Prieš ketverius metus Klaipėdą papuošę didingi burlaiviai sugrįžta. Nuo didžiausių, kurių ilgis daugiau nei 100 metrų, iki visai mažų, priskiriamų D klasei, laivai bus švartuojami Kruizinio laivų terminalo ir Memelio miesto krantinėse, Pilies uoste, Dangės upėje.
Tarp užsiregistravusių laivų – 5 priklauso A klasei, 13 – B klasei, 13 – C klasei, 14 – D klasei. Didelė dalis laivų Klaipėdą aplankys nebe pirmą kartą. Iš A klasei priklausančių laivų jau nebe pirmą kartą čia užsuks – „Fryderyk Chopin“, „Pogoria“, „Morgenster“, „Tre Kronor Af Stockholm“. Tarp ryškiausių ir laukiamiausių laivų ir ką tik užsiregistravęs lenkų milžinas „Dar Mlodziezy“, kurio ilgis – 108,81 m, aukštis – 50,22 m, grimzlė – 7 m. Laivas yra nuolatinis įvairių regatų dalyvis.
Tarp naujų – Klaipėdoje dar nematytų laivų, B klasei priskiriamas laivas iš Ispanijos „Atyla“. Laivo ilgis – 25 m , aukštis – 26,50 m.
„The Tall Ships Races“ yra ne tik vienas laukiamiausių, bet ir ypatingai geras emocijas paliekančių renginių. Todėl mūsų tikslas – atsižvelgiant į visas saugumo rekomendacijas renginį padaryti kuo artimesnį kiekvienam klaipėdiečiui ar miesto svečiui. Būtų nesąžininga, jei ketverius metus laukę sugrįžtančių burlaivių jų neišvystume. Praėjusią savaitę bendravome su Nacionalinės visuomenės sveikatos centro atstovais, pateikėme mūsų saugumo scenarijus ir padarysime viską, kad renginys būtų sklandus, saugus ir matomas “, – sako „The Tall Ship Races“ projekto vadovė Violeta Ulevičienė.
Anot renginio organizatorių, šiuo metu laukiama dviejų didžiausių pasaulio burlaivių registracijos – Meksikos laivo „Gloria“ ir rusų laivo „Mir“.
Kokiu formatu vyks daugelis pagal reglamentą privalomų „The Tall Ships Races“ renginio dalių (lenktynėse dalyvaujančių burlaivių dalyvių eisena, atidarymo ceremonija, burių paradas, sporto varžybos) – paaiškės tik birželį, kuomet bus įvertinta pandeminė situacija šalyje. Iš Klaipėdos didieji burlaiviai plauks į Turku (Suomija), Taliną (Estija), Mariehamną (Alandų salos) ir finišuos Ščecine (Lenkija).
Laukia praktikantų anketų
Iš Klaipėdos net 30 atrinktų kandidatų leisis į turiningą kelionę Baltijos jūra – tam tereikia užpildyti buriavimo praktikanto anketą. Perduoti sukauptą buriavimo patirtį jauniems žmonėms, puoselėti jūrinę kultūrą – vienas svarbiausių „The Tall Ships Races“ organizatoriaus – Tarptautinės buriavimo mokymo organizacijos („Sail Training International“) ir lenktynėse dalyvaujančių burlaivių tikslų.
„Laimėtas plaukimas su mokomuoju burlaiviu „Brabander“ ir jo kapitonu Valdemaru Vizbaru, buvo neeilinė patirtis. Kadangi labai greitai viską perpratau, jūros liga nesirgau, po pirmosios kelionės bendravome ir toliau, ne kartą plaukėme į jūros vandenis, matyt, ne veltui sakoma – kartą paragavęs negali sustot. Manau, kad dalyvavimas panašiuose projektuose yra savotiškas lūžis, nuo kurio tu esi kitoks ir į daugelį eilinių dalykų žiūri kitaip. Jūra ir komandinis darbas formuoja asmenybę, todėl kiekvienam abejojančiam – pildyti anketą ar ne, drąsiai sakau – nedvejokit. Tai jūsų šansas, kuris gali duoti labai daug“, – sako 2015 m. buriavimo praktikantu tapęs Vytautas Kerdokas.
Atrankoje gali dalyvauti 15–25 metų amžiaus jaunuoliai, kurie norėtų tapti tarptautinių įgulų nariais. Dalyvaujant atrankoje buriavimo patirtis nebūtina. Atrinktiems jaunuoliams kelionė burlaiviu iš Klaipėdos į Turku bus apmokėta Klaipėdos miesto savivaldybės lėšomis. Vieno praktikanto visos kelionės kaina svyruoja nuo 800 iki 1000 eurų. Užpildytas anketas galima siųsti iki gegužės 1 d. imtinai.