Naujausiame „Sun Online Travel“ savaitiniame dienoraštyje viena skrydžių palydovė gilinosi į tai, kaip turėtumėte ir neturėtumėte kviesti savo keleivių salono įgulos narių, įskaitant dalykus, kuriuos mėgstame ir kurių nekenčiame.
„Pirmiausia pradėsiu nuo prisilietimo prie skrydžių palydovų – to tikrai niekada neturėtumėte daryti, – akcentavo skrydžių palydovė.
– Aš buvau liečiama, stumdoma ir net žnaiboma, ir tai tikrai nėra gerai. Yra tiek daug kitų būdų atkreipti mūsų dėmesį, kai einame per praėjimą, kad niekada nereikėtų prieiti prie fizinio kontakto, o tai yra riba, kurios dauguma mūsų nenorėtų, kad peržengtumėte.
Jei manote, kad jūsų pastangos ignoruojamos, daugiausia, ką galėtume priimti, yra švelnus paplekšnojimas per petį, tačiau tik labai retais atvejais.
Be to, kad mus paliestumėte, neturėtumėte ant mūsų šaukti ar elgtis su mumis kaip su savo tarnais. Tai neįtikėtinai nemandagu ir nemalonu, bet be to, aš gana mielai reaguoju į daugumą būdų atkreipti mano dėmesį.“
Daugiausia, ką galėtume priimti, yra švelnus paplekšnojimas per petį.
Anot skrydžių palydovės, jai žmonės yra spragtelėję pirštais, švilpę ir visaip kitaip bandę atkreipti dėmesį, tačiau tai jos netrikdo – „naudokite viską, kas jums prieinama, ir aš pasistengsiu jums atsakyti“.
„Dauguma mūsų supranta, kad skirtingose kultūrose priimtini skirtingi dalykai ir kad neturėtume įsižeisti. Viena vertus, ne visi kalba angliškai ir visi turi savų būdų, kaip susisiekti su skrydžių palydovais, todėl aš tikrai neprieštarauju, – aiškino moteris.
Kol akivaizdžiai nesielgiate nemandagiai ar žeminančiai, mes mielai jums padedame.
– Pavyzdžiui, kai kurie žmonės, norėdami mus pakviesti, naudoja bučinio garsus, ir tokie dalykai man nekelia didelių problemų – man tikrai įdomu sužinoti, kaip tai daro skirtingi žmonės. Kol akivaizdžiai nesielgiate nemandagiai ar žeminančiai, mes mielai jums padedame.“
Paskutinis akivaizdus dalykas šia tema, pasak jos, yra iškvietimo mygtuko skambutis, kurio nekenčia beveik visi skrydžių palydovai.
„Esame išmokyti laikytis šūkio „kola arba smūgis“, kai tik išgirstame skambutį. Tai reiškia, kad kiekvieną kartą, kai kas nors paspaudžia mygtuką, tai gali būti gėrimas arba skubi medicininė pagalba. Tai reiškia, kad paprastai reaguojame gana greitai, – pasakojo skrydžių palydovė.
– Tačiau norėtume, kad jais naudotumėtės tik tikrai svarbiais atvejais, nes jei nesame praėjimuose, paprastai darome ką nors svarbaus kitur lėktuve.
Jūs, kaip keleivis, turite visišką teisę tikėtis aptarnavimo, jei jums jo reikia, tačiau verta patikrinti, ką mes veikiame ir ar tai tinkamas momentas paspausti mygtuką.“
Anot jos, geresnis būdas spręsti situaciją – ateiti mūsų ieškoti.
„Vienas iš mūsų bus virtuvėje, kur bus maisto, gėrimų ir beveik viskas, ko vis tiek galite paprašyti, todėl jums nepakenks ištiesti kojas ir ateiti paprašyti – tai visiškai gerai, – aiškino moteris.
– Kai kažkam reikia tik alaus, mes neskraidome po lėktuvą ir nereaguojame taip, tarsi žmogų ištiktų širdies priepuolis.
Be to, baigdama norėčiau pasakyti, kad žinome, jog vaikams patinka spaudyti iškvietimo mygtukus, nes tai yra smagu. Jei esate tėvai ir turite vaiką, kuris greičiausiai su jais žais, mums apie tai praneškite.
Turime galimybę jį išjungti, kad vaikai galėtų spausti toliau, netrukdydami mums ir mūsų paslaugoms. Lėktuve yra daugybė kitų skambučių, jei mūsų prireiktų skubiai.“