Garsinį signalą automobilyje naudojame tuomet, kai reikia perspėti kitus eismo dalyvius apie galimą pavojų. Pavyzdžiui, kai kas nors netikėtai žengia į kelią nepastebėjęs jūsų automobilio, ar iš šalutinio kelio važiuojantis automobilis nesustoja jūsų praleisti nepaisant likusio nedidelio atstumo. Aišku, nemažai vairuotojų garsinį signalą naudoja nemandagiai – tiesiog norėdami paskubinti kitus eismo dalyvius ar reikšdami nepasitenkinimą kitų žmonių vairavimu, net jei jis nekelia pavojaus saugumui. Tai yra siaubingas įprotis, kuris, tikimės, su laiku išnyks kaip nyksta muzikos klausymas be ausinių viešose vietose ar rūkymas autobusų stotelėse.
Tačiau laivai yra visai kita sritis – jie signalą naudoja net ir tada, kai priešais juos nieko nėra, ar tiesiog nekyla jokio pavojaus. Žinoma, iškilus grėsmei susidurti, signalas taip pat būtų naudojamas, tačiau tai – itin reti atvejai. Dažniausiai garsinis signalas naudojamas nurodant laivo ketinimus. Pavyzdžiui, trumpas signalas nurodo, kad laivas suks į dešinę, o du ilgi ir vienas trumpas signalas priekyje esantį laivą informuoja apie lenkimą iš dešinės.
Kodėl tam nepasitelkiami šviesų signalai kaip automobiliuose? Labai paprasta – laivai neturi veidrodėlių, įgula nuolat vaikšto, o ir oro sąlygos ne visada leistų pamatyti posūkių žibintus. Pneumatinis signalas yra toks garsus, kad jį įmanoma išgirsti ir už kelių ar net keliolikos kilometrų. Jo garsumą dar įmanoma ir reguliuoti. Pavyzdžiui, uosto teritorijoje signalas gali būti šiek tiek tylesnis.
Garsiniai signalai praverčia ir rūke. Jie informuoja apie artėjantį ar stovintį laivą. Dažniausiai trauktis tenka mažesniems laivams. Taip yra dėl to, kad jiems tai padaryti lengviau – jie greičiau keičia kursą. Tačiau kartais garsiniai signalai leidžiami ir norint pasisveikinti ar atsisveikinti.
Kruiziniai laivai dažnai taip sveikinasi su uostu ir jame stovinčiais žmonėmis. Taip galima ir atsisveikinti, parodyti pagarbą kitam laivui ar net kapitonui. Tokiu atveju stengiamasi naudoti itin ilgus signalus, kad jie nebūtų supainioti su pranešimais apie kurso keitimą. Tam galima pasitelkti ir kokią nors melodiją:
Taigi garsiniai laivų signalai turi kelias svarbias paskirtis. Jiems sugedus, jie turi būti nedelsiant remontuojami – jie yra tokie svarbūs. Laivai vengia plaukti su sugedusiais signalais. Automobiliai gali važiuoti ir su neveikiančiu signalu, tačiau veikiantis garsinis signalas yra vienas iš techninės apžiūros reikalavimų.