„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

ES ekologiškų kelionių planas Ispanijai gali kainuoti milijonus turistų

Remiantis naujais skaičiavimais, Europos Sąjungos planai iki 2030 m. bent 55 proc. sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą gali atbaidyti turistus nuo apsilankymo Ispanijoje, rašoma „Euronews“.
Barselonos paplūdimys
Barselonos paplūdimys / 123rf.com nuotr.

Konsultacinės bendrovės „Deloitte“ ataskaitoje nagrinėjamas galimas Europos Komisijos plano „Fit for 55“ poveikis turizmo pramonei.

Joje prognozuojama, kad dėl tokių aplinkosaugos priemonių kaip bilietų mokesčiai ir tvarūs aviaciniai degalai, Ispanija gali netekti 11 mln. tarptautinių turistų. Šalis taip pat gali netekti milijardų eurų pajamų iš turizmo ir 430 tūkst. darbo vietų, kurios priklauso nuo šios pramonės šakos.

Kokias ekologiškas priemones planuoja įdiegti ES?

ES siekia įvairiomis priemonėmis sumažinti išmetamo anglies dioksido kiekį, įskaitant tas priemones, kuriomis būtų sumažinamas aviacijos pramonės poveikis aplinkai.

123RF.com nuotr. / Barselona, Ispanija
123RF.com nuotr. / Barselona, Ispanija

Pagal planą „Fit for 55“ Europos Komisija nustatė štai tokias priemones: 5 proc. tvariųjų aviacinių degalų naudojimo kvotą, griežtesnes anglies dioksido išmetimo ribas, didesnius aviacinių degalų ir bilietų mokesčius.

Ataskaitoje daroma išvada, kad iki 2030 m. įgyvendinus visas šias priemones pabrangtų kelionės į Ispaniją. Dėl didesnių išlaidų turistai gali būti atgrasomi nuo apsilankymo šioje šalyje.

Kaip ES ekologiškos priemonės paveiks Ispaniją?

„Deloitte“ prognozuoja, kad 11 mln. tarptautinių turistų gali atbaidyti didesnės išlaidos. Apgyvendinimo, maisto, gėrimų ir kituose nuo turizmo priklausančiuose sektoriuose tai sudarytų apie 12 mlrd. eurų išlaidų.

Nagrinėjant prognozes dėl užimtumo 2030 m., ataskaitoje taip pat nustatyta, kad gali būti prarasta 430 tūkst. darbo vietų.

123RF.com nuotr. / Madridas, Ispanija
123RF.com nuotr. / Madridas, Ispanija

Ar verta imtis aviacijos pramonės pokyčių?

Nors gali atrodyti, kad ES priemonės kainuoja brangiai, jos yra būtinos, kad būtų pasiektas „grynasis nulis“ – tikslas, kurio siekia daugelis kelionių sektoriaus atstovų.

„Aviacijos sektoriuje esame įsipareigoję iki 2050 m. pasiekti nulinį išmetamųjų teršalų kiekį“, – sako Ispanijos oro linijų asociacijos (ALA) prezidentas Javieras Gandara.

„Pritariame šiam tikslui, tačiau manome, kad yra kitų sprendimų, kurie yra veiksmingesni ir palankesni ekonomikai bei užimtumui.“

J.Gandara paprašė Ispanijos yriausybės dar kartą apsvarstyti reaktyvinių degalų mokestį ir vietoj to paragino imtis kitų „veiksmingesnių ir palankesnių“ priemonių, pavyzdžiui, tvariųjų aviacinių degalų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs