Balandžio mėnesį Kelionių vadybos instituto (ITM) atlikta 100 kelionių vadovų apklausa parodė, kad tik 28 proc. respondentų tikisi, jog kelionės grįš į 2019 m. lygį, rašoma „Euronews“.
Du trečdaliai manė, kad verslo kelionės neatsigaus iki buvusio lygio, ir prognozavo, kad 2022 m. antroje pusėje tarptautinių kelionių srautai pasieks 45 proc. 2019 m. apimčių, o vietinės kelionės grįš į 56 proc. buvusio 2019 m. lygio.
„Pagrindinis dėmesys bus skiriamas tinkamam kelionių kiekiui ir tipui, kelionių su tikslu koncepcijos diegimui ir jos suderinimui su įmonių fiskaliniais ir anglies dioksido mažinimo tikslais“, – sako ITM vadovas Skotas Deivisas.
„Galima nuolat vertinti finansines ir vis dažniau aplinkosaugines kelionių sąnaudas, tačiau dar reikia kiekybiškai įvertinti žmogiškąją ir komercinę žmonių susibūrimo naudą“, – teigia jis.
Verslo kelionės nebėra būtinybė
Paulas Milleris, „Digital Workplace Group“ generalinis direktorius ir įkūrėjas, prognozuoja, kad po pandemijos verslo kelionės sudarys apie 25 proc. 2019 m. lygio.
Jis apibūdina 2020 m. ir 2021 m. pandemijos „užsidarymą“ kaip atskaitos tašką, kuris paskatins dažniau naudotis skaitmeniniais sprendimais, tokiais kaip „Teams“ ar „Zoom“.
Anot jo, verslo kelionės baigėsi. Žinoma, žmonės ir toliau keliaus verslo reikalais, tačiau iš esmės pasikeitė keliavimo būdas.
„2022 m. yra eksperimentavimo metai. Sąlygos, leidžiančios smarkiai sumažinti verslo kelionių skaičių, jau buvo, tačiau pandemija tai įteisino ir normalizavo.“
„Dabar organizacijos suprato, kad 2020 m. kelionių pakeitimas internetiniais sprendimais nesukėlė produktyvumo sumažėjimo ar nesugebėjimo užmegzti darbo santykių. Priešingai, naujasis požiūris gali padėti pagerinti darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą“, – priduria P.Milleris.
Nors mažesnis kelionių skaičius neabejotinai gali būti naudingas aplinkai, jis atkreipia dėmesį, kad net ir darbas nuotoliniu būdu jai daro tam tikrą poveikį. Juk darbuotojai naudoja įrangą bei energiją, nesvarbu, kad ir kur jie bebūtų.
Jo manymu, ateityje verslo kelionėse daugiausia dėmesio bus skiriama itin svarbioms akimirkoms ir prasmingam visų darbuotojų susibūrimui.
Atrodo, kad retesnės, bet tikslingos verslo kelionės galėtų būti naudingesnės ir planetai, ir pačiam keliautojui.