Užsiliepsnojusio „Boeing“ lėktuvo keleiviai padarė didžiulę klaidą: galėjo kainuoti žmonių gyvybes

Penktadienį užsiliepsnojus „American Airlines“ keleiviniam lėktuvui, jo keleiviams teko evakuotis. 12 žmonių po incidento išvežti į ligoninę. Avarijos metu dešimtys keleivių pažeidė esminę saugos taisyklę, kuri galėjo kainuoti gyvybes, rašo leidinys „Business Insider“.

Skrydžio palydovai instruktažo metu visada paaiškina, kad avarinių situacijų metu būtina palikti rankinį bagažą kabinoje, jog būtų užtikrinta greita evakuacija, o keleiviai galėtų tai padaryti saugiai.

Tačiau iš nuotraukų, užfiksuotų evakuacijos metu, matyti, kad dalis užsiliepsnojusio lėktuvo keleivių su savimi spėjo pasiimti rankinį bagažą.

AFP/„Scanpix“/Denverio oro uoste užsidegė lėktuvas
Denverio oro uoste užsidegė lėktuvas / AFP/„Scanpix“

Oro bendrovės „American Airlines“ lėktuvas skrido iš Kolorado Springso į Dalaso Fort Vortą.

Lėktuvas su 178 žmonėmis užsidegė po to, kai įvyko variklio gedimas ir lėktuvas buvo priverstas pakeisti kryptį į Denverį.

JAV federalinės taisyklės numato, kad oro linijų salono įgula visus keleivius turi evakuoti per 90 sekundžių. Tokiu atveju reikia, kad visi keleiviai laikytųsi įgulos instrukcijų.

Aviacijos ekspertas Geoffrey‘is Thomasas „Business Insider“ teigė, kad dėl keleivinio bagažo susidariusios spūstys gali sulėtinti evakuaciją ir gaišti gyvybiškai svarbų laiką.

„Per 90 sekundžių turite išlaipinti visus keleivius. Dabar matome, kad evakuacija trunka šešias ar septynias minutes, nes keleiviai primygtinai reikalauja pasiimti savo krepšius“, – sakė jis.

Gyvybės ir mirties klausimas

Sulėtinus lėktuvo evakuaciją kyla pavojus, kad atsiras daugiau sužeistųjų ar net žuvusiųjų. „Business Insider“ užsimena apie vieną tokį precedentą.

2019 m. Maskvoje nukritus ir užsiliepsnojus Rusijos lėktuvui, žuvo 41 iš 78 juo skridusiu keleivių ir įgulos narių. Daugelis išgyvenusiųjų buvo pastebėti iš lėktuvo bėgantys su rankiniu bagažu. Pasak aviacijos ekspertų, tai greičiausiai pristabdė evakuaciją ir lėmė didesnį žuvusiųjų skaičių.

Priešingai nutiko 2024 m. sausį, kuomet „Japan Airlines“ lėktuvas susidūrė su mažesniu lėktuvu ant kilimo ir tūpimo tako Tokijuje. Visi 379 lėktuve buvę žmonės išgyveno. Pasak ekspertų, iš dalies tai lėmė, jog keleiviai paliko savo bagažą.

Vasario mėn. „Delta Airlines“ lėktuvui avariniu būdu nusileidus Toronte, kai kurie keleiviai taip pat evakavosi su rankiniu bagažu, nors skrydžio palydovai liepė jiems palikti savo daiktus.

Po savaitės kitas „Delta Airlines“ lėktuvas prisipildė dūmų ir buvo pastebėta, kad kai kuriems keleiviams pavyko išgelbėti savo daiktus. Per abu incidentus niekas mirtinai nenukentėjo.

„Tačiau istorija rodo, kad ne visiems taip pasiseka“, – pažymi leidinys.

Visgi, nepaisant pastaraisiais mėnesiais padažnėjusių avarijų, kelionės lėktuvais tebėra saugios, o mirtinų avarijų vis dar pasitaiko itin retai.

„Įvykus avarijai, kai reikia skubiai evakuotis, būtina klausyti skrydžio palydovų ir palikti asmeninius daiktus“, – užbaigia „Business Insider“.

VIDEO: Denverio oro uoste užsidegė „American Airlines“ lėktuvas: keleiviai buvo priversti evakuotis

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„BITmarkets“ parodoje „Next Block Expo“ laimėjo apdovanojimą už geriausią klientų aptarnavimą
Reklama
Verslo civilinė atsakomybė: kokių sričių įmonės ją patiria dažniausiai ir kodėl?
Reklama
Amžėjimas nėra nuosprendis: kas gali padėti išlaikyti energiją ir jaunystę?