Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Keliaujant didelėje grupėje – linksmybės su kompromisais?

Atostogų kelