„Dabar ginčai su draugais būna kaip niekada trumpi. „Pagūglini“ ir išsiaiškini, kuris teisus, vos per kelias minutes“, – taikliai technologijų įtaką žmonių bendravimui apibūdino į VOYAGE verslumo kelionę išvykęs Edvinas.
Jis kartu su kitais iššūkio dalyviais, kuriuos po Kroatiją ir Juodkalniją lydi ir 15min žurnalistė, jau pirmą kelionės dieną turėjo pristatyti turizmo verslo idėjas, kurias po savaitės bandys „parduoti“ potencialiems investuotojams.
Dviratis jau išrastas
Tiesą sakant, naujų ir itin netikėtų idėjų būna nedaug. Tačiau tai nestebina net ir pačių sėkmingiausių verslininkų.
Viskas jau yra sugalvota, internetas pilnas idėjų. Tereikia imti ir kūrybiškai jas vystyti, padaryti geriau, nei kiti darė iki šiol
„Geriau jau turėti blogą idėją, bet gerą komandą, nei atvirkščiai“, – iššūkio dalyviams aiškino vienas iš nuotykių parko „Cadmos Village“, įsikūrusio netoli Dubrovniko, savininkas Zoranas Ateljevićius.
Idėja, pasak jo, sudaro vos 5 proc. sėkmės. Visa kita lemia gera komanda ir sunkus darbas.
Be to, antrino jam kitas parko savininkas Goranas Jerkovićius, viskas jau yra sugalvota, internetas pilnas idėjų. Tereikia imti ir kūrybiškai jas vystyti, padaryti geriau, nei kiti darė iki šiol.
Šie vyrai, sukūrę nuotykių parką, dabar patys savo rankomis stato dviejų aukštų namelį medyje, kurį nuomos į Konavle slėnį atvykstantiems turistams.
Pasakyti, žinoma, lengviau nei padaryti. Visi gali puikiai įvardinti, kas trukdo turistui keliauti be rūpesčių, kas kenkia verslui, bet problemas spręsti yra kur kas sudėtingiau. Ypač, kai jos yra tokios fundamentalios kaip korupcija, kultūriniai, religiniai skirtumai ir panašiai.
Į tokių fundamentalių problemų sąrašą, matyt, galima būtų įtraukti ir virtualią realybę, kurioje žmonių santykiai dažnai nutrūksta dar nė neprasidėję.
„Tinder“ autobusas
Apie virtualią realybę užsiminiau ne veltui. VOYAGE iššūkio dalyviai vienas per kitą siūlė kurti tokius turizmo projektus, kurie suartintų žmones, padėtų sukurti gilesnį ryšį už tą, kurį galima įvertinti feisbuko „like'ais“.
„Tinder“ programėlė yra puikus pavyzdys to, kaip mes sudaiktiname vieni kitus. Tiems, kam neteko naudotis „Tinder“, trumpa instrukcija: tai yra pasimatymų platforma, kurios vartotojui rodomos kitų vartotojų nuotraukos pagal tam tikrus pasirinktus filtrus (amžių, lytį, atstumą).
Jeigu žmogus patiko, slinkite (angl. swype) nuotrauką į kairę, jeigu nepatiko – į dešinę. Jeigu patiksite savo išrinktajam (-ajai), galėsite vienas kitam rašyti žinutes.
Taip iš vienos ar kelių nuotraukų nusprendžiame, ar verta tam žmogui skirti laiko. Jeigu neverta, tiesiog metame į šiukšlių dėžę, o ir priešingu atveju meilė dažnai baigiasi po pirmosios nakties, mat to dažniai ir ieško „Tinder“ vartotojai.
VOYAGE kelionės dalyvius itin pradžiugino vieno jų mestelėta mintis apie „Tinder“ autobusą. Jūs tik įsivaizduokite, jeigu žmonės susitiktų gyvai! Galbūt vienas apie kitą spręstų ne tik iš išvaizdos ir neskubėtų nepatikusių mesti pro autobuso duris. Gal ir išdrįstų, bet tai jau fiziškai būtų kur kas sunkiau nei naudojantis virtualia „Tinder“ platforma.
Idėjų, kaip suartinti žmones, iš kelionės dalyvių lūpų skambėjo ir daugiau. 26 metų Pranas siūlė sukurti paslaugą keliauti norintiems vienišiems senjorams.
Vaikinas taip pat degė idėja pasiūlyti žmonėms gyvenimą „už ryšio ribų“: tik pagalvokite, kiek visko galėtumėte nuveikti, kokią savaitę likę be mobiliojo ir interneto ryšio.
Idėjų jaunuoliai turėjo labai daug – diskutavo net kelias valandas, bet geriausios taip ir neišsirinko. O gerų, mano galva, būta išties daug, bet apie perspektyviausias jų kol kas neužsiminsiu nė žodžiu, kad kas nors nenučiuptų.
15min žurnalisto kelionę į Kroatiją apmokėjo VOYAGE iššūkio organizatoriai. Straipsnio turiniui tai įtakos neturi.