Skrydis juodajame oro bendrovių sąraše esančiu lėktuvu
Iš Biškeko nuvykti į Ošą yra ir paprasta, ir sudėtinga. Atstumas viso labo tik 300 kilometrų, tačiau kelias eina per kalnus, tad važiuoti tenka apie dvylika valandų.
Paprasčiau yra 45 minutes skristi lėktuvu, tačiau yra vienas „bet“. Visos Kirgizijos oro linijos yra juodajame avialinijų sąraše. Dėl saugumo reikalavimų nesilaikymo ir seno orlaivių parko. Prieš kelis metus tūpdamas Ošo oro uoste apsivertė lėktuvas.
Kitaip ir negali būti, kai avialinijos turi vienintelį seną lėktuvą, o jų interneto tinklapyje nurodytas tik vienas mobilusis telefonas pasiteirauti. Kiek paabejoję vis tiek ryžomės skristi, nes dvylika valandų važiuoti kažkur virš bedugnių viliojo dar mažiau.
Bilietų pardavėja paaiškino, kad čia viso labo politika, tačiau pritrūkusi argumentų patarė tiesiog pasikliauti Dievu: jei bus lemta nudribti su lėktuvu iš dangaus, tai nudribsi.
Sakau: „Gal tuomet jūs pereikite užsimerkusi šitą gatvę. Jei nebus lemta pakliūti po ratais, tai pereisite“. Moteris nusijuokė iš pasiūlymo, bet juo nepasinaudojo. Teisybės dėlei reikia pasakyti, kad abu skrydžiai buvo saugūs ir sklandūs.
Kitoje pasakojimo dalyje kelsimės atgal į Kazachstaną, visą parą važiuosime traukiniu ir atvyksime pasižvalgyti į Vidurinės Azijos perlą – tviskančią Kazachstano sostinę Astaną.