„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kaip „Brexit“ paveiks turizmą?

Didžiosios Britanijos sprendimas palikti Europos Sąjungą stipriai paveiks įvairias sritis, taip pat ir turizmą. Koks bus šis poveikis, kol kas prognozuoti sudėtinga. Tačiau akivaizdu, jog situacija keisis tiek atvykstamojo, tiek išvykstamojo Didžiosios Britanijos turizmo srityse.
Po aštuonias gyvybes nusinešusių sprogimų Kenijos sostinėje iš šalies evakuojami britų turistai
Britų turistai niekada nemėgo atostogauti savo šalyje / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Didžiausias kelionių operatorius Didžiojoje Britanijoje „TUI“ skelbia, jog britai tikrai nėra tie turistai, kurie atostogas leidžia savo šalyje. Todėl greičiausiai situacija nesikeis ir po „Brexit“ referendumo.

„Žinoma, jeigu svaro vertė ir toliau kris, ilgalaikėje perspektyvoje kelionės į užsienį britams pabrangs. Tačiau greičiausiai net ir tai nenumalšins jų noro atostogauti svetur“, – portalui Dw.com sakė „TUI“ generalinis direktorius Fritzas Joussenas.

Vis dėlto, jei britai pradės atidžiau skaičiuoti savo pinigus ir apribos išlaidas kelionėms, labiausiai tai pasijus tose kryptyse, į kur jie vykdavo dažniausiai – Balearų, Kanarų salas Ispanijoje, Graikiją, Turkiją ir Karibus.

Didžioji Britanija yra viena svarbiausių rinkų kelionių operatoriams. Per pastaruosius metus ji pasiekė Vokietijos rinką. Taigi, tarptautiniai kelionių organizatoriai skaudžiai pajustų britų turistų sumažėjimą.

123rf.com nuotr./Londono akis
123rf.com nuotr./Londono akis

Savo ruožtu vietos turizmo sektoriuje dirbančios įmonės baiminasi, kad dėl referendumo rezultatų ir šalies išstojimo iš ES sumažės ir į Didžiąją Britaniją atvykstančių turistų. Iki šiol Londonas buvo viena labiausiai lankomų sostinių Europoje. Tiesa, pastaraisiais metais kelionių į šį miestą skaičius buvo sumažėjęs.

Tarptautinės žiniasklaidos paslaugų bendrovės „Travelzoo“ atliktas tyrimas parodė, kad turistai iš Vokietijos, JAV, Kanados, Italijos, Prancūzijos ir Ispanijos nepalankiai vertina Didžiosios Britanijos gyventojų sprendimą išstoti iš ES ir dėl to greičiausiai rečiau rinksis keliones į šią šalį. Viena iš priežasčių – įvairių paslaugų (mobiliojo ryšio, skrydžių ir pan.) brangimas.

Vis dėlto net ir tokiu atveju, jei paslaugų kainos nesikeistų arba net sumažėtų, dalis turistų greičiausiai vis tiek atsisakys kelionių į Didžiąją Britaniją. Taip yra dėl to, kad šalis pasiuntė pasauliui neigiamą politinę žinią, sakė Vokietijos Harco universiteto Turizmo tyrimų instituto vadovas Volkeris Böttcheris.

Tačiau kol kas vyksta priešingas procesas: kritus svaro vertei, nemaža dalis užsienio turistų suskubo tuo pasinaudoti ir intensyviai ieško bei perka keliones į Didžiąją Britaniją.

123rf.com/Amerikiečių turistai Londone
123rf.com/Amerikiečių turistai Londone

Amerikiečiai naudojasi situacija – ieško pigesnių kelionių į Angliją

Kaip skelbia portalas „Dailymail“, per praėjusį savaitgalį – iš karto po „Brexit“ referendumo rezultatų paskelbimo – skrydžių paieškos į Angliją iš JAV ir Kanados padvigubėjo, o Kinijoje šoktelėjo 61 proc. Šie duomenys gauti populiarioje skrydžių paieškos sistemoje „Cheapflights“. Tačiau panaši situacija užfiksuota ir kitoje tarptautinėje kelionių paieškos sistemoje „Kayak“.

Didžiausias susidomėjimas kelionėmis į Didžiąją Britaniją pastebimas iš JAV, tačiau paieškų skaičius išaugo ir įvairiose Europos šalyse, pavyzdžiui: Prancūzijoje, Italijoje, Danijoje.

Tai lėmė ženklus svaro vertės kritimas – per 31-erius metus svaro vertė JAV dolerio atžvilgiu pasiekė seniai matytas žemumas ir dabar yra 1 svaras sterlingų – 1,32 JAV dolerių (iki „Brexit“ santykis buvo 1 svaras sterlingų – 1,50 JAV dolerių).

TAIP PAT SKAITYKITE: 10 lankomiausių Jungtinės Karalystės vietų

Todėl dabar, pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje amerikiečiai gali rasti tipinį viešbučio kambarį parai už maždaug 150 svarų sterlingų, o ne 198 svarus sterlingų, kaip buvo iki šiol.

„Cheapflights“ generalinio direktoriaus Andrew Sheltono nuomone, „Brexit“ pasiuntė gluminančią žinutę tiek patiems britams, tiek turistams iš užsienio:

„Užsienio turistams tai lyg ir gera žinia, kadangi paslaugos gali atpigti. Britams, kita vertus, šiuo metu neramu – jie neskuba situacijos vertinti nei kaip teigiamos, nei kaip neigiamos ir šiuo metu tiesiog laukia“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“