Ką daryti su Fabijoniškėmis: pavyzdys iš Pietų Afrikos

Kartais pagalvoju, kad daugiabučius Fabijoniškėse ir dalyje Žirmūnų (nors geriau visuose) reikėtų nudažyti ryškiai ryškiai, ir tada ten gyvenanti populiacija iš kart pataptų laimingesnė – psichologų jau seniai įrodyta, kad spalvos veikia mūsų pusrutulius. Keiptaunas ir jo spalvingasis Bo-Kaap kvartalas galėtų būti geru pavyzdžiu; tiesa, jo priešistorė visai kitokia.
Spalvotasis Bo-Kaap kvartalas Keiptaune, Pietų Afrikoje
Spalvotasis Bo-Kaap kvartalas Keiptaune, Pietų Afrikoje / Tomo Baranausko/Pasaulio piemuo nuotr.

Daugiau kelionių istorijų ir fotoreportažų rasite autoriaus tinklaraštyje „Kelionių architektai“

Kažkada namai šiame kvartale buvo nuomojami iš Indonezijos, Malaizijos ir įvairių Afrikos šalių įvežtiems vergams, ir turėjo jie būti balti balti.

Vergovei nykstant ir nuomininkams gavus teisę išsipirkti namus, pasikeitė ir ta kvaila „baltos spalvos“ taisyklė. Buvę vergai greitai išdažė, paryškino savo namus, taip išreikšdami ir savo laisvę.

Tomo Baranausko/Pasaulio piemuo nuotr./Spalvotasis Bo-Kaap kvartalas Keiptaune, Pietų Afrikoje
Tomo Baranausko/Pasaulio piemuo nuotr./Spalvotasis Bo-Kaap kvartalas Keiptaune, Pietų Afrikoje

Po tipiškų didmiesčiams šiuolaikinių betoninių džiunglių, apsilankymas čia yra tikra atgaiva akiai. Ir net jei skubate pas pagrindinę Keiptauno įžymybę – Stalo kalną – stabtelėti Bo-Kaape vis vien verta – kvartalas yra visiškai šalia jo.

Tomo Baranausko/Pasaulio piemuo nuotr./Spalvotasis Bo-Kaap kvartalas Keiptaune, Pietų Afrikoje
Tomo Baranausko/Pasaulio piemuo nuotr./Spalvotasis Bo-Kaap kvartalas Keiptaune, Pietų Afrikoje

Daugiau kelionių istorijų ir fotoreportažų rasite autoriaus tinklaraštyje „Kelionių architektai“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis