Pirmą kartą Japonijoje moterims leista dalyvauti senovinėje ceremonijoje, vadinamoje nuogalių švente, nors ir su tam tikrais pakeitimais, rašoma „The Guardian“.
Kiekvienų metų vasario mėn. tūkstančiai nuogų vyrų dalyvauja hadaka matsuri, kuris vyksta šintoistų šventykloje Inazavos mieste centrinėje Japonijoje, kad per ateinančius metus išvytų piktąsias dvasias.
Nuo tada, kai ši šventė pirmą kartą buvo surengta šiame mieste maždaug prieš 1250 metų, ji buvo laikoma uždrausta moterims, tačiau, kaip praneša Japonijos žiniasklaida, vasario 22 d. organizatoriai leis dalyvauti maždaug 40 moterų grupei.
Visiškai apsirengusios moterys atliks ritualines bambuko žolės aukojimo apeigas, tačiau nedalyvaus festivalio momiai kulminacijoje, kurios metu vyrai, apsirengę tik fundoshi – tradicinės liemenės tipo drabužiais, tabi kojinėmis ir hachimaki raiščiais, susiduria tarpusavyje, bandydami perduoti savo nelaimę „išrinktajam vyrui“, paliesdami jį prieš jam pasitraukiant į saugią šventyklą.
Ayaka Suzuki, kuri agitavo už neoficialaus draudimo moterims panaikinimą, teigė, kad nuo vaikystės norėjo dalyvauti festivalyje. „Būčiau galėjusi dalyvauti, jei būčiau buvusi berniukas“, – ji pasakojo žurnalistams, rašo „Yomiuri Shimbun“.
Suzuki pridūrė, kad pasinaudos proga pasimelsti už savo šeimos saugumą ir už žmones, nukentėjusius nuo neseniai Noto pusiasalyje įvykusio pražūtingo žemės drebėjimo.
Daugybės Japonijos festivalių organizatoriams daromas spaudimas atverti juos visiems norintiems, nes nerimaujama, kad mažėjant kaimo gyventojų skaičiui gali baigtis renginiai, kuriuose tradiciškai dominuoja vietos vyrai.
Šį mėnesį pirmą kartą per 800 metų istoriją Šigos prefektūroje vykstančiame Katsube ugnies festivalyje dalyvavo moterys.
Tačiau praėjusį mėnesį šiaurės rytų Ošiū mieste vykstančio renginio „Somin-sai“, kuriame taip pat naudojami minimalūs drabužiai, organizatoriai paskelbė, kad šiemet šis renginys vyks paskutinį kartą.
Daigo Fujinamis, šventyklos, kurioje vyksta 1000 metų senumo festivalis, vyriausiasis šventikas, „Mainichi Shimbun“ sakė, kad tokį sprendimą paskatino daugelio vietinių vyrų senyvas amžius ir žmonių, galinčių prižiūrėti renginį, trūkumas.
Fujinami atmetė siūlymus, kad festivalis būtų atviras ne mieste gyvenantiems žmonėms, sakydamas, kad tai neatitiktų „pagrindinių ritualų“, kuriuos iš kartos į kartą perdavė vietiniai gyventojai.
Nors kai kurie palankiai įvertino atnaujintą nuogalių festivalį kaip kuklų žingsnį į priekį siekiant lyčių lygybės, kitos tradicinio Japonijos gyvenimo sritys, įskaitant dohyo ringą, naudojamą šalies sumo sporte, moterims vis dar yra uždraustos.
Moterys dalyvauja mėgėjiškose sumo varžybose, tačiau jos negali kovoti profesionaliai.
Moterys dalyvauja mėgėjiškose sumo varžybose, tačiau jos negali kovoti profesionaliai ir joms draudžiama net įžengti į dohyo – purvu padengtą ratą, pažymėtą pusiau užkastais ryžių šiaudų ryšuliais – kuris naudojamas šešiuose pagrindiniuose kasmet vykstančiuose turnyruose.
Ši taisyklė kartais sukelia nepatogumų šimtmečius gyvuojančios sporto šakos organizatoriams.
2018 m. sumo vadovybė kovojo su kaltinimais seksizmu po to, kai kelios moterys, įskaitant slaugytoją, skubėjo į sumo ringą, kad suteiktų pirmąją pagalbą vietos merui, kuris nugriuvo ištiktas insulto. Naudodamasis garsiakalbiu teisėjas ne kartą liepė joms palikti ringą, tačiau moterys atsisakė tai padaryti.