15min sulaukė net kelių skaitytojų pastebėjimų apie B2869 reisą iš Minsko į Barseloną. Skrydis buvo ir pats stebimiausias „Flightradar“ portale – jo eigą sekė daugiau nei 60 tūkst. žmonių.
„Belavia“ daro riestainius skirsdama į Barseloną, bet, atrodo, jog degindama kurą pamažu grįžinėja Minsko link. Kas atsitiko? Neįleidžia ispanai? Nepraleidžia lenkai? O gal dar teroristų aptiko?“, – rašė vienas.
„Iš Minsko išskridę keleiviai priversti grįžti atgal. Lėktuvai suka ratus, kad kurą išnaudotų. Europos oro uostai užsidarė „Belavia“ kompanijos lėktuvams“, – rašė kitas.
Aviacijos ekspertas Vidas Kaupelis laidoje „15/15“ svarstė, kodėl lėktuvo pilotai taip elgėsi:
„Sunku pasakyti. Mano manymu, čia galimi du scenarijai – arba gedimas, tas orlaivis sprendžia kažkokias problemas ir suka ratus. Antras scenarijus, kuris man atrodo toks ir yra, kad orlaivis yra neįleidžiamas į Lenkijos oro erdvę“.
Tiesa, V.Kupelis pažymėjo, kad kiti Baltarusijos lėktuvai šiandien dar skrido virš Lenkijos.
Logiškas paaiškinimas, anot jo, galėtų būti tai, kad orlaivis pakilo iš oro uosto dar nežinodamas apie sankcijas, o jos įsigaliojo jam jau esant ore.
Lėktuvas „Embraer E195LR“ po maždaug 2,5 val. grįžo ten, iš kur ir pakilo – į Minsko oro uostą.
Prancūzijos sprendimas
Netrukus šaltinis Lenkijos civilinės aviacijos agentūroje patvirtino, kad Baltarusijos lėktuvo neįleido į savo oro erdvę.
„Belavia“ lėktuvas išties nebuvo įleistas į Lenkijos oro erdvę, – Rusijos „RIA Novosti“ sakė šaltinis Lenkijos agentūroje. – Europos aviacijos saugumo agentūra rekomendavo neįleisti Baltarusijos orlaivių į Europos Sąjungos erdvę, o Lenkija yra pasienio šalis su Baltarusija.“
Prancūzija uždraudė Baltarusijos lėktuvui net ir tranzitu kirsti jos teritoriją, todėl Lenkija nedavė leidimo taip pat.
Visgi vėliau paaiškėjo, kad tai buvo Prancūzijos sprendimas neleisti lėktuvui skristi į Ispaniją. Tai patvirtino Lenkijos oro navigacijos paslaugų agentūra.
„Belavia“ įgula buvo informuota, kad jiems gali iškilti problemų norint kirsti Prancūzijos oro erdvę. Lakūnas priėmė sprendimą grįžti į Minską“, – portalui tvn24.pl komentavo agentūros atstovas spaudai Pawełas Łukaszewiczius.
Jis pridūrė, kad Lenkija neturėjo jokios įtakos šiam sprendimui.
Baltarusijos portalas charter97.org pažymi, kad trečiadienį kitas „Belavia“ lėktuvas tuo metu, kai B2869 suko ratus ir degino kurą, sėkmingai įskrido į Lenkijos oro erdvę ir nutūpė Varšuvoje.
„Belavia“ atstovai ir patys pakomentavo situaciją. Anot jų, lėktuve buvo 54 keleiviai.
„Belavia“ turėjo leidimus šiam skrydžiui. Lėktuvas iš oro uosto pakilo laiku. Tačiau, kaip paaiškėjo vėliau, likus vos 3 minutėms iki pakilimo Prancūzijos aviacijos pareigūnai atšaukė skrydžio planą nepranešdami oro linijoms“, – rašoma pranešime.
Tuomet informacija apie pasikeitusias aplinkybes lėktuvo lakūnui buvo perduota Lenkijos oro navigacijos paslaugų agentūros.
Baltarusijos oro linijos skelbia, kad bandė nukreipti skrydį, bendravo su Marselio oro eismo kontrolės centru, tačiau leidimo gauti nepavyko.
Europos Sąjungos lyderiai pirmadienį vakare sutarė uždrausti Baltarusijos avialinijų skrydžius bendrijos teritorijoje ir įvesti naujas sankcijas Minskui, reaguojant į žurnalisto Romano Protasevičiaus suėmimą nutupdžius į Vilnių skridusį lėktuvą.
Lietuva jau pirmadienį uždraudė nusileisti ar kilti iš jos lėktuvams, kurie skrenda per Baltarusijos oro erdvę. O trečiadienį Vyriausybė išvis uždraudė į Lietuvos oro erdvę įskristi Baltarusijos oro vežėjams. Draudimas įsigalioja nuo gegužės 27 dienos 3 val. nakties.
Kaip draudimai gali paveikti keliautojus iš Lietuvos, skaitykite čia: yra skrydžių iš Lietuvos, kurie pailgės net 1,5 karto.