Lėktuvas priklauso Lenkijos bendrovei „Travel Service Polska“, skraidinančiai kelionių organizatorės „Itaka“ turistus. Antradienio vakarą buvo atsiųstas kitas orlaivis, ir keliautojai išskraidinti į Madeirą.
Trečiadienio dieną išskrido ir „Boeing 737 MAX 8“ – 11.37 val. jis pakilo iš Vilniaus oro uosto skrydžiui į Prahą.
Kaip 15min sakė Lietuvos oro uostų komunikacijos vadovas Marius Zelenius, tai buvo techninis skrydis – orlaivis skrido tik su įgula.
Valstybės įmonės „Oro navigacija“ atstovas Vytautas Beniušis 15min paaiškino, kad šiuo konkrečiu atveju leidimas jam išskristi duotas todėl, kad lėktuvas buvo be keleivių.
Daugiau „Boeing 737 MAX 8“ Lietuvos oro uostuose nėra. „Tai buvo vienintelis nuo vakar vakaro, ir jis jau išskrido – daugiau pas mus nebėra tokio modelio lėktuvų“, – teigė M.Zelenius.
Uždrausta įskristi į Lietuvos oro erdvę
Draudimą naudoti lėktuvus Europos aviacijos saugumo agentūra priėmė po „Ethiopian Airlines“ orlaivio „Boeing 737 MAX 8“ katastrofos, per kurią žuvo visi lėktuvu skridę 157 keleiviai bei įgulos nariai. Pernai spalį to paties modelio bendrovės „Lion Air“ lėktuvas sudužo Indonezijoje, žuvo 189 žmonės.
Naktį per Lietuvą tranzitu turėję skristi orlaiviai dėl įsigaliojusio draudimo per Lietuvą neskrido, trečiadienį informavo „Oro navigacija“. „Skrydžių sauga ir keleivių gyvybės laikoma didžiausiu prioritetu aviacijoje“, – teigta pranešime.
Draudimas naudotis Lietuvos oro erdve „Boeing 737 MAX 8“ ir „Boeing 737 MAX 9“ orlaiviams galios neribotą laiką, kol Europos aviacijos saugumo agentūra (EASA) ir skrydžių saugą Lietuvos oro erdvėje prižiūrinti Transporto kompetencijų agentūra priims kitą sprendimą.
Paprastai minėtų abiejų tipų orlaivių per Lietuvos oro erdvę praskrisdavo ar leisdavosi Lietuvos oro uostuose iki dešimties per dieną, pranešė oro navigacijos paslaugas Lietuvos oro erdvėje teikianti valstybės įmonė „Oro navigacija“.