Europą ir Afriką ketinama sujungti didžiuliu povandeniniu tuneliu: tai kainuotų 6 mlrd. eurų

Prieš 40 metų pirmą kartą buvo pradėta kalbėti apie didžiulį, apie 27 km ilgio, povandeninį tunelį, kuris galėtų sujungti Ispaniją ir Maroką. Netrukus tai gali tapti realybe.
Europą ir Afriką ketinama sujungti didžiuliu povandeniniu tuneliu
Europą ir Afriką ketinama sujungti didžiuliu povandeniniu tuneliu / „15min“ fotomontažas

1979 m. pirmą kartą pasiūlytas tunelis sujungtų Kasablanką Maroke ir Madridą Ispanijoje, rašoma „The Sun“.

Tunelis, kuriuo tarp abiejų šalių kursuotų traukiniai, sujungtų Ispanijos greitųjų traukinių linijas ir praėjusiais metais atidarytą greitojo geležinkelio liniją tarp Kasablankos ir Tanžero.

Shutterstock nuotr. / Kasablanka, Marokas
Shutterstock nuotr. / Kasablanka, Marokas

Maršrutas išvyktų iš Madrido pagrindinės stoties, su sustojimais Alchesiraso mieste, o po to tuneliu kirstų Gibraltaro sąsiaurį. Po to jis sustotų Tanžere Maroke, o baigtųsi Kasablankoje.

Jei projektas bus įgyvendintas, kelionė tarp šių dviejų miestų truks tik 5 val. 30 min.

Skrydžiai trunka apie 2 valandas, o dabartinis maršrutas automobiliu trunka apie 12 valandų, įskaitant kelionę keltu.

Oficialios išlaidos dar bus atskleistos, tačiau manoma, kad tai kainuos apie 6 mlrd. eurų.

Nepaisant to, kad apie tai buvo paskelbta prieš kelis dešimtmečius, naujoje ataskaitoje atskleidžiami Maroko nacionalinės Gibraltaro sąsiaurio tyrimų bendrovės (SNED) ir jos Ispanijos kolegės SECEGSA, atliekančios tyrimus šioje teritorijoje, parengti planai.

Shutterstock nuotr. / Tunelis (asociatyvi nuotr.)
Shutterstock nuotr. / Tunelis (asociatyvi nuotr.)

Tikimasi, kad tunelis bus atidarytas iki 2030 m., kai Ispanijoje, Portugalijoje ir Maroke vyks pasaulio futbolo čempionatas.

Ispanijos transporto ministro Oskaro Puente pirmtakė Raquel Sánchez anksčiau sakė: „Ketiname suteikti postūmį Gibraltaro sąsiaurio fiksuotosios jungties projekto, kurį abi šalys inicijavo prieš 40 metų, tyrimams.

Tai strateginis projektas Ispanijai ir Marokui, taip pat Europai ir Afrikai“.

Tikimasi, kad tunelis bus atidarytas iki 2030 m.

Tačiau didelė problema, su kuria gali tekti susidurti tiesiant tunelį, – rasti geriausią maršrutą.

Trumpiausias atstumas tarp dviejų žemynų yra ir giliausias, nes vandens gylis siekia 900 m.

Kita problema – seisminis aktyvumas toje vietovėje dėl Eurazijos ir Afrikos plokščių susitikimo.

123RF.com nuotr. / Madridas, Ispanija
123RF.com nuotr. / Madridas, Ispanija

Tai ne vienintelis traukinių maršrutas, kurį tikimasi pradėti tiesti per artimiausius kelerius metus.

Štai Ispanijos pakrante tiesiama traukinių trasa tikimasi sujungti Malagą ir Marbelją.

Praėjusį mėnesį pradėjo kursuoti naujas naktinis traukinys, kuris iš Briuselio į Prahą važiuoja 15 valandų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis