„Susirgau, matyt, kondicionieriai, pakilęs spaudimas, viskas kartu susidėjo“, – ketvirtadienį 15min sakė dr. R.Venckus, trečiadienį grįžęs namo.
Iš Lietuvos jis savaitei vyko į Portugaliją. Ten viešėjo darbo vizitu, per Erasmus programą, skirtą dėstytojams. Sutapo, jog kelionę tuo pat metu buvo įsigijęs ir bičiulis. Iš Porto jie turėjo namo grįžti šeštadienį, spalio 19-ąją. Bilietus R.Venckus įsigijo per platformą kiwi.com. Kelionė pirmyn ir atgal buvo vykdoma per Londono Lutono oro uostą kompanijos „Wizzair“ lėktuvais.
Spalio 19 diena buvo lietinga. Atsikėlęs paryčiais ir papusryčiavęs dr. R.Venckus pasiekė oro uostą. Pro langą pasakoja stebėjęs kylančius ir besileidžiančius lėktuvus. Nors ir lijo, už lango neatrodė, jog dangus maišytųsi su žeme.
„Laukiame lėktuvo, praeina valanda ir praneša, kad jis nusileido Portugalijos pietuose, Faro. Praėjus dar valandai pasigirsta, kad blogos oro sąlygos, lėktuvas nebekils ir reikia eiti prie informacijos langelio, bus parūpintas viešbutis. Atsiduriame prie langelio. Buvo labai keistas oro uosto elgesys, prieš išduodant lapelius su keleivių teisėmis, turėjome pasirašyti, kad gavome galimybę su jomis susipažinti. Nesu matęs tokių popiergalių, prieš susipažįstant turi pasirašyti, kad susipažinai. Jei nepasirašai, negauni to lapo, negauni ir nuorodų, kur skambinti dėl pagalbos. Šiaip ne taip, man paskyrė antradienį, spalio 22 dieną skrydį į Lutoną su „Wizzair“. Dėl kelionės iš Lutono į Vilnių turėjau kreiptis į kiwi.com, jie operatyviai atrašė, kad pasirūpins. Grįžtu prie langelio, užregistruoja viešbutyje, išdalina kuponus. Tikrai neturiu nieko prieš – viešbutis tvarkingas, dukart maitina. Nusiraminome, bet tas trijų dienų tarpas nežmoniškas, nes turi eiti į darbą. Dirbu su studentais, paskaitos, griežtas grafikas“, – pasakojo dr. R.Venckus.
Jis netruko susisiekti su „Wizzair“, pasiteirauti kompensacijos, tačiau sulaukė atsako, jog kompanija neprisiima atsakomybės, kadangi buvo blogos oro sąlygos.
Stovinčiame lėktuve praleido kone visą naktį
Dar viena netikėta linkme dr. R.Venckaus kelionė pasisuko sulaukus platformos kiwi.com pasiūlymo namo keliauti ne per Londoną, kaip planuota, o per Barseloną. Per daug negalvodamas R.Venckus sutiko ir antradienį, 4 ryto papusryčiavęs jau buvo Porto oro uoste, iš kur prasidėjo ilga kelionė namo.
Lėktuvui susivėlinus apie valandą vyras apie 10 ryto jau buvo turistų taip mėgstamoje Barselonoje. Iki skrydžio į Vilnių buvo dar visa diena, mat šis buvo numatytas vakare, tad R.Venckus spėjo aplankyti ir miestą, pasigrožėti turistų lankomomis vietomis.
„Turėjome 12 val. tarpą Barselonoje. Pasižiūrėjom mieste, nematėme tų protestų, turistinės vietos gražios, nemačiau nieko, kas leistų manyti, kad kritinė padėtis. Transportas vyko pagal grafiką. Vakarop grįžome į oro uostą, prisiregistravome, sulipome į lėktuvą ir laukėme. Laukiam valandą, pusantros... Sakė, leidimo skristi per Prancūziją, nes blogos oro sąlygos.
Po kokių penkių valandų laukimo, pasako skrisim kita kryptimi, pristumia prie kito takelio. Matome, kad lauke lyja, bet vieni lėktuvai kyla, kiti leidžiasi. Galiausiai pranešama, kad lėktuvo gale yra pora moterų, kurios nepatenkintos situacija, jos nori namo, tad turime grįžti atgal į oro uostą ir gerbti jų sprendimą. Pirmą kartą išgirdau tokią nesąmonę! Mes turbūt kokias 7 valandas sėdėjome lėktuve, nekilom ir nesileidom. Mums išdalino po vandens buteliuką ir užkandį. Atsiprašau, septynias valandas! Oro uoste gali bent kavos nusipirkti, pasivaikščioti”, – istoriją dėliojo dėstytojas.
Mes turbūt kokias 7 valandas sėdėjome lėktuve, nekilom ir nesileidom.
Galiausiai lėktuvo keleiviai paryčiais buvo išleisti ir pateko į atvykimo salę. Jiems liepta pasiimti bagažą ir ieškoti trečiojo langelio. Kur jis – niekam nebuvo aišku, o personalas vis gūžčiojo pečiais arba atsakė nekalbantis angliškai.
„Vėl atėjo darbuotojai su tais popiergaliais ir prašydami pasirašyti, kad buvome informuoti apie savo teises. Aš pasakiau, kad noriu skristi arba pailsėti, nes 24 valandas jau keliauju ir esu be miego. Aišku, jie nieko negali pasakyti, dirba pagal instrukcijas. Dar priduria, kad negali duoti maisto kuponų, nes negavo tokio nurodymo iš „Wizzair“, nors išlipant iš lėktuvo buvo nurodyta, kad pasirūpins maistu ir viešbučiu. Po valandos išdalinami 12 eurų vertės kuponai, kavinė veikia viena, eilė kilometrinė, žmonės guli ant žemės, miega su vaikais ant akmeninio grindinio. Gal čia į Sibirą kelionę bandė kartoti?“ – įpykęs pasakojo sunkią kelionę namo patyręs vilnietis.
Anot jo, švieslentėse degė, jog skrydis į Vilnių buvo atšauktas, o personalas tikino, jog tik atidėtas, tad viešbutis tokiu atveju neskiriamas. Galiausiai informaciją, kas laukia toliau, R.Venckų pasiekė iš platformos kiwi.com, kuri pranešė, kad skrydis įvyks 9.20 val. ryte.
„Įlipam į lėktuvą ir vėl valandą laukiam. Galiausiai pakylam į Lietuvą. Nusileidome pagaliau Lietuvoje apie 15 valandą“, – ketvirtadienį pasakojo dėstytojas.
Jį nustebino tai, jog skrydžio laukė ir rumunai, šešias valandas praleidę lėktuve prie skrydžio tako. Galiausiai šie buvo informuoti, kad dėl darbo reguliavimo įgula negali skristi, turi pailsėti ir keleiviai grąžinami į oro uostą.
„Nesakau, kad tai įgulos problema. Kompanija organizuoja jų darbą ir visą skrydį. Išvada viena – laikykim lėktuvą, palikim kleivius oro uoste, atidėkim skrydį, nereikės mokėti už viešbutį. Suprantu, yra gamtinės sąlygos, bet įmonė turi prisiimti atsakomybę, deklaruodama apie atsakingą verslą, taip žmogus grįžęs namo gali ilsėtis ir ligoninėje. Galų gale, laikymo lėktuve laiko tarpas irgi turi būti reglamentuojamas“, – piktinosi R.Venckus.
R.Venckus pasakojo, kad sutiko kelias lietuves, kurios Porte taip pat kelioms dienoms užstrigo. Merginoms namo teko grįžti per Londoną. Šios buvo apnakvindintos viešbutyje netoli Hytrou oro uosto, pilname kvapų ir tarakonų, o kompanijos skirtų lėšų nusigauti iki nakvynės vietos neužteko, mat Londone itin brangus transportas.
