„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Indijoje iškilo aukščiausias pasaulyje geležinkelio tiltas: jam neprilygsta net Eifelio bokštas

Dabar Indija yra aukščiausio pasaulyje geležinkelio tilto namai. Čenabo tiltas yra 29 metrais aukštesnis už Eifelio bokštą ir stovi 359 metrų aukštyje virš Čenabo upės Indijos Džamu ir Kašmyro regione, rašoma CNN.
Čenabo tilto statybos Indijoje
Čenabo tilto statybos Indijoje / Vida Press nuotr.

Po dešimtmečius trukusių statybų šiaurės Indijoje esantis tiltas lankytojams bus atidarytas 2023 m. gruodžio pabaigoje arba 2024 m. sausio mėnesį, teigiama Geležinkelių ministerijos kovo mėnesio pranešime spaudai.

1315 metrų ilgio tiltas yra platesnio projekto, kuriuo siekiama, kad Kašmyro slėnis taptų prieinamas Indijos geležinkelių tinklui, dalis. Be Čenabo tilto, Udhampuro–Šrynagaro–Baramūlos geležinkelio jungties (USBRL) projekte numatytas ilgiausias šalyje transporto tunelis ir pirmasis Indijos geležinkelių lynų tiltas.

Indijos ministro pirmininko Narendros Modi, kuris 2014 m. atėjo į valdžią su nacionalizmo idėjomis ir ateities didybės pažadu, investicijos į tokią infrastruktūrą kaip Čenabo tiltas ir platesnis geležinkelio jungties projektas gali būti vertinamos kaip galinga socialinės integracijos ir politinės įtakos priemonė, sujungianti skirtingus regionus su svarbiausiais miestais.

„Naujasis Delis tiltą ir didesnį susisiekimą, kurį jis turėtų sukurti, laikys kaip dar vieną didelę regiono vystymosi pergalę“, – sakė Michaelis Kugelmanas, Vilsono centro Pietų Azijos instituto direktorius.

Dar viena grandinės dalis

Ekspertai teigia, kad Kašmyro ir likusios Indijos dalies sujungimas traukiniu ypač paskatins regiono pramonės ir žemės ūkio sektorius, nes slėnį ir likusią Indijos dalį bus galima sujungti geležinkeliais bet kokiu oru.

Anksčiau vienintelis sausumos kelias, jungiantis Indijos kontroliuojamas Kašmyro dalis su likusia šalies dalimi, buvo vingiuotas 300 km ilgio Šrynagaro–Džammu nacionalinis greitkelis, kuris dalį žiemos yra uždaromas, be to, jame dažnai įvyksta transporto priemonių avarijos.

Vida Press nuotr. / Čenabo tilto statybos Indijoje
Vida Press nuotr. / Čenabo tilto statybos Indijoje

„Susiduriame su daugybe problemų važiuodami šiuo keliu, – CNN sakė Naujojo Kašmyro vaisių asociacijos viceprezidentas Anilas Kumaras Mehendru. – Kai būsime sujungti traukiniu su likusia Indijos dalimi, tai bus didelis postūmis šiai pramonei, žemės ūkiui ir sodininkystei.

Indijos politikos tyrimų centro vyresnysis mokslinis bendradarbis Sushantas Singhas sakė, kad tiltas taip pat turi politinių intencijų, nes jis laikomas „priemone Kašmyrui integruoti į Indiją“.

Pasak S.Singho, „istoriškai buvo tikimasi“, kad geležinkelio jungtis, įskaitant Čenabo tiltą, padės Kašmyrui „labiau jaustis Indijos dalimi“.

Tačiau S.Singhas CNN sakė, kad „dar neaišku“, ar Kašmyro gyventojai teigiamai vertins tilto ir geležinkelio jungties išplėstą susisiekimą, atsižvelgiant į tai, kad „pastaraisiais metais Kašmyrui pakenkė ministro pirmininko N.Modi ir jo vyriausybės vykdoma politika, kuri iš tiesų atitolino kašmyriečius“.

Vida Press nuotr. / Čenabo tilto statybos Indijoje
Vida Press nuotr. / Čenabo tilto statybos Indijoje

2019 m. Indija atšaukė konstitucinę nuostatą, kuria Indijos kontroliuojamai Kašmyro daliai buvo suteikta autonomija nustatyti savo įstatymus. Pietinė ir rytinė regiono dalys, anksčiau vadintos Indijos Džamu ir Kašmyro valstija, tapo dviem atskiromis sąjunginėmis teritorijomis – šis žingsnis, pasak N.Modi, skatins stabilumą, mažins korupciją ir skatins ekonomiką.

„Po šio žingsnio Naujasis Delis pareiškė, kad pasinaudos didesne Džamu ir Kašmyro kontrole, kad gautų didesnę naudą vystymuisi, – sakė M.Kugelmanas. – Jis naudos tiltą kaip gerai matomą ir akį traukiantį tašką, kad įrodytų, jog jo strategija yra veiksminga.“

Nors bendras USBRL projektas buvo pradėtas įgyvendinti 2002 m., dar prieš N.Modi tampant ministru pirmininku, Čenabo tiltas jau dabar laikomas geriausiu jo pastangų plėsti šalies vystymąsi pavyzdžiu.

Indija į savo infrastruktūros modernizavimą investavo milijonus.

Atėjęs į valdžią, N.Modi šešis kartus padidino mažiau nei 100 mln. dolerių USBRL projekto biudžetą, kad pagreitintų tilto užbaigimą po kelerius metus trukusio vėlavimo, kovo mėn. spaudos konferencijoje sakė A.Vaishnawas, praneša CNN filialas „News18“.

Indija į savo infrastruktūros modernizavimą investavo milijonus. Vasario mėn. N.Modi iškilmingai atidarė pirmąją 1386 km greitkelio, jungiančio sostinę Naująjį Delį su finansų centru Mumbajumi, atkarpą. Vien 246 kilometrų greitkelio atkarpa kainavo 1,4 mlrd. dolerių, teigiama vyriausybės pranešime spaudai.

Taip pat statomas Vakarų specialusis krovinių vežimo koridorius, kuriuo siekiama sumažinti Indijos geležinkelių tinklo spūstis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“