tikslo – bene šiauriausio Europos taško Nordkapo – link. Pasiekti Nordkapą ekipažai planuoja popiet, jiems teks nuvažiuoti per 200 km. Didžioji ketvirtosios ekspedicijos dienos dalis bus skirta poilsiui.

Preliminarūs trečiosios dienos rezultatai:

Komanda „Žoliapjovės ilgesys“ (Rytis Markevičius ir Andrius Kriščiūnas) – 1 vieta

Komanda „8000 RPM“ (Linas Butkus ir Artūras Žukas) – 2 vieta

Komanda „Saint Liter“(Albinas Aleksiejūnas ir Nerijus Kiselovas) – 3 vieta

Komanda „Santa’s little helper“ (Darius Noreika ir Asta Pranaitytė) – 4 vieta

Komanda „High Heeled Honda“ (Neringa Joneikytė ir Gertrūna Gabartienė) – 5 vieta

Komanda „Racer Team“ (Dalia Šimkienė ir Andrius Firantas) – 6 vieta

Komanda „Draugas Team“ (Marius Pareščius ir Martynas Rūkas) – 7 vieta

Antrosios dienos rezultatai.

Pirmosios dienos rezultatai.

VIDEO: honda civic expedition 2012 lithuania 3day

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos