Priminsime, jog istorija prasidėjo šiemet vasaros pradžioje, kai Portugalijos kelionių organizatorė „Qualispresenca“, teikianti paslaugas ir Lietuvoje, neįvykdė trijų iš eilės suplanuotų kelionių į Portugalijai priklausančią Madeiros salą. Vėliau įmonė pranešė nutraukianti kelionių pardavimus ir į Azorų salas.
Dėl to nukentėjo daugiau nei 100 atostogas Madeiroje planavusių, bet ten taip ir neišvykusių poilsiautojų iš Lietuvos. Kadangi oficiali kelionių organizatorės „Qualispresenca“ būstinė yra Portugalijoje, susigrąžinti sumokėtus pinigus turistams padeda VTD. Tiesa, naujienų kol kas nėra daug.
Praėjusią savaitę pranešta, kad, pagal VTD turimą informaciją, Portugalijos arbitražo komisija, skirta vartotojų ginčų nagrinėjimui, individualiai nagrinėja kiekvieną gautą turisto skundą ir asmeniškai informuoja prašymą pateikusį turistą bei „Qualispresenca“ apie priimtą sprendimą.
Siekdamas padėti Lietuvos turistams, VTD ne kartą raštu ir telefonu kreipėsi į Portugalijos kompetentingas institucijas, tačiau jokios informacijos apie pinigų susigrąžinimo procedūras iki šiol nėra gavęs. VTD kreipėsi į Lietuvos Respublikos ambasadą Londone, kad padėtų suorganizuoti susitikimą su Portugalijos kompetentingų institucijų atstovais, nurodoma Turizmo departamento puslapyje.