Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Everesto link: pavojingiausias pasaulio oro uostas ir kainos, pralenkiančios net Islandiją

Apie aukščiausią planetos kalną – Everestą – esame girdėję visi. Nepalą ir Tibetą skiriantis kalnas siekia net 8 848 metrų aukštį. Norint pasiekti Everesto viršūnę, reikalingi nemaži laiko ir finansiniai ištekliai, o ir pats žygis yra be galo pavojingas. Visgi norintiems bent jau akies kraštelių pamatyti žymiausią Žemės kalną, lipti į jį nereikia, tačiau keliolika dienų žygiuojant per kalnus teks praleisti.
5000 metrų
Aidas Gelbūda 5000 metrų aukštyje / Road of Adventures nuotr.

Ko gero, žymiausias žygis Nepale – į Everesto bazinę stovyklą. Pirkdami skrydžių bilietus į Nepalą tiksliai nežinojome, kuriuos kalnus pasirinksime, tačiau keletas sutiktų draugų kelyje aplink pasaulį rekomendavo būtent šį žygį, kurio tolimiausias taškas – Everesto bazinė stovykla. Šioje stovykloje net apie du mėnesius gyvena ir aklimatizuojasi tikrieji alpinistai, kurie gegužės pabaigoje šturmuoja Everesto viršukalnę.

Mintis pamatyti Everestą ir artimiau susipažinti su didingaisiais Himalajų kalnais mums pasirodė puiki, todėl atvykę į Nepalą iškart puolėme planuoti savo būsimą keliolikos dienų iššūkį. Standartinis žygio planas – 12–14 dienų kalnuose, pradedant kelionę pėsčiomis kalnų miestelyje Lukloje. Nepale galioja iš anksto vyriausybės nustatytos skrydžių kainos, todėl paprasčiausias būdas pasiekti Luklą – skristi iš sostinės Katmandu mažu lėktuvėliu, talpinančiu iki 15 žmonių, į vieną iš pavojingiausių pasaulyje laikomų oro uostų – Luklą.

Road of Adventures nuotr./Luklos oro uostas
Road of Adventures nuotr./Luklos oro uostas

Luklos oro uostas tokio skambaus pavadinimo nusipelnė dėl to, kad įrengtas aukštai kalnuose ir yra vadinamas vieno nusileidimo oro uostu. Labai trumpas nusileidimo takas ir gale jo stūksantis kalnas nepalieka galimybių pakilti dar kartą, jeigu kartais nepavyktų tiksliai nutūpti. Tokiu atveju lėktuvas atsimuštų į gale nusileidimo tako esantį kalną. Taip pat ir kylant iš šio oro uosto – pakilimo takas baigiasi kalno pabaigoje, ir telieka vienas variantas – sėkmingai pakilti.

VIDEO: Septyni pavojingiausi pasaulio oro uostai

Pasirinkome skrydį anksti ryte, kuomet oras dažniausiai būna giedras, nes labai dažnai skrydžiai į Luklą ir iš jos nėra vykdomi dėl prasto matomumo. Iš toli aiškiai nematant nusileidimo tako, tiksliai į jį pataikyti beveik nėra galimybių.

Skrydis truko apie 30 minučių, per kurias kelis kartus teko pajausti stiprią turbulenciją, bet sėkmingai nusileidome iš tiesų įspūdingai iš lėktuvo atrodančiame nusileidimo take. Lukla mus pasitiko gražiu vėsiu oru, ir mes tą pačią dieną pradėjome savo žygį viršukalnių link.

Vidutiniškai po septynių ar aštuonių dienų keliautojai pasiekia Everesto bazinę stovyklą, o likęs laikas skirtas leidimuisi žemyn atgal į Luklos oro uostą. Lipimas į viršų užima bent dvigubai daugiau laiko, kadangi stipriai keičiasi aukštis, o keliautojams nerekomenduojama pakilti daugiau nei 600 metrų per vieną dieną.

Road of Adventures nuotr./Aukšyn
Road of Adventures nuotr./Aukšyn

Kylant į tokį aukštį dvi dienas iš eilės, trečiąją dieną rekomenduojama miegoti toje pačioje vietoje ir aklimatizuotis. Pavaikštinėti miestelyje, o dar geriau – šiek tiek palipti aukštyn, o nusileisti miegoti žemiau. Ne vienas keliautojas virš 4000 metrų pradeda jausti galvos skausmą ir svaigimą, o daugelis pakilus aukščiau nusprendžia suktis atgal arba būna evakuojamas dėl labai pablogėjusios sveikatos būklės.

Vietiniai šerpai pasakojo, kad šiuose kalnuose per metus sraigtasparniai dėl pablogėjusios sveikatos išskraidina net 2000 žmonių. Luklos oro uostas yra 2860 metrų aukštyje, o aukščiausias kelionės tikslas yra Kalla Pattar viršukalnė, kuri siekia net 5643 metrus virš jūros lygio.

Road of Adventures nuotr./Greta Himalajuose
Road of Adventures nuotr./Greta Himalajuose

Kiekvieną naktį keliautojai apsistoja vietinių valdomose lodžėse, dar kartais vadinamomis „tea houses“ (arbatos nameliai), kuriuose nakvynė kainuoja simboliškai arba išvis nekainuoja, bet už tai keliautojai turi valgyti vakarienę ir pusryčius pas šeimininkus. Paprastai lodžėse yra keliolika kambarių su dviem viengulėmis lovomis ir bendru vonios kambariu.

Nepaisant to, kad Nepalo kainų lygis labai žemas, o vietiniai uždirba labai mažai, šios vidutinis dienos biudžetas šioje šalyje buvo aukščiausias iš visų per metus laiko aplankytų šalių. Nenuostabu, kai tualetinio popieriaus rulonėlis kalno viršuje kainuoja 3 eurus, o vandens litras taip pat siekia panašią kainą. Nepalas aplenkė Australiją, Ameriką ir net Islandiją.

Road of Adventures nuotr./Everesto link
Road of Adventures nuotr./Everesto link

Gana brangiai kainuojanti viza, mokesčiai bei leidimai vaikščioti Himalajų kalnuose, brangūs lėktuvo bilietai bei vis didėjančios maisto ir pragyvenimo kainos kylant aukščiau padaro šios šalies tyrinėjimą ne pačia maloniausia našta piniginei. Bet didingieji Himalajų vaizdai, skanus maistas keliaujant ir įdomūs sutikti žmonės dar ilgai primins mums šią itin išskirtinę kelionę.

Mūsų visus kelionės įspūdžius penkių dalių videofilme apie kelionę Everesto link, kurtame kartu su „Bučas Media“, netrukus galėsite pamatyti 15min. Pirmoji dalis – birželio pirmą savaitę.

Sekite Aido ir Gretos nuotykius 15min rubrikoje „Pasaulis kišenėje“ bei platformose:

„Facebooke“: facebook.com/theroadofadventures

„Instagram“: @road_of_adventures ; @aidasgelbuda ; @gretaltu

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos