Kaip atrodo muziejus, kuriame šiaurės korėjiečiai mokomi nekęsti JAV

Antradienį įvykęs JAV prezidento Donaldo Trumpo ir Šiaurės Korėjos lyderio Kim Jong Uno susitikimas yra tikrai istorinis – šių šalių vadovai susitiko pirmą kartą per kelis dešimtmečius. Per juos buvo daug – ir kritikos, ir atvirų grasinimų, ir begalė priešiškos propagandos.
Amerikiečių karo žiaurumo muziejus Sinčone
Amerikiečių karo žiaurumo muziejus Sinčone / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Šiaurės Korėjoje antiamerikietiškos nuotaikos skatinamos dar vaikystėje – tai vienas iš šios šalies piliečių nacionalinio identiteto pamatų. Per valstybinę televiziją, mokyklose vaikai mokomi nekęsti JAV ir tikėtis konflikto tarp abiejų šalių. Jo metu, anot valstybinės propagandos, Amerika bus sunaikinta.

Viena iš antiamerikietiškos propagandos priemonių yra Amerikiečių karo žiaurumo muziejus Sinčone. Muziejuje iki smulkių detalių pasakojama apie 1950 m. esą įvykdytas Sinčono žudynes. Aiškinama, kad tuomet Pietų Korėjos ir JAV pajėgos sistemingai išžudė apie 35 tūkst. civilių. Tokių kaltinimų nepatvirtina nei istorikai, nei nevyriausybinės organizacijos. Istorikų teigimu, Korėjos karas buvo itin žiaurus, tačiau nėra jokių įrodymų apie tokio masto žudynes.

„Skerdynės, kurias Sinčone įvykdė amerikiečiai imperialistiniai agresoriai, parodė, kad jie yra kanibalai, žudynėmis siekiantys malonumo“, – 2014 m. sakė šiame muziejuje apsilankęs Kim Jong Unas.

Šio Šiaurės Korėjos propagandinio muziejaus lankytojams vedamos ekskursijos su gidu – rodomos instaliacijos, vaizduojančios JAV ir Pietų Korėjos karių vykdytus kankinimus ir smurtą. Paveiksluose – žiaurios masinių žudynių scenos. Šiaurės korėjiečiai čia vaizduojami kaip kankiniai, narsiai pasitinkantys mirtį.

Ekskursijos kulminacija – vieta, kurioje pasižadama atkeršyti už žiaurumus. Lankytojai kviečiami išsakyti savo neapykantą JAV rėkiant antiamerikietiškus šūkius.

2017 m. šiame muziejuje apsilankė AFP fotografas, kuris įamžino, kas yra rodoma ekspozicijose. Įspėjame – kai kurie vaizdai gali šokiruoti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis