Visą šį laiką neveikė mokyklos, kai kurios parduotuvės, nevyko įvairūs vieši renginiai, nevažinėjo metro, kuris yra pagrindinė susisiekimo priemonė daugeliui miesto gyventojų bei svečių, kurių akivaizdžiai sumažėjo.
Nepaisant to, turizmo atstovai nusiteikę optimistiškai – jie tiki, jog turistai į Briuselį sugrįš. Ypač po to, kai pradėjo veikti tradicinis Kalėdų turgus.
Ieškant būdų, kaip būtų galima sugrąžinti turistus į Briuselį, netikėtai atrastas paprastas receptas – katės tapo neoficialiu miesto talismanu.
Kai kuriuose jų „katinukai“ užmaskuodavo nuotraukas, kuriose, pavyzdžiui, užfiksuoti įvairiose miesto vietose esantys snaiperiai. Visi šie paveikslėliai dažniausiai pažymimi grotažyme #BrusselsLockdown. Ja sekant „Twitter“ tinkle – beveik vien kačių nuotraukos.
Atsidėkodama už supratingumą Belgijos policija socialiniame tinkle „Twitter“ taip pat paskelbė nuotrauką, kurioje – kačių maisto pilnas dubenėlis, su užrašu „Policija“.
Šis paveikslėlis, kaip ir daugelis kitų, dabar naudojamas kaip viena iš priemonių, skirtų susigrąžinti turistus į Briuselį. Tai padaryti būtina, nes po griežtų saugumo sankcijų įvedimo ir plataus nušvietimo pasaulinėje žiniasklaidoje, žmonės į Briuselį baiminasi važiuoti.
Negalutiniais duomenimis per pastarąją savaitę viešbučių užsakymų mieste sumažėjo 20 proc. Belgijos nacionalinis transliuotojas VRT apskaičiavo, jog tai, kad Briuselyje paskelbtas aukščiausias pavojaus lygis, šalies ekonomikai kasdien kainuos po 52 mln. eurų.
Briuselio turizmo centro vadovas Patrickas Bontickas vylėsi, jog užsieniečiai suvoks, kad valdžia daro viską, jog apsaugotų Briuselį. O katės ir su jomis susiję vaizdeliai – vienas geriausių sprendimų šioje situacijoje.
„Net esant blogiausioms aplinkybėms mes galima pasitelkti humorą. Juk mes esame siurrealistinė šalis. Katės padeda kurti draugiško miesto vaizdinį. To mums dabar ir reikia“, – įsitikinęs Briuselio turizmo atstovas. Jis pridūrė, kad pasibaigus sunkiam etapui mieste gyvenimas tęsiasi.