Atvirai pasakysiu, kad mano prancūzų kalbos žinios lygios nuliui, o angliškai kalbu tik minimaliai. Tai varžė, bet netrukdė komunikuoti ir orientuotis mieste. Mitas, kad prancūzai nekalba ar nenori kalbėti angliškai, nepasiteisino. Bent mano anglų žinių bagažo užteko ir prancūzams, su kuriais teko komunikuoti.
Paryžius man buvo įdomus kaip istorijos miestas. Dirbant istorijos pedagogo darbą, svarbu patirti valstybės ar miesto indėlį į bendrąją visuotinę istoriją. Tam labai tinka pabuvoti ir patyrinėti istorines Prancūzijos ir Paryžiaus vietas.
Taigi, Europos istorija – tai iš esmės Prancūzijos istorija. Bent jau viduramžių Europos. O ir kiti istorijos laikotarpiai labai pastebimi Paryžiuje.
Mano viešnagėje Prancūzijos sostinėje ėmė ryškėti bent keli išskirtiniai istorijos ir visuomeniniai reiškiniai, kuriuos įvardinčiau, kaip išskirtinai Paryžiaus miesto istoriniais reiškiniais.
Prie tokių priskirčiau Eifelio bokštą. Bokštas, kuris savo didybe, bet ne turiniu prasiveržia pro bet kokius kitus istorijos ir meno paminklus. Kitas reiškinys – tai gotikinis architektūros stilius. Šio meno stiliaus pastatų gana daug Paryžiuje. Tačiau šis gotikos reiškinys kuklesnis ir subtilesnis nei Eifelio bokštas.
Trečiasis išskirtinumas susijęs su istorijos asmenybe. Ir, be abejonės, tai Napoleonas Bonapartas. Savo istoriniu palikimu pralenkiantis bet kurią kitą asmenybę.
Kai kuriais mano patirtais įspūdžiais Paryžiuje noriu pasidalinti.
Eifelio bokšto kultas
Pažintį su Paryžiumi pradėjau nuo Eifelio bokšto. Patyriau lengvą istorinį – kultūrinį šoką. Tokio didingo statinio išvysti nesitikėjau. Todėl pabuvojimas šalia jo ir po juo sustiprino mano įspūdį apie miesto istorines erdves. Pasijutau menkas ir tada supratau, kad patekau į pasaulio sostinę.
Taip galima teigti, nes ir kiti mano aplankyti istorijos objektai pirmiausia žavėjo savo masyvumu ir didingumu. Jau nekalbant, kad visa tai organiškai susilieja su istorija ir to laikmečio meno stiliumi.
Taigi, Eifelio bokštas statytas XIX a. pab. Savo masyviomis konstrukcijomis matomas iš bet kurios Paryžiaus vietos. Nesikėliau į viršų vien dėl to, kad pajutau Eifelio bokšto kultą, lyginat su kitais istorijos paminklais Paryžiuje. Natūralu, kad turistus traukia Eifelio bokštas. Paryžius nuo šio bokšto apžiūrimas puikiai.
Bet Paryžiuje yra ir kitų aukštų pastatų, nuo kurių atsiveria puikūs miesto vaizdai. Taip, Eifelio bokštas sukrečia savo didybe, bet tai nebuvo tas objektas, kuris mane labiausiai sužavėjo.
Luvro fenomenas ir paveikslo paieškos
Svarstydamas, kas labiausiai paliko įspūdį, atsakau: Luvro galerija. Luvro galeriją kiekvienas lankytojas lanko pagal savo poreikius. Dažniausiai, kaip supratau, lankytojai jokių poreikių neturi. Jiems svarbu patekti į Luvrą.