Pramoga dvaro lankytojams
Rokiškio rajone esančio Ilzenbergo dvaro lankytojai galės pasimėgauti gamtai draugiška pramoga – kelione elektriniu katamaranu aplink Meilės ir dar dvi kitas salas Ilgio ežere. Kitoje ežero pusėje – jau Latvija, todėl pramogautojai galės pasižvalgyti po kerinčius kaimynų krantų vaizdus.
Bus organizuojami tiek individualūs plaukimai katamaranu, tiek ir plaukimai grupėms, norinčioms nestandartinio varianto savo organizacijos komandos formavimo išvykai.
„Idėja sukurti elektrinį katamaraną kilo jau prieš keletą metų, o ją įgyvendinti užtruko daugiau nei pusmetį. Norėjome sukurti pramogą Ilzenbergo dvaro lankytojams, kuri leistų pasimėgauti apylinkių vaizdais, pabūti ramybėje, atsipalaiduoti, užmegzti ryšį su nepaprastai gražia apylinkių gamta. Džiaugiamės, kad pirminę idėją pavyko įgyvendinti ir netrukus pirmieji poilsiautojai galės leistis į kelionę Ilgio ežeru“, – sakė V.Barakauskas.
Ilzenbergo dvaro svečius plukdysiantis elektrinis katamaranas išsiskiria savo dydžiu ir unikaliu dizainu. Siekta, kad laivas derėtų prie dvaro elementų, todėl buvo parinktos vienodos tvorelės, panašus stogas.
„Paprastai gaminame kitokio tipo laivus – skirtus gyventi, su miegamaisiais ir kitomis patalpomis. Šio katamarano funkcija visai kita, todėl buvo iššūkis pasidaryti reikiamą techninį projektą, kad laivo išplanavimas, elementai leistų jam lygiai stovėti ant vandens, būtų tinkamai paskirstyti svoriai, laivas būtų saugus ir galėtų plaukti. Nepaisant to, nuo pirminės užsakovo idėjos katamaranas skiriasi nedaug – pasikeitė tik nežymūs apdailos momentai, tualeto ir techninių patalpų vieta“, – sakė A.Ramanavičius.
„Elektromobilis“ vandenyje
Kitas laivo privalumas – draugiškumas gamtai. A.Ramanavičius Ilzenbergo dvaro katamaraną lygina su „Tesla“ elektromobiliu – laivą į priekį stums modernūs elektriniai varikliai su ličio jonų baterijomis, kokios yra įmontuotos ir elektromobiliuose. Ant ežero kranto įrengtos specialios įkrovimo stotelės, o nesustodamas laivas galės plaukti apie 4 valandas.
„Šios baterijos man asmeniškai yra tikrai labai ypatingos dėl ne eilinės jų gabenimo iš tiekėjo Vokietijoje istorijos. Užsakytas baterijas tiekėjas atidavė vežti ekspeditoriams, tačiau šie vis vėlavo prekę pristatyti, laiku nepakrovė. Galiausiai paaiškėjo, kad reikalingos detalės atvažiuos į Lietuvą tik po dviejų savaičių, o tiek laukti negalėjome. Teko man pačiam sėsti į automobilį ir važiuoti į Vokietiją tų baterijų atsivežti. 4 tūkst. kilometrų ir dvi dienos be miego“, – pasakojo A.Ramanavičius.
Visiškai saugus
Dėl išskirtinio katamarano dydžio iššūkiu tapo ir jo transportavimas iš gamybos dirbtuvių į Ilgio ežero pakrantę. Anot A.Ramanavičiaus, galiausiai nuspręsta laivą vežti dviem vilkikais padalinus per pusę. Abi katamarano dalys buvo nuleistos į ežerą ir vandenyje vėl surinktos. Gamyboje naudotos modernios technologijos užtikrina laivo saugumą.
„Katamarano privalumas – sekcijomis sudėtų specialių pontonų konstrukcija, kuri laivą daro visiškai saugų. Kiekviena sekcija užpildoma specialia medžiaga. Kaip mes juokaujame, katamarano pontonus galima net ir sušaudyti, pradurti, užplaukti ant akmens ar net pamesti vieną dalį – laivas vis tiek nenuskęs“, – įsitikinęs A.Ramanavičius.
Prieš leidžiant laivą išbandyti pirmiesiems poilsiautojams, bus atlikti reikiami saugumo testavimai. 40 žmonių plukdysiantis katamaranas bus sertifikuotas kaip keleivinis laivas. Sertifikatą suteikianti organizacija techninius parametrus suvedė į kompiuterines simuliacijas, kurios numato saugumą. Vėliau bus vykdomas galutinis testavimas – reikiamas žmonių skaičius sulips į laivą ir bus stebima, kaip laivas reaguoja į žmonių judėjimą į skirtingas puses, ar išlieka stabilus.
Tikimasi, kad pirmieji poilsiautojai išbandyti katamaraną galės jau savaitgalį (rugpjūčio 6–7 dienomis).