Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Freshtravel“ griūtis: kam ir kaip pateikti pretenzijas dėl neįvykusių kelionių

Valstybinis turizmo departamentas pirmadienį pateikė informaciją, kokia tvarka bus priimamos pretenzijos iš turistų, įsigijusių nebeįvyksiančias keliones iš savo veiklą sustabdžiusios UAB „Freshtravel“ (valdančios prekinį ženklą „Plius Travel“). Į departamentą reikėtų kreiptis tik tuo atveju, jei kelionė buvo įsigyta tiesiai iš „Freshtravel“.
„Plius Travel“
„Plius Travel“ / 15min.lt fotomontažas

Pranešama, kad turistų prašymai bus renkami 3 mėnesius, o draudimo lėšos paskirstomos proporcingai pareikštų reikalavimų dydžiui, nepriklausomai nuo to, kada bus pateiktas prašymas. Apie konkrečius kompensacijų dydžius departamento atstovai žada paskelbti vėliau, įvertinę nukentėjusių turistų mastą ir patirtas išlaidas.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad į departamentą reikėtų kreiptis tik tuo atveju, jei kelionė buvo įsigyta tiesiai iš „Freshtravel“. Jei kelionę klientai pirko per kelionių agentūras (kelionių pardavimo agentus), į juos ir reikėtų kreiptis. 

Kol kas nėra aišku, kaip bus kompensuojama tiems turistams, kurie keliones pirko per grupinio apsipirkimo portalus beta.lt ir grupinis.lt. Pirmadienį turizmo departamente vyksta susitikimas su šiuos portalus valdančios UAB „Cherry Media LT“ atstovais.

Pateikti pretenziją turistai gali tik vieną kartą. Pavyzdžiui: jei kelionę pirkote per tarpininką – kelionių agentūrą – į ją ir turėtumėte kreiptis, departamentui nebereikia pateikti tos pačios pretenzijos.

Prašymo kompensuoti formą galima rasti internetiniame departamento puslapyje www.tourism.lt Jame rasite ir visą informaciją apie tai, kokius dokumentus reikės pateikti kartu su pretenzija.

Departamento atstovai primena, kad draudimo kompanija kompensuos tik turtinę žalą. Dėl moralinės žalos atlyginimo turistams patariama kreiptis tiesiai į teismą.

Turizmo departamentas rekomenduoja prašymus, skirtus jiems, siųsti registruotu paštu (adresu: Valstybiniam turizmo departamentui prie Ūkio ministerijos, adresu Gedimino pr. 38, Vilnius), o ne elektroniniu paštu ar faksu. Pretenziją nebūtina pristatyti asmeniškai.

Kelionių agentūros, iš kurių klientai buvo įsigiję „Freshtravel“ keliones, kurios neįvyks ar nepilnai įvyks, jiems pateiktas turistų pretenzijas į departamentą pristatys pačios. 

Lėšų kompensacijoms liko nedaug

Surinkęs turistų pretenzijas, departamentas inicijuos turistų patirtų išlaidų kompensavimo procedūrą iš kelionių organizatoriaus turimo prievolių įvykdymo laidavimo draudimo. UAB „Freshtravel“ veikla buvo apdrausta „Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group“ Lietuvos filiale (draudimo suma 350 000 litų), taip pat „ERGO“ draudimu (draudimo suma 350 000 litų).

Kaip buvo skelbta anksčiau, didžioji dalis šių lėšų jau panaudotos gelbėjant Egipte ir Portugalijoje buvusius „Freshtravel“ klientus. Draudimo pinigais apmokėti trys užsakomieji skrydžiai bei padengtos kitos „Freshtravel“ neapmokėtos sumos.

„Atkreipiame dėmesį, kad draudžiamaisiais įvykiais bus laikomi atvejai, kuomet turistai įsigijo organizuotą turistinę kelionę. Ši procedūra nebus taikoma išlaidų, patirtų įsigijus vieną paslaugą (t.y. tik skrydžio lėktuvu bilietą arba tik apgyvendinimo viešbutyje paslaugą)“, – rašoma Valstybinio turizmo departamento pranešime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos