Rugsėjo mėnesį vienas keleivis, skrendantis iš Čikagos į Pekiną, iš tiesų mėgino atidaryti lėktuvo duris. Įgulai pavyko jį suvaldyti, o orlaiviui nutūpus jis buvo sulaikytas.
Tačiau ar jam išvis galėjo pavykti atidaryti duris? Aiškina „The Telegraph“.
Jeigu kam nors išties pavyktų atidaryti aukštai skrendančio keleivinio lėktuvo duris, kabinoje staiga nukristų slėgis, ir išties kiltų chaosas. Prie durų stovintys žmonės būtų išmesti pro duris į dangų, temperatūra orlaivyje staiga nukristų iki šaltuko, ir net pats lėktuvas gali pradėti byrėti.
Dėl staigaus slėgio nukritimo yra įvykusi didžiausia lėktuvo katastrofa istorijoje. 1985 m. „Japan Airlines“ orlaivis „Boeing 747“ sudužo kalnuose, kai dėl netinkamai atlikto remonto staiga nukrito slėgis, dėl to nutrūko dalis lėktuvo uodegos, sugedo valdymo sistema. Žuvo 520 žmonių.
1974 m. Prancūzijoje žuvo 346 žmonės, kai netrukus po pakilimo lėktuve atsidarė vienos iš krovininio bagažo durų. Tai sukėlė slėgio kritimą lėktuve, o dėl to sugedo lėktuvo valdymo sistema.
Tad staigaus slėgio nukritimas gali būti be galo pavojingas, bet nereikia baimintis, kad taip nutiktų kažkam atidarius lėktuvo duris. To padaryti tiesiog neįmanoma.
„Slėgis salone to neleis, – aiškina lakūnas Patrickas Smithas. – Lėktuvo durys yra kaip vonios kamštis, kuris tvirtai laikosi savo vietoje dėl vidinio spaudimo. Beveik visų orlaivių durys atsidaro į vidų.“
Taigi, to fiziškai niekas nepajėgtų padaryti. Yra ir daugiau apsaugos priemonių – elektrinių ir mechaninių skląsčių.
Tačiau yra mažiausiai vienas atvejis, kai keleiviui pavyko atidaryti duris, kai lėktuvas buvo ore. 1971 m. iki šiol taip ir neišaiškintas asmuo „Dan 'D B' Cooper“ užgrobė „Boeing 727“, gavo 200 tūkst. JAV dolerių (dabar tai būtų verta 1,2 mln. dolerių) išpirką ir iššoko pro galinį išėjimą su parašiutu. Bet tam pilotas turėjo sumažinti slėgį salone.
Pramogautojai su parašiutais ar kariškiai iš lėktuvų gali iššokti pro atidarytas duris dėl to, kad jie nebūna hermetizuoti.