Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Konkursas „Svajonių komandiruotė su Ditma“. Jūra, saulė, vynuogės, neatrastas rojus – Krymas

1. TURISTŲ PLANETA. Didžiojo mūsų bendrabučio – Žemės – modelis gaublys, nuo jo išradimo ne daug pasikeitė. Bet smarkiai evoliucionavo žmonių elgesys su gaubliu. Kažkada tai buvo gražus daiktas pastatytas kur nors matomoje, bet saugioje vietoje. Sakomа, jog didikai juose laikydavo itin brangias šeimos relikvijas, dokumentus, tad mistikos vualis jau nuo seno dengia gaublį. Vėliau, kai tas daiktas tapo visiems prieinamas, padaugėjo ir jo pritaikymo galimybių bei prasmių – vieni vietoje „vilkelio“ sukdami gaublį ramindavo savo zirziančias atžalas, kiti žadindavo vaikų vaizduotę pasakodami nuostabias istorijas apie jų, būsimųjų garsių keliautojų, ateitį.
Troleibusas
Troleibusas / B.M. Kontrimaitės nuotr.

Apie konkursą sužinosite čia.

Daugiau ditmos kelionių čia.

2.KRYMO PUSIASALIS. Idėja pasirinkti šią kryptį gimė tada, kai seniau egzotiškiausių, kartais tik pasakose minimų žemynų, šalių ir miestų pavadinimai virto tikra mūsų kasdienybe, o tėčio gražiomis istorijomis iš jaunystės laikų apipintas Krymas tapo toks  paslaptingas ir patrauklus, kad net sužinojus tą faktą, jog Krymo krantus skalauja Prisipažinsiu – planuojant ir pirmą kartą gyvenime ruošiantis į tokią tolimą kelionę nepagailo dešimčių valandų sugaištų besimokant, rodėsi, niekam nereikalingos rusų kalbos pagrindus. Ir kokia vidinė ramybė apėmė sužinojus, kad šioje mano kelionėje tos kelios išmoktos frazės ir bus pačios geriausios palydovės ir gidės.

B.M. Kontrimaitės nuotr./Traukinių stotis, Simferopolis
B.M. Kontrimaitės nuotr./Traukinių stotis, Simferopolis

Toliau sekė pats maloniausias kelionės planavimo etapas – virtualusis maršruto susidarymas. Taip greitai kertamos valstybių sienos, pro akis lekiantys miestai, pievos, upės, ežerai ir jūros, ir ta nepaaiškinama būsena, kai jauti, kad nebe kilometrus ir galimas išlaidas skaičiuoji, o mintyse matuoji  lagaminą – ar  sutalpins jis visus TOKIOS kelionės įspūdžius.

3. TRANSPORTAS. Kelionei pasirinkau, rodėsi, patį patogiausią, nors ne patį greičiausią transportą – traukinį. Turiu pripažinti, kad 36 valandos traukinyje kiek prailgo, bet kartu buvo visai smagu išplėstom akim stebėti ir stebėtis vaizdais, kuriuos mačiau pro langą.

B.M. Kontrimaitės nuotr./Jalta
B.M. Kontrimaitės nuotr./Jalta

4. VALIUTA. Išlipus Simferopolyje atlikau tą įprastą turistinį ritualą – išsikeičiau pinigus, nors ne į Euro zoną bent kartą išvykusiems tai – jokia naujiena. Reikia paminėti, jog Kryme oficialiai galioja Ukrainos pinigas grivna, jų galima pirkti jau Lietuvoje, arba paprasčiausiai dolerius ar eurus tuoj pat prie stoties paversti grivnomis.

5. PRO TROLEIBUSO LANGĄ. Sėdu į turistinį troleibusą (!) Simferopolis – Jalta (kol dar nespėjote nustebti, kas gi ten per troleibusas, derėtų paminėti, jog ilgiausios Europoje troleibusų linijos trasos yra būtent Kryme). Vėsioje ir patogioje transporto priemonėje ilgas 120 kilometrų kelias neprailgsta –  dairausi į nuostabų, su niekuo nepalyginamą gamtovaizdį. Kuo toliau „lindome“ į pusiasalį, tuo įvairesnė darosi ir aplinka – pasirodžius jūrai norėjosi ištisai žiūrėti pro troleibuso priekinį langą. O štai ir pirmas didesnis miestas – Alušta – totoriško paveldo maisto, kitaip tariant, kibinų ir čeburekų, sostinė. Ir dar Alušta garsėja savo apylinkėse esančiais vynuogynais, brandinančias ypatingas „Alušta“ veilės kekes.

B.M. Kontrimaitės nuotr./Vaizdas nuo Aju Dago
B.M. Kontrimaitės nuotr./Vaizdas nuo Aju Dago

Maršrutui  persiritus į antrą pusę norisi būti dar  atidesnei – prasidės mano tėčio mėgstamiausios vietovės. Ir  tikrai, netrukus horizonte pamatau Krymo simbolį didžiulį kalną „įbridusį“ vandenin – vadinamą Aju Dag. Išvertus tai reiškia „meškos kalnas“. Nepakartojama ir labai įspūdinga – lyg didžiulė meška vandenį iš jūros gertų. Taip mano galvoje į šipulius subyrėjo mitas apie Vytauto Didžiojo Juodojoje jūroje girdytus žirgus – ne žirgai čia gėrė, o meška! Ir labai didelė.

Kiek tolėliau pasimatė ir aukščiausias trasos taškas, kuris lengvai „užgula“ ausis – „Artekas“. „Artekas“ yra tarptautinė jaunimo stovykla, veikianti ištisus dvylika mėnesių, t.y. visus metus. Kurorto įlankoje grožis užbūrė , bet lyg kažkur giliai manyje prabilo nuskriaustas vaikas –  tėtis dvidešimt penkerius metus kasmet atskrenda į  šitą, atrodytų, dievų  pamiltą kampelį, o aš Gurzufą pamačiau tik  dabar... Niekada nepamiršiu šito miesto magijos!

B.M. Kontrimaitės nuotr./Vaizdas nuo Gurzufo
B.M. Kontrimaitės nuotr./Vaizdas nuo Gurzufo

Dešinėje  akimis palydžiu didžiulį vyndarystės miestelį  Massandra, kur, kaip paaiškino dar traukinyje sutikta tautietė, net tris kartus  lankėsi mūsų Prezidentas V.Adamkus. Dar įdomi detalė – Massandros vyno gamyklos rūsiai giliai kalnuose išsiraizgę apie 30 kilometrų. Artėjame prie mūsų maršruto pabaigos – Jaltos, bet pakeliui dar vienas Krymo akcentas – aukščiausias pusiasalio taškas kalnas Aj Petri. Net vertėjo šį kartą nereikėjo, mat pavadinimą išsiverčiau pati – supratau, jog pasiekėme Švento Petro kalną.

Ir štai pagaliau – Jalta. Niekuomet nemaniau, kad tokios ilgos kelionės traukiniu, o po to dar ir 120 kilometrų troleibusu nuovargis gali dingti per kelias minutes, o užteko tik pamatyti nuostabius ilgutėliausius Jaltos paplūdimius. Tiesa, tuomet, kai pagaliau išlipau iš troleibuso ir įkvėpiau nuostabiai kvepiančio kalnų, miškų, vynuogynų ir jūros oro, tolumoj nuostabiai leidosi saulė, o jūros bangos mirgėjo tūkstančiais atspalvių. Mintyse sau prisiekiau, kad grįšiu čia dar ne kartą ir nuskubėjau galutinai susidėlioti artimiausių savo maršrutų.

Ditma
Ditma

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs