„2,5 val. esame mašinų spūstyje, – prisegame nuotraukas, kiek mašinų laukia eilėje į keltą. Mamos su mažais vaikais vaikštinėja lauke. Teko matyti, kaip leliukus supa lauke ant rankų visą tą laiką, mes vis dar esame spūstyje ir nepersikėlę į Klaipėdos pusę, o kur dar kelionė į Kauną. Liūdniausia, kad ne visi vairuotojai elgiasi sąžiningai – kai kurie važiuoja antra juosta tiesiai iki pat kelto, nepaiso vieno reguliuotojo pasakymo – pirma eilė skirta visiems, antra tik tiems, kurie turi leidimus. Viskas tik dėl to, kad nėra tilto...“ – 15min rašė Gintarė.
Susisiekus su moterimi ši pasakojo, jog jų šeima su dviem mažais vaikais norėjo spėti į 17 val. keltą. Priartėjus driekėsi apie poros kilometrų eilė, tad šeima į keltą įriedėjo 19.23 val.
„Buvo tikrai masiškai išlipančių, nešiojančių vaikus, geras balaganas dvi su puse valandos. Blogiausia, kad kiti vairuotojai negražiai elgiasi, galiausiai masiškai važiavo antra juosta, sukčiavo ir vyko tiesiai iki kelto. Praėjusios vasaros vidury, pamenu, pastatė reguliuotoją, kuris liepdavo apsisukti ir grįžti į eilę. Gal ne sezonas? Po poros valandų pasirodė trys policijos ekipažai, jie pradėjo reguliuoti eismą, gražiai įleidinėjo. Kai pradėjo daryt tvarką, vairuotoj pypino ir džiaugėsi“, – sakė moteris.
Moteris su šeima sako mylintys Nidą ir specialiai esant karantinui pasirinkę vietą, kur galima pasivažinėti dviračiais, nebūti žmonių apsuptyje.
Buvo tikrai masiškai išlipančių, nešiojančių vaikus, geras balaganas dvi su puse valandos.
„Vengėm Palangos, Šventosios. Norėjome į delfinariumą, bet labai ilga kelionė buvo... Žmonės šalia stovėję sakė, jog vengia grįžti savaitgalį, bet gi dabar ne sezono įkarštis, o gegužės vidurys. Skambinome į perkėlą, pasakė, kad veikia du keltai, o iš senosios perkėlos keliami tik pėstieji“, – patirtimi dalijosi poilsiautoja, su šeima Kauną pasiekusi po 22 val.
Socialiniuose tinkluose sekmadienį buvo galima matyti vaizdo įrašų, kaip belaukdami kelto žmonės leidžia laiką – kas vaikšto, kas lūkuriuoja ant pievos, o kas šoka.
Atginė lietus
Bendrovės „Smiltynės perkėla“ vadovas Mindaugas Čakas 15min teigė, jog į perkėlą poilsiautojai visi ėmė plūsti vienu metu pradėjus lyti, tad nuo 14 val. iki pat 19.30 val. būta didelio srauto. Per parą šį savaitgalį buvo perkeliama apie porą tūkstančių automobilių, o sekmadienį per šias kelias valandas perkelta 1 650 mašinų.
„Visi metėsi vienu metu, tad iki dviejų valandų reikėjo palaukti. Žmonės turi įsivertinti. Pažiūrėkite, šiandien perkėla tuščia. Per kameras pats vakar stebėjau, jau devintą vakare keltas plaukė pagal grafiką. Vakar linijoj dirbo du keltai, kurie padaro po tris reisus per valandą. Galime skaičiuoti – šeši reisai, vieno reiso metu 30–35 automobiliai paimami“, – situaciją komentavo M.Čakas.
Šiuo metu vienas perkėlos keltas „Neringa“ ruošiamas vasaros sezonui ir stovi doke, jis gretas turėtų papildyti mėnesio gale. Ruošiantis intensyviam sezonui, anot vadovo, kiekvieną pavasarį keltai pakeliami į doką dugno apžiūrai.
„Turime atlikti dugno dažymo darbus, galime atlikti tik kai oras atšyla, esant minusinei temperatūrai dažyti negalime. Kiekvienais metais mes gegužės pradžioje statome po vieną keltą į doką“, – sakė vadovas.
Stato naują keltą
Bendrovės užsakymu „Vakarų laivų gamykla“ šiuo metu stato dar vieną keltą, kuris laivyną papildys rugpjūčio viduryje, tad kitą vasarą automobilius nuolat kels jau keturi keltai.
„Du keltai krausis vienoje pusėje, du kitoje ir paspartės darbas. Kitą pavasarį, kai bus remontuojamas keltas, turėsime tris dirbančius. Viskas nuo oro priklauso. Kai šalčiau, visiškai pakanka dviejų keltų. Žmonės turi vertinti planuodami keliones. Vakar iki vidurdienio perkėla buvo pustuštė. Pradėjo lyt – visi pradėjo pakuotis daiktus. Atitinkamai turim tą bėdą vasarą, visi laukia iki šešių septynių vakaro, nori saulės daugiau gaut, paskui pasipila Vilnius, Kaunas namo. Šiandien kas atvažiavo, kaip sakau, gali skersai stovėti kelte“, – juokavo M.Čakas.
Šiuo metu, pasak vadovo, perkėla tiesiog neturi galimybių tikrinti vairuotojų, nes pirmenybiniai leidimai buvo panaikinti. Susisiekimo ministerija jau paruošė naują tvarką, tačiau kaip konkrečiai vyks praleidimas, M.Čakas sako dar nesulaukęs informacijos.
„Pirmenybė jau porą metų panaikinta, bet kadangi suprantame Neringos gyventojus, mes juos praleidžiame pirmus. Tikruosius neringiškius, kokį 90 proc. jų, pažįstame, jie kasdien važiuoja, o tų Vilniaus ir Kauno „neringiškių“ mes nepažįstame. Absurdas, nes tokie „neringiškiai“ užkemša keltą iš Smiltynės pusiasalio. Kokie ten „neringiškiai“? Vilnius, Kaunas, užsidėję „neringiškio“ etiketes“, – kalbėjo vadovas.
Jis teigė kreipęsis į Klaipėdos apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą, kad policijos atstovai savaitgaliais reguliuotų automobilių srautus. Taip nutiko ir sekmadienio vakarą. Tiesa, anot M.Čako, net ir pareigūnams nėra lengva, o ką kalbėti apie eilinį perkėlos darbuotoją, kuriam prabangių automobilių vairuotojai verždamiesi į keltą grasina darbo netekimu.
Absurdas, nes tokie „neringiškiai“ užkemša keltą iš Smiltynės pusiasalio. Kokie ten „neringiškiai“? Vilnius, Kaunas, užsidėję „neringiškio“ etiketes“, – kalbėjo vadovas.
„Labai tolerantiškai sekmadienį policija elgėsi, baudų nerašinėjo. Būtų baudų išrašę ir pastatę tokius vairuotojus į vietą“, – įsitikinęs vadovas.
Uostamiesčio policija sekmadienį gavo pora iškvietimų dėl situacijos Kuršių nerijoje. Vairuotojai skundėsi, jog susidarius spūsčiai yra pažeidinėjančių Kelių eismo taisykles, važiuojančių per ištisinę liniją. Sureagavę į skundą pareigūnai atvyko į įvykio vietą ir reguliavo srautą.
Kenkia kurortui
Neringos savivaldybės meras Darius Jasaitis sako, jog šis savaitgalis svečių antplūdžiu dar toli gražu neprilygo vasaros savaitgaliams, o problemų jau būta. Meras sako pajutęs ir savo kailiu.
„Žmonės nori prie jūros pabūti, pakvėpuoti jodu ir sveiko oro elementais, o paskui turi viską iškvėpuot eilėje. Taip būt negali. Tokius profilaktinius keltų patikrinimus, mano galva, perkėla turėtų atlikti anksčiau. Žinome, kad stato keltą, tikimės, kad spręsis problemos, bet situacija nedžiugina, liūdina, piktina. Neringa negali konkuruoti su tais kurortais, kur atvykimas ir išvykimas nuostabus. Svečiai nebesirenka Neringos, nes nebegali grįžt. Kas kompensuos mūsų verslui?“ – sakė Neringos meras.
Jis teigė visuomet buvęs tilto šalininku ir kalbas apie Kuršių nerijos niokojimą vadina tiesiog mitais. D.Jasaitis sako viešėjęs Vokietijoje, Fėmarne, kuri taip pat yra saugoma vietovė, čia tiltas nusidriekė jau prieš 60 metų ir apylinkės tik suklestėjo. Šiuo metu šioje vietoje įgyvendinamas naujas projektas – tunelis, nusidrieksiantis iki Danijos.
Meras sako jau anksčiau buvusiai valdžiai pristatęs dar vieną idėją – elektrinį traukinuką, kuris kursuotų kas 15–30 minučių, driektųsi virš Kiaulės Nugaros ir išspręstų visas problemas, o Kuršių nerija iš tiesų galėtų tapti unikalia pasaulyje teritorija be automobilių.
„Automobiliai būtų paliekami Klaipėdos rajone ir į Neringą vyktų elektrinis traukinukas. Yra buvusi elektros linija, po žeme kabeliai, Neringa būtų pasaulinio kurorto lygio, visas pasaulis važiuotų pažiūrėt gamtos, nebeterštume aplinkos, būtų beveik švariausia vieta visatoj, nebent Antarktidoje geriau. Nenutrenktume kasdien kelyje po stirną ar šerną.
Traukinukas kabėtų ant lynų, matytume nuostabius vaizdus, neniokodami gamtos. Nida būtų pėsčiųjų rojus. Čia svajonė, reikia milijoninių lėšų, bet tai atsipirktų, projektą galėtų įgyvendinti verslas, tačiau tam reikia keisti specialiuosius planus“, – pasakojo D.Jasaitis, piešdamas nuostabų saulėlydį, kurį galima būtų išvysti pakilus virš žemės. Panašią idėją, pasak mero, įgyvendina Dubajus.
Traukinukas kabėtų ant lynų, matytume nuostabius vaizdus, neniokodami gamtos. Nida būtų pėsčiųjų rojus.
„Buvo kažkur ir skaičiavimai, tiesa, abejotini, bet, matyt, šitų mano pasakojimų paklauso kaip fantastinių mero nusikalbėjimų, nusišypso, palinksi ir tiek, tik Klaipėdos rajono meras rimtai pažiūrėjo. Kodėl negalėtume būti pirmi?“ – retoriškai klausė D.Jasaitis.
Skaičiuojama, jog per pikinį savaitgalį keltais pirmyn ir atgal perkeliama apie 7 000 automobilių. Mero teigimu, spūsčių problemos nepavyktų išspręsti ir autobusais, kurių prireiktų kelių dešimčių. Siekiant „nukrauti“ žmonių srautą iš keltų, autobusams reikėtų kursuoti kas penkias minutes. Be to, kur gi Klaipėdoje palikti tokį skaičių mašinų ir kur rasti tiek autobusų ir vairuotojų vos trims, keturiems įkarščio mėnesiams.