Ilgai lauktos „Freshtravel“ kompensacijos – juokingai mažos

Pernai lapkritį bankrutavusio kelionių organizatoriaus „Freshtravel“ klientai devynis mėnesius kantriai laukė žinių apie jiems priklausančias kompensacijas. Tačiau tai, ką išvydo Valstybinio turizmo departamento atsiųstuose laiškuose, juos prajuokino: už neįvykusias keliones išleidę po kelis šimtus eurų (tuomet dar – kelis tūkstančius litų) žmonės į savo sąskaitas gaus tik po keliasdešimt eurų.
Turistai
Turistai / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Gavome laišką iš Turizmo departamento už neįvykusias keliones, kurias pirkau iš „Freshtravel“. Kelionės kaina dviem asmenims buvo 2200 litų (apie 628 eurai). O kompensacija tiesiog juokinga – 33,85 Eur“, – portalui atsiųstame laiške nurodė Paulius V.

Fresh travel
Tokius laiškus iš VTD gavo didžioji dalis nukentėjusių.

Kelionę į Fuerteventurą Kanaruose iš bankrutavusio kelionių organizatoriaus nusipirkusi Ilona G. už ją sumokėjo maždaug 3000 litų (apie 857 eurus). Turizmo departamento laiške nurodyta, jog jai priklausanti kompensacija bus 40 eurų.

Tokį pat laišką rugpjūčio pradžioje gavo didžioji dalis buvusių „Freshtravel“ klientų. Juos vienijančioje feisbuko grupėje žmonės neslėpė nusivylimo.

„Suko apsuko ir špygą pakišo“; „Numetė kaulą kaip šunims...“ – piktinosi pranešimų apie priklausančias kompensacijas sulaukę nukentėjusieji kelionių organizatoriaus klientai.

Anot jų, tokios kompensacijos žemina ir nepalieka kito kelio – tik kreiptis į teismą. Tai ir ketinama daryti. Greičiausiai bus teikiamas grupinis skundas valstybei. 

Šiuo metu du grupiniai jų skundai jau nagrinėjami Finansinių nusikaltimų tarnyboje ir Vilniaus apygardos prokuratūroje. Tačiau žmonės piktinasi, jog šie procesai taip pat vilkinami ir žada apskųsti bylą nagrinėjančios prokurorės darbą.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Spaudos konferencijos akimirka
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Valstybinis turizmo departamentas

Nuostoliai didesni nei likusi draudimo suma

Priminsime, kad Valstybinis turizmo departamentas liepos 20 d. kreipėsi į draudimo bendrovę „ERGO Insurance SE“ reikalaudamas išmokėti draudimo išmokas turistams, patyrusiems nuostolių dėl kelionių organizatoriaus UAB „Freshtravel“ nemokumo.

Šios įmonės veikla buvo apdrausta 202 734 eurų suma: „Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group“ Lietuvos filiale 101 367 eurų draudimo sumai ir draudimo bendrovėje ERGO taip pat 101 367 eurų vertės draudimo sumai.

Kaip jau skelbta, didžioji dalis draudimo sumos lėšų buvo panaudota gelbstint Madeiroje ir Egipte įstrigusius „Freshtravel“ klientus. Pastarieji buvo neteisėtai sulaikyti Egipto viešbučiuose, kadangi „Freshtravel“ jiems buvo nesumokėjęs visos numatytos sumos.

Turistų į Lietuvą grąžinimui organizuoti užsakomieji skrydžiai. Likusi neišnaudota draudimo suma – 34 976,20 eurų. Būtent šie pinigai ir paskirstyti kitiems nuo „Freshtravel“ bankroto nukentėjusiems asmenims.

Iki liepos 1 d. Turizmo departamentas gavo 813 turistų prašymus dėl nuostolių kompensavimo pagal 781 sutartis.

Vienam turistui tenkančios ir išmokėtinos kompensacijos procentinis dydis sudaro 4,96 proc.

Pasak Turizmo departamento atstovės spaudai Editos Gaigalienės, prašymuose buvo daug netikslumų, pateikti ne visi reikiami duomenys ar dokumentai.

Pretenzijų surinkimo procedūrą ypač apsunkino tai, kad „Freshtravel“ nepateikė turistų sąrašų su visais duomenimis apie kelionių rezervacijas, sudarytas sutartis, iš turistų gautas sumas, kelionių kuponus ir kt.

Įvertinus bendrą visų turistų patirtų nuostolių dydį, paaiškėjo, kad ji yra gerokai didesnė nei likusi draudimo suma – 734 090,21 eurų. Vienam turistui tenkančios ir išmokėtinos kompensacijos procentinis dydis sudaro 4,96 proc.

Būtent tokios juokingai mažos sumos turistus ir pasieks artimiausiu metu.

Įšaldyti pinigai – tik „išrinktųjų“ būreliui ar visiems?

Prieš bankrotą „Freshtravel“ savo keliones aktyviai pardavinėjo per grupinių apsipirkimų portalus. Tad nemaža dalis kompensacijų laukusių žmonių jas buvo įsigiję būtent Grupinis.lt ar Beta.lt portaluose. 

Asmeninio albumo nuotr./Cherry Media LT generalinė direktorė Alvydė Palaimaitė
Asmeninio albumo nuotr./
„Cherry Media LT“ vadovė  Alvydė Palaimaitė

Dauguma jų spėjo užregistruoti įsigytą kelionės kuponą ir taip oficialiai tapo „Freshtravel“ klientais. Tačiau 80 to nepadarė ir dabar save gali vadinti „laimės kūdikiais“, mat šiuo metu oficialiai yra laikomi grupinių apsipirkimų portalus valdančios bendrovės „Cherry Media LT“ klientais.

Būtent jie gali tikėtis atgauti visą už neįvykusią kelionę sumokėtą pinigų sumą, kadangi „Cherry Media LT“ banko sąskaitoje esantys, už kelionių organizatoriaus keliones surinkti vartotojų pinigai, vis dar areštuoti.

Pasak „Cherry Media LT“ generalinės direktorės Alvydės Palaimaitės, prašymą panaikinti sąskaitos areštą prokuratūrai įmonė pateikė liepos 23 dieną.

„Tikimės, kad pinigai klientams už visą jų sumokėtą kelionės kupono kainą bus grąžinti per 30 – 60 dienų nuo kreipimosi į prokuratūrą dienos. Esame gavę pranešimą, jog mūsų prašymas nagrinėjamas“, – sakė grupinių apsipirkimų portalus valdančios įmonės vadovė.

Pasak jos, kai tik bus gautas leidimas naudoti įšaldytus pinigus, klientai atgaus visą sumą, t.y. tiek, kiek sumokėjo už neįvykusią kelionę. 

Sprendimas įšaldytus pinigus grąžinti tik būreliui „išrinktųjų“, kurie sąmoningai ar atsitiktinumo dėka nespėjo užregistruoti kupono, piktina likusius kelionių organizatoriaus „Freshtravel“ klientus.

Pasak jų, būtų sąžininga šiuos pinigus paskirstyti visiems poilsiautojams – ir tiems, kurie spėjo užregistruoti kuponus, ir tiems, kurie to nepadarė.

„Turbūt pati kalta, kad įsigijusi kelionę skubėjau ją registruoti. Kas galėjo žinoti, kad įmonė bankrutuos ir tada jau kaltų nerasi. Valio tiems, kurie atgaus visus pinigus. Bet juk jų dar tikrai liks. Tai kur juos padės? Atiduos bankroto administratoriui kaip algą?“, – retoriškai klausė viena nukentėjusioji. 

Grupės „Freshtravelapgautieji“ narys Eduardas Zeziulevičius įsitikinęs, jog „Cherry Media LT“ sąmoningai dirba principu „skaldyk ir valdyk“. T.y. 80 asmenų sumokės visus pinigus, tuo siekdami įnešti sumaištį tarp kitų nukentėjusiųjų. 

Nuo „Freshtravel“ bankroto nukentėję žmonės, dar nepriklausantys uždarai grupei „Freshtravelapgautieji“ feisbuke, kviečiami prisijungti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis