Prie Šiaulių miesto Turizmo informacijos centro – nemenkas sambrūzdis. Kameros, fotoaparatai, žurnalistai. Visi sulėkė artimiau susipažinti su Imantu Greitmanu, kuris liepos 28 dieną atstovaus Lietuvai ištvermės varžybose „North Cape4000“.
Vyras turės dviračiu be jokios palaikymo komandos įveikti 4200 kilometrų – nuo Italijos iki Norvegijos šiaurės. Ten, ant Nordkapo kyšulio, jis iškels Lietuvos trispalvę savo šalies šimtmečio proga.
Mes jau rašėme, kad Imantas į interviu Joniškin atvyko iš Šiaulių. Tai buvo jam nedidelė vakarinė treniruotė. Vėliau jis kelis kartus pagerino savo asmeninį vienos dienos rekordą. Per dieną jis nuvažiavo iki Talino, o kitą dieną – grįžo. Kasdien maždaug po 320 kilometrų.
Atrodo be proto daug? Tačiau „North Cape4000“ bus tokių dviratininkų, kurie kasdien įveiks po 400 kilometrų. Tiesa, šis žygis yra visiems dalyviams labiau iššūkis nei varžybos. Visų tikslas yra įveikti atstumą ir aplenkti save.
Spaudos konferencijoje Imantas pasirodė su savo amunicija – būtent taip atrodys jo dviratis kelionės metu – daug mažų ir patogių krepšių, ergonomiškai pritvirtintų prie rėmo, vairo, bagažinės.
Tai dar ne viskas. Dizaineris Aleksandras Pogrebnojus specialiai Imantui ir Lietuvos garbei sukūrė kostiumą, ant kurio ir 15min logotipas.
Dviratininkai pasakytų, jog dar svarbiau, kad Imantas besitreniruodamas įgavo tobulą dviratininko įdegį. Jo šlaunys ir žastas įdegę lygiai iki pusės. Jei nusirengtų – liktų tarsi su baltu kostiumu. Dar ne viskas – ant įdegusio veido ryškiai matyti ir diržų nuo šalmo žymės.
„Northcape4000“ – vienos ilgiausių Europoje dviračių varžybos, kurios prasideda prie didžiausio Italijos Gardos ežero ir baigiasi Norvegijoje.
Kas yra „Northcape4000“ – tai vienos ilgiausių Europoje dviračių varžybų, kurios prasideda prie didžiausio Italijos Gardos ežero ir baigiasi Norvegijoje. Varžybų startas – 2018 metų liepos 28 diena. Jose dalyvaus 125 dalyviai iš 24 šalių.
Imantas – vienintelis dalyvis iš Lietuvos. Reikia pažymėti, kad tai vos antrosios tokio tipo varžybos Europoje. Pirmųjų maršrutas suko pro Skandinavijos šalis. Šiemet – per kitą Baltijos jūros pusę – Lenkiją, Lietuvą, Latviją, Estiją.
„Visada mėgau pajudėti, mėgau dviratį, bet niekada nebuvau profesionalus sportininkas“, – aiškina Imantas, kuris dažniausiai turės nakvoti tiesiog pakelėje, miegmaišyje.
Ką reiškia „be palaikymo“?
O ką reiškia „be palaikymo“? Žygio dalyviai neturi palydovų, kurie rūpinasi nakvyne, maistu, pramogomis. Viską dviratininkas turi daryti pats.
Imantas paaiškino, kad galima internetu užsisakyti kokių reikalingų dalykų ir juos pasiimti pakeliui, tačiau negalima įpareigoti to atlikti kokius draugus ar gimines.
„Galėsime prašytis nakvynės pas žmones. Jei jie pavaišins – nuostabu, tačiau organizuoti palaikytojus, kad šie pakeliui atneštų maisto ar kokių priemonių – nevalia. Reikės visose situacijose suktis pačiam, be pagalbininkų“, – paaiškino aistringas dviratininkas.
Kelionėje bus tik keturi kontroliniai punktai, kuriuose keliautojai pajaus šiokį tokį organizatorių dėmesį. Prahoje, Varšuvoje, Taline ir Rovaniemyje iš esmės bus tie taškai, kur bus galima sutvarkyti savo dviratį.
Šie punktai nereiškia, kad galima ieškoti tiesesnių kelių. Teks visą nurodytą kelią įveikti be „nukirtimų“. Kiekvieną dieną dalyvis turės pradėti kelionę ten, kur vakar ją pabaigė. Imantas pažadėjo visos savo kelionės metu pasidalinti įspūdžiais ir su 15min skaitytojais.