„Jos nenorėjo viešai kalbėti, bet grįžo namo per Londoną, Varšuvą į Vilnių. Per tris vietas. Kiek persėdimų gali būti?“ – retoriškai klausė R.Venckus.
„Mumis nesirūpino“
Iš Barselonos po savaitės atostogų tuo pačiu reisu grįžusi Vida Kišūnienė 15min sako grįžusi namo paskaičiusi, jog siautė vėtros ir audros, tačiau nepaisant to, jog skrydžius trikdė oro sąlygos, moteris sako pasigedusi pagarbaus elgesio su keleiviais.
„Su mumis buvo elgiamasi tikrai prastai, tą galiu patvirtinti. Tikrai buvome stumdomi ir be jokios informacijos, patys gaudėm. Ji buvo skirtingai pateikiama, neaišku, ar skrydis atidėtas, ar atšauktas. Žadėjo duoti viešbučius, po to jau pasakė, kad skrydis atidėtas, liekame oro uoste. Į Budapeštą buvo skrydis taip pat atidėtas, keleiviais buvo rūpinasi labiau, informacijos suteikta daugiau“, – sakė V.Kišūnienė.
Anot jos, keleiviai papuolė į nepalankią situaciją veikiausiai dėl oro sąlygų ir pasibaigusio įgulos darbo laiko režimo.
„Lieka neaišku, kodėl neišskrido lėktuvas. Sakė, kad oro sąlygos pagerėjo, kiti išskrido, o mūsų neskrido, kodėl? Mes sėdėjome lėktuve penkias valandas ar daugiau. Mums lėktuve davė vandens ir pasirinktinai riešutų arba šokoladuką, o kai išlaipino į atvykimo salę, nebuvo sąlygų jokių laukti – šalta, nebuvo kur atsiėsti, prie maisto eilės. Rūpinimosi klientais nebuvo“, – sakė moteris.
Sutrikdė oro sąlygos
„Wizz Air“ patvirtino, kad bendrovės skrydis iš Barselonos į Vilnių turėjo būti perkeltas iš spalio 22 dienos į spalio 23 dieną dėl blogų oro sąlygų. Tądien vyravo stipri perkūnija, taip pat buvo viršytas leistinas orlaivio įgulos darbo laikas.
„Šio vėlavimo išvengti nebuvo galima ir aviakompanija pagal atitinkamus teisės aktus savo keleiviams Barselonoje suteikė maitinimo kuponus bei papildomas paslaugas įlaipintiems keleiviams.
Nepaisant visų pastangų, apgyvendinimo paslauga keleiviams negalėjo būti pasiūlyta, nes ir kitų avialinijų neišvykusių keleivių skaičius buvo per didelis ir visi viešbučių kambariai Barselonoje buvo užimti“, – pranešė kompanija.
Žadama, kad keleivių patirtos išlaidos „bus kompensuotos iki logiškai pagrįstos sumos pagal pateiktas atitinkamas sąskaitas faktūras.“
Koją kiš streikai
Ketvirtadienį „Wizz Air" išplatino pranešimą, kuriame teigiama, jog buvo informuota apie planuojamus nacionalinius skrydžių vadovų streikus, vyksiančius spalio 25 dieną Italijoje. Dėl šios priežasties aviakompanijos skrydžiai į ar iš Italijos gali būti atidėti ar sutrikdyti rytoj visą dieną.
Apie bet kurio skrydžio pakeitimus keleiviai bus informuojami SMS žinutėmis ir (arba) el. paštu, tačiau „Wizz Air" papildomai pataria patikrinti skrydžio būseną oro linijų bendrovės tinklalapyje (https://wizzair.com/lt-lt/informacija-ir-paslaugos/skrydzio-statusas/) arba mobiliojoje programėlėje.
"Nors ši situacija nuo bendrovės nepriklauso, „Wizz Air" atsiprašo dėl galimų nepatogumų. Aviakompanija stengsis kaip įmanoma sumažinti galimus kelionių sutrikimus", – rašoma pranešime.