9 ryto, švilpiant vėjui ir lyjant lietui, lietuvių valdoma jachta palieka Dubrovniko uostą. Nors oro sąlygos – nemalonios, dauguma jaunuolių dėl to tik džiūgauja: juk smagiau išbandyti save sudėtingomis oro sąlygomis, o ne šviečiant saulei.
Beveik visiems komandos nariams tai yra pirmosios buriavimo pamokos, kurias veda Paulius Kovas ir Saulius Šukaitis. Be to, kad savaitę teks miegoti ant vandens, vos pažįstami jaunuoliai gyvens labai ankštose patalpose, taigi išbandymų laukia ne vienas.
„Nuo ryto mus pasitiko lietus ir gūsingas vėjas, o, išplaukus į jūrą, ir didelės bangos. Pavyko pavairuoti, pasiekėme 9,4 mazgų greitį, – pasakojo dalyvis Andrius Janušauskas. – Įspūdžiai įdomūs, tarsi vairuotum didelį kombainą be vairo stiprintuvo. Reikėjo orientuotis į vėjo greitį, kryptį, kursą. Tai buvo nelengva, bet labai įdomi užduotis.“
Silkių gyvenimas jachtoje
Jachtoje, kuri namais taps 9 VOYAGE dalyviams ir dviem kapitonams, yra maždaug dviejų kambarių dydžio, nors miegamų vietų joje – net 13. Dauguma komandos narių miega po du, dviviečių lovų forma primena karstą – kojūgalyje siaurėja, o ir ankšta ji labai: prabudus gali išsigąsti, mat tavo „sugulovas“ yra neįprastai arti.
Tačiau toks „silkių statinėje“ gyvenimas bent jau kol kas komandos narių nebaugina – 15min jie pasakojo, kad nesvajoja nei apie kitokias oro sąlygas, nei, pavyzdžiui, naktį viešbutyje, mat kitaip kelionė prarastų savo žavesį.
Buriavimas ir miegojimas jachtoje visą savaitę skamba daug romantiškiau nei yra iš tikrųjų. Pro tamsius debesis pirmą buriavimo dieną neprasisunkė nė vienas saulės spindulys, todėl nedžiūvo ir kiaurai lietaus permerkti drabužiai, ne vienam komandos nariui grasino jūrligė.
Nors ir juokauja, kad gyvena oligarchų gyvenimą, buriuojant Adrijos jūroje jis labiau primena stovyklą, nes tarnų niekas neturi, todėl patiems tenka ir gaminti, ir indus plauti. Tą reikia daryti itin mažose patalpose, todėl nuolatinis bendravimas su kitu žmogumi yra neišvengiamas.
Tokia savaitė jūroje, VOYAGE verslumo kelionės organizatorių teigimu, turėtų sustiprinti komandą, ugdyti lyderio savybes. Mat jachtoje disciplina yra griežta – keliamasi, valgoma ir pramogaujama pagal tikslią dienotvarkę, ir jokio „darau, ką noriu, kada noriu“ nėra.
Nenaudinga „snausti“ funkcija
6 valandą ryto jachtoje kažkur prie Kroatijos krantų siurbčiojama kava yra neabejotinai pati skaniausia, kokią kada teko gerti.
Jachtoje disciplina yra griežta – keliamasi, valgoma ir pramogaujama pagal tikslią dienotvarkę, ir jokio „darau, ką noriu, kada noriu“ nėra.
6 valandą ryto keičiasi pamaina – išplaukę iš mažytės Mljeto prieplaukos 10 valandą vakare, pamainos keičiasi kad 4 valandas: kol vieni miega, kiti kelia bures ir stebi horizontą.
Nors keltis taip anksti ryte, numigus vos kelias valandas, yra sunku, niekas nevėluoja – juk nepaliksi jachtos be vairininko. Sausumoje chaoso būna kur kas daugiau.
Jachtoje žadintuvo funkcija „snausti“ yra visiškai nereikalinga: laivas yra tarytum gitara – girdisi visi komandos narių krebždesiai, per plonytes pertvaras tarp kajučių ataidi bendrakeleivio knarkimas. Todėl, jeigu jau atsikėlė vienas, netrukus pabus visi.
Bet bent jau kol kas piktų žvilgsnių ar replikų VOYAGE dalyviai vienas kitam nelaido, netgi sako, kad jiems patinka plaukti būtent tokiomis oro sąlygomis ir gyventi kartu.
„Pasigedau nebent galimybės užmesti savo meškerę“, – apie pirmąją kelionės dieną jachta pasakojo Pranas Gataveckas, į Kroatiją, tiesa, jokios meškerės taip ir neatsivežęs.
Į kelionę jachta jaunuoliai leidosi po intensyvios verslumo mokymų savaitės Juodkalnijoje, kuriuos vedė Europos socialinio verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų instituto direktorė Simona Šimulytė.
15min kelionę su komanda iš dalies apmokėjo VOYAGE iššūkio organizatoriai. Straipsnio turiniui tai įtakos neturi.