Aviacijos pareigūnai sekmadienį ryte aptiko „techninę problemą“, susijusią su oro eismo valdymo centru Manilos oro uoste.
Buvo atšaukti, nukreipti arba atidėti daugiau nei 360 skrydžių į Manilą ir iš jos, o pokyčiai sujaukė maždaug 56 tūkst. keleivių planus.
Problema iškilo daugeliui žmonių po Kalėdų ir Naujųjų metų švenčių pradedant grįžti į darbus ir mokyklas sostinėje.
Oro uostuose visoje šalyje kilo chaotiškų scenų, tūkstančiams žmonių bandant iš naujo užsisakyti bilietus ar išsiaiškinti, kada jų lėktuvai galės pakilti.
Kiti keleiviai jai buvo įlipę į lėktuvus, bet paskelbus apie gedimą turėjo laukti ištisas valandas ir galiausiai vėl išlipti.
Oro uosto pareigūnai iš pradžių nenurodė problemos priežasties.
Visgi Transporto departamento sekretorius Jaime'as Bautista pareiškė, kad oro eismo valdymo centro, kontroliuojančio atvykstančius ir išvykstančius skrydžius, darbas „nutrūko“ dėl elektros energijos tiekimo sutrikimo, dėl kurio nutrūko ryšys, nustojo veikti radijas, radarai ir internetas.
„Antrinė problema buvo elektros energijos šuolis dėl elektros energijos tiekimo nutraukimo, kuris paveikė įrangą“, – pridūrė jis.
Oro uosto pareigūnai sakė, kad oro eismo valdymo sistema iki 16 val. vietos (10 val. Lietuvos) laiku buvo iš dalies atkurta ir kad Maniloje vėl pradedama aptarnauti skrydžius.
„Skrydžių atidėjimai ir nukreipimai yra tik atsargumo priemonės siekiant užtikrinti keleivių, įgulų ir lėktuvų saugumą“, – pabrėžė Filipinų civilinės aviacijos administracija.
Įstrigę keliautojai piktinosi gedimu ir informacijos stygiumi.
Viena keliautoja, turėjusi skristi į Singapūrą, papasakojo keletą valandų sėdėjusi lėktuve ant grindų.
Galiausiai ji ir jos bendrakeleiviai buvo išlaipinti iš lėktuvo ir jiems pasiūlyta galimybė apsistoti viešbutyje.
„Mums buvo pasakyta, kad tai buvo visiškas oro eismo valdymo radijo ryšio gedimas“, – sakė ji naujienų agentūrai AFP.
Magnatas Manny Pangilinanas tviteryje teigė skridęs iš Tokijo į Manilą, kai lėktuvas buvo nukreiptas į Hanedą dėl „radaro ir navigacijos įrenginių“ sugedimo.
„Šešios valandos nenaudingo skrydžio, bet nepatogumai keliautojams ir nuostoliai turizmui bei verslui yra siaubingi <...>“, – rašė verslininkas.
Dar viena keleivė Daryll Delgado tvirtinto, kad po „varginančių“ pastangų jai pavyko rezervuoti skrydį vėlesniam laikui.
Agentūros AFP reporteris pietiniame Davao mieste pranešė, kad keliautojams buvo patarta nevykti į oro uostą, tačiau daugelis sužinojo, kad jų skrydžiai atšaukti tik atvykę registracijai.