Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kainos Turkijos viešbučiuose kyla – ir šiemet tai ne pabaiga

Kainas Turkijos viešbučiai jau kilstelėjo net ir sezono pradžioje, tačiau nesibaimina – turkai įsitikinę, kad turistų dėl to nesumažės. Kainos, prognozuojama, dar kartą šoktels įsibėgėjus sezonui, tačiau 5* viešbučio Antalijoje vadovas 15min teigė, kad šis augimas apgaulingas. „Tiesiog liovėmės dempinguoti kainas ir grįžome į ankstesnį lygį“, – aiškino jis.
Poilsis Turkijoje
Poilsis Turkijoje / 123rf.com nuotr.

Turkijos viešbučių savininkų asociacija (TÜROB) praėjusią savaitę paskelbė šių metų kovo mėnesio statistiką, rašo „ATOR“. Vidutinė kaina 2019-ųjų kovą Turkijos viešbutyje buvo 63,3 Eur – tai yra 4,6 proc. daugiau nei kovo mėnesį prieš metus.

Vidutinis viešbučių užimtumas visoje šalyje šiek tiek sumažėjo – jis siekė 64,2 proc. (5 proc. mažiau nei 2018-ųjų kovą). TÜROB tokius skaičius įvertino kaip patenkinamus.

Asociacijos teigimu, dar yra erdvės viešbučių kainoms Turkijoje augti. Ji pirštu rodo į kainas Europos kurortuose, kur vidutinė viešbučio kambario kaina kovo mėnesį siekė 104,3 Eur, o vidutinis užimtumas buvo 68,8 proc.

Kainos šiemet dar augs

TÜROB teigimu, įsibėgėjus sezonui, vasaros viduryje, kainos viešbučiuose pakils dėl didelio turistų srauto – prognozuojama, kad jos šoktels bent 10–15 proc. Tikėtina, kad piko metu apsistoti Turkijos viešbutyje bus 25–30 proc. brangiau nei 2018 m.

Augimą prognozuoja ir Turkijos Profesionalių viešbučių vadovų asociacija (POYD). Jos prezidentas Ulkai Atmakas aiškino, kad viešbučių savininkams reikia didinti kainas užsienio rinkai, nes mažėja pačių poilsiaujančių turkų perkamoji galia.

„Mes norime pakelti kainas, ypač užsienio rinkoms, nes dvi praeityje patirtos krizės privertė viešbučių sektorių sumažinti kainas. Šiandien, kai užsakymų skaičius Antalijoje yra išaugęs 25 proc., mes galime grįžti į ankstesnį kainų lygį. Kol kas jos nesiekia 2014–2015 m. kainų“, – tikino U.Atmakas.

U.Atmako duomenimis, 2019-ųjų vasaros sezonui kainos populiariausiame Turkijoje kurorte Antalijoje jau yra paaugusios 10 proc. POYD duomenimis, didesnė paklausa poilsiui Turkijoje jaučiama ne tik iš įprastinių rinkų – Rusijos, Vokietijos ir Jungtinės Karalystės, bet ir iš Lenkijos, Austrijos, Nyderlandų, Rytų Europos valstybių. Kai kuriose Europos šalyse išankstiniai pardavimai net baigėsi anksčiau nei įprasta.

Yra ramūs, nes nemato konkurentų

Antalijos 5* viešbučio „Rixos Premium Tekirova“ vadovas Farukas Karaca 15min, prieš kelis mėnesius lankydamasis Lietuvoje 15min teigė, kad nors kainos Turkijos kurortuose ir kyla, viešbučių vadovai ramūs dėl turistų srautų.

Anot jo, Turkijos viešbučių verslui buvo suduoti du smūgiai. 2015 m. Turkijai numušus Rusijos naikintuvą, laikinai nutrūko rusų turistų srautas į Turkijos kurortus. Praėjusiais metais pajamas gerokai sumažino ir liros krizė.

„Kai prieš kelerius metus Turkija buvo didelėje krizėje, natūralu, kad kainos ir krito – nebuvo kitos išeities. O dabar mes tiesiog liovėmės dempinguoti kainas. Palaipsniui grįžtame į 2014 m. lygį, bet ne daugiau. Atstatome normalias kainas ir tiek“, – 15min aiškino „Rixos Premium Tekirova“ vadovas.

Paklaustas, ar nesibaimina dėl to prarasti turistų kitoms – galbūt pigesnėms – kryptims, F.Karaca buvo įsitikinęs, kad to tikrai nebus. „Juk kai vykstate į Ispaniją ar JAV pakrantę, ten viskas brangiau. Bet net jeigu ir galima rasti pigiau, mums dėl to pavojaus nėra – nes niekur kitur nėra tokio aptarnavimo kaip Turkijoje“, – argumentavo jis.

„Mes patys važinėjame po kitas šalis, kurortus, lyginame kainas ir paslaugas. Niekur dar neradom lygiaverčio konkurento, – teigė Antalijos viešbučio vadovas. – Kai išgirstu, kad mus bando lyginti su kitomis šalimis, sakau – tai neįmanoma, galit net nemėginti.“

VIDEO: 15min studijoje – apie Turkiją: ką reikia žinoti prieš vykstant ten atostogauti

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?