„Go To Lithuania“ kūrėjas Matas Zaloga: „Turistui viskas turi būti aišku kaip dukart du“

Nusprendęs sukurti virtualų gidą pirmą kartą į Lietuvą atvykstančiam turistui, ne vienerius metus užsienyje gyvenantis Matas Zaloga žinojo, kad nepakaks sauso teksto ir vaizdingų nuotraukų. Audiovizalinius menus studijavęs lietuvis rado originalų būdą, kaip sudominti užsieniečius: visą svarbiausią informaciją – turistinius objektus, atvykimo būdus ir kainas – pateikė infografikais.
 „Go To Lithuania“ infografike estetiškai pateikiama svarbiausia informacija apie Lietuvą.
„Go To Lithuania“ infografike estetiškai pateikiama svarbiausia informacija apie Lietuvą. / „Go To Lithuania“ infografikas
Matas Zaloga
 „Go To Lithuania“ įkūrėjas Matas Zaloga

Išskirtinis projektas sulaukė dėmesio Lietuvoje ir užsienyje.

M.Zaloga turi didesnių planų: ne pelno siekiančią organizaciją „Go To Lithuania“ įkūręs lietuvis norėtų, kad po kelerių metų projektas taptų žinomiausiu virtualiu gidu po Lietuvą. Tokiu, kurį savo išmaniuosiuose telefonuose ir planšetėse turėtų visi į Lietuvą atvyksiantys turistai. 

Apie tai, kaip buvo kuriamas projektas ir kodėl Lietuva galėtų būti įdomi užsieniečiams,  – 15min.lt pokalbis su M.Zaloga.

– Kaip kilo projekto idėja?

– Gyvenau užsienyje ir užsiėmiau animacija, dizainu bei iliustracija. Kartais vietiniai paklausdavo, iš kur esu kilęs. Atsakius, jog iš Lietuvos, dažnas nė nežinojo, kur tai yra. Todėl nusprendžiau pažiūrėti, kaip internete turistams pristatoma Lietuva.

Rezultatai mane šiek tiek nuliūdino, nes tuo metu Lietuva buvo pristatoma tik fragmentiškai. Bet taip pat ir apsidžiaugiau, nes galvoje jau sukosi mintis, kad galėčiau sukurti kažką, kas atkreiptų svečių iš užsienio (ypač internautų) dėmesį.

Pagrindinė projekto „Go To Lithuania“ idėja – kad svarbiausi faktai apie Lietuvą būtų pavaizduoti estetiškai ir vienoje vietoje.

„Go To Lithuania“ infografikai/Bankomatas
„Go To Lithuania“ infografikai/ Lietuva tapo euro zonos nare.

– Pristatant Lietuvą paprastai nurodomi keli tie patys svarbiausi turistiniai objektai: Vilniaus senamiestis, Kuršių nerija, Kryžių kalnas. Greta pateikiamos jų nuotraukos. Jūsų infografikuose galima rasti daugiau informacijos, pavyzdžiui: apie taksi kainas, keliones traukiniais. Kaip ją atrinkote?

Užsienietis į Lietuvą turėtų atvažiuoti dėl to, jog viskas čia labai natūralu. Mūsų tobulėjanti visuomenė dar nesugadino Lietuvos gamtos. Nykstantys kaimai – toli gražu ne modernizuoti. Gausu nacionalinių parkų ar draustinių.

– Informaciją rinkome iš kelių šaltinių. Pagrindiniai: Lonelyplanet.com/lithuania; Lietuva.lt/en; Kernave.org; Lithuania.travel ir wikitravel.org/en/Lithuania. Jie nurodyti ir infografiko apačioje.

Kai kuriuos tekstus rašėme patys. Internete yra daugybė faktų apie Lietuvą, ir dar daugiau sričių, kurios galėtų būti apžvelgtos. Todėl pradžioje apsiribojome svarbiausia informacija.

Nusprendėme, kad kursime infografiką žmogui, kuris pirmą kartą vyksta į Lietuvą. Dėl to „Go To Lithuania“ infografiką pradėjome supažindindami, kokiais būdais galima pasiekti Lietuvą. Pabaigėme pasaulyje pripažintais objektais ir vietomis, kurias tikrai verta aplankyti ne tik svečiui iš užsienio, bet ir patiems lietuviams.

– Kodėl infografikai? 

– Infografikas yra šiuolaikiška priemonė, galinti atkreipti žiūrovo dėmesį. Pirmiausia sprendžiau, kiek ir kokios informacijos pateikti, kokius vizualinius sprendimus naudoti. Kadangi projektas – ne pelno siekiantis, jis buvo ir yra plėtojamas laisvu nuo darbo laiku asmeninėmis lėšomis.

Kūrybinis procesas prasidėjo 2014-ųjų pradžioje. Nuo idėjos iki viešo projekto pasirodymo užtrukau beveik pusę metų. Tai buvo savotiškas kantrybės išbandymas, nes be galo norėjosi pasidalinti savo darbo vaisiais. Mane skatino kolegų teigiamas ir profesionalus padrąsinimas.

Kai 2014 metų gegužę „Go To Lithuania“ išvydo dienos šviesą, internete sulaukėme nemažo dėmesio.

Netrukus projektu susidomėjo ir prie manęs prisijungė marketingo ir socialių tinklų guru Jonas Gilys. Jis rūpinasi, jog žinia apie „Go To Lithuania“ sklistų plačiau ir garsiau. Nors mes atkreipiame tiek Lietuvoje gyvenančiųjų, tiek išeivių dėmesį, pagrindinis tikslas – užsienio auditorija.

– Kam tiksliai skirtas projektas „Go To Lithuania“?

– Norime, kad Lietuvą žinotų. Šiuo metu lėtai, bet užtikrinti judame šio tikslo link: daromės vis labiau pastebimi užsienio internautų. Portalas „Behance“ pastebėjo „Go To Lithuania“ projektą ir paskelbė jį kaip darbą, kuris skatina kitokį mąstymą.

Infografiku ir iliustracijomis taip pat dalinasi tinklaraščiai. Pavyzdžiui, Creativeroots.org, Modular4kc.com, Trackduck.com. Juo susidomėjo ir Lietuvos ambasada Jungtinėje Karalystėje.

„Go To Lithuania“ taip pat sulaukė didesnio „Twitter“ vartotojų iš užsienio aktyvumo.

„Go To Lithuania“ infografikai/LonelyPlanet rekomenduoja 2015 metais važiuoti į Lietuvą
„Go To Lithuania“ infografikai/ LonelyPlanet rekomenduoja 2015 metais važiuoti į Lietuvą

– Kas toliau?

– Pastebėjome, jog toks informacijos apie mūsų šalį pateikimas žmonėms pasirodė įdomus, priimtinas ir lengvai suprantamas. Tai buvo puikus paskatinimas kurti toliau. Kol kas plėtodami projektą tiesiog mėgaujamės kūrybiniu procesu.

Pirmenybę teikiame užsienio auditorijai, nes būtent užsieniečiai ir yra mūsų būsimi svečiai, kurie vėliau skleis žinią apie Lietuvą. Mes, lietuviai, turime daug ką parodyti, bet dažnai tai rodome tik saviems, o ne atvykėliams.

Man smagu, kad prie projekto sklaidos prisideda tiek išeiviai, tiek įvairios Lietuvos organizacijos, ambasados. Taip pat sulaukėme Lietuvos valstybinio turizmo departamento palaikymo.

M.Zalogos kolega Jonas
M.Zalogos kolega Jonas Gilys.

– Jūsų komandoje tik du žmonės. Gal planuojate plėstis? O gal ieškote investuotojų?

– Matome didžiules galimybes plėstis, tad laukiame kūrybingų žmonių, kurie norėtų ir galėtų prisidėti prie projekto augimo ir informacijos sklaidos. Didesnės investicijos taip pat būtų geras postūmis.

– Kaip įsivaizduojate „Go To Lithuania“ po dešimties metų?

– Tikimės, kad „Go To Lithuania“ taps pagrindiniu skaitmeniniu keliautojo gidu po Lietuvą. Todėl planuojame informaciją pateikti bent keliomis pagrindinėmis pasaulio kalbomis. Šiuo metu pagrindiniai mūsų informacijos kanalai yra socialiniai tinklai, kur ir išleidžiame daugiausia lėšų.

– Rinkdamas medžiagą infografikams turite galimybę tarsi iš naujo pažinti Lietuvą. Kodėl užsieniečiai čia turėtų atvažiuoti?

Go To Lithuania iliustracija/Neužmirštuolė
Go To Lithuania iliustracija/Neužmirštuolė

– Manau, kad užsienietis į Lietuvą turėtų atvažiuoti dėl to, jog viskas čia labai natūralu. Mūsų tobulėjanti visuomenė dar nesugadino gamtos. Nykstantys kaimai – toli gražu ne modernizuoti. Gausu nacionalinių parkų, draustinių.

Be to, Lietuva – kompaktiška šalis, todėl joje patogu keliauti. Dažnu atveju laisvalaikis čia pigesnis nei Vakarų šalyse. Laisvalaikis Vilniuje yra tikrai europietiško lygio.

Laikui bėgant Lietuva tampa vis svetingesnė ir patogesnė užsieniečiams. Tai ir daro ją patrauklia turistams.

Daugiau informacijos apie „Go To Lithuania“ rasite čia ir čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis