Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vietoje skrydžio siūlo kuponą, bet norite susigrąžinti pinigus: ką daryti?

Koronaviruso pandemijos sukrėstas turizmo sektorius išgyvena sudėtingą laikotarpį. Masiškai atšaukdamos suplanuotus skrydžius, oro transporto bendrovės savo klientams neskuba grąžinti pinigų už bilietus ir vietoje to primygtinai siūlo juos iškeisti į kuponus būsimiems skrydžiams. Europos vartotojų centras Lietuvoje pranešime spaudai primena, kad keliautojai, įsigiję skrydžius iš Europos Sąjungoje registruotų bendrovių, dažniausiai turi teisę atsisakyti kuponų ir reikalauti pinigų grąžinimo už neįvykusį skrydį. Tačiau, pasirinkus tokį kelią, gali tekti apsišarvuoti kantrybe.
„Ryanair“
„Ryanair“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Teisė susigrąžinti pinigus – tebegalioja

Paskutinėmis savaitėmis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje kreipiasi itin daug žmonių, klausiančių, kokiais būdais išsireikalauti pinigų už atšauktus skrydžius iš Airijoje registruotos oro transporto bendrovės „Ryanair Holdings Plc“. Užklausose teigiama, kad vartotojai, net ir atsisakę kuponų, yra nukreipiami į kelionių kuponų informacinį puslapį, kur jiems pakartotinai rekomenduojama rinktis kelionių kuponą, o ne pinigų grąžinimą. Kontaktinės formos, kurią užpildžius būtų galima pareikalauti išmokos, „Ryanair“ interneto svetainėje vartotojai taip pat neranda.

Atsižvelgdami į susiklosčiusią situaciją, Europos vartotojų centro Lietuvoje specialistai kreipėsi į Europos vartotojų centrą Airijoje ir gavo patvirtinimą, kad šioje šalyje nėra priimta jokių naujų teisės aktų pakeitimų, kurie įpareigotų šioje šalyje registruotų bendrovių klientus priimti kuponus vietoje pinigų grąžinimo. Airijos Aviacijos reguliavimo komisija taip pat pripažįsta, kad už atšauktus skrydžius vartotojai turi teisę susigrąžinti sumokėtus pinigus.

Remiantis Europos vartotojų centro Airijoje rekomendacijomis, jeigu vartotojo netenkina siūlomas kuponas, jis turi per 6 savaites kreiptis į oro vežėją ir reikalauti pinigų grąžinimo vietoje pasiūlyto kupono. Vartotojai, norintys tai padaryti, gali užpildyti prašymo formą tiesiogiai Ryanair svetainėje (https://contactform.ryanair.com/) arba kreiptis paštu adresu – Customer Services, P.O Box 11451, Swords, Co. Dublin, Ireland.

Laukimas neišvengiamas

Atkreiptinas dėmesys, jog šiandieninėmis visam turizmo sektoriui ekstremaliomis aplinkybėmis vartotojo prašymas susigrąžinti pinigus už neįvykusį skrydį savaime dar negarantuoja, kad reikalavimas bus operatyviai įvykdytas..

Europos vartotojų centras Airijoje visų žmonių prašo kantrybės bei rekomenduoja laukti pinigų grąžinimo iki 90 dienų. Tuo atveju, jei per šį laikotarpį pinigai nebūtų pervesti, vartotojai gali kreiptis nemokamos pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje, kuris kartu su Europos vartotojų centru Airijoje tarpininkautų siekiant bendrovės įsipareigojimų įvykdymo. Taip pat vartotojai turi teisę ginti savo interesus ir teisminiu būdu.

Kodėl kuponai – nebūtinai blogiausia išeitis

Europos vartotojų centro Lietuvoje specialistai primena, kad šiandieninė situacija Europos turizmo sektoriuje yra beprecedentė ir reikalaujanti neeilinių priemonių. Turizmo sektoriaus bendrovių pasiūlyta bei valstybių vyriausybių palaikoma kuponų iniciatyva tėra bandymas padėti išgyventi turizmo bendrovėms, kad šios turėtų galimybę išpildyti savo įsipareigojimus klientams – jei ne dabar, tai ateityje.

Kaip žinia, dėl valstybių vyriausybių įvestų ribojimų koronaviruso pandemijos laikotarpiu, oro transporto bendrovės, kelionių agentūros bei kelionių organizatoriai paskutiniais mėnesiais negauna jokių pajamų, tačiau patiria didelių išlaidų. Tuo atveju, jei visi vartotojai vienu ypu pareikalautų nuostolių už neįvykusią kelionę padengimo, tikėtina, kad virtinė šio sektoriaus įmonių, negalėdamos suvaldyti finansinių srautų, iš karto bankrutuotų. O bankroto atveju pinigų vartotojams grąžinimo galimybė būtų sunkiai realizuojama.

Kaip pažymi Europos vartotojų centro Lietuvoje vadovė Raimonda Balnienė, Europos vartotojų centro specialistai daro viską, kad spėtų operatyviai reaguoti į gausias vartotojų užklausas, susijusias su Europos Sąjungos aviakompanijų ir turizmo bendrovių paslaugomis, kurias dėl pandemijos teko atšaukti.

„Vartotojų nerimas yra suprantamas. Visiškai pateisiname ir žmonių norą greičiau susigrąžinti pinigus, kurie jiems priklauso už nesuteiktas paslaugas, bei esame pasirengę toliau tarpininkauti ginant jų teises“, – teigia R.Balnienė: „Vis dėlto dabartinėmis sąlygomis rekomenduojame apsišarvuoti kantrybe, taip pat ieškoti kitų alternatyvų, pavyzdžiui, rinktis kelionių kuponą, nes kai kuriais atvejais tai yra racionali ir svarstytina išeitis.“

Europos vartotojų centro Lietuvoje specialistai primena, kad, vertinant bendrovių kuponų pasiūlymus, būtina įsitikinti, kad kupono vertė nėra mažesnė už anksčiau įgytų ir nesuteiktų paslaugų vertę. Taip pat tikslinga patikrinti, ar, nepanaudojus kupono, išlieka galimybė reikalauti pinigų grąžinimo.

Daugiau informacijos Europos vartotojų centro svetainėje www.ecc.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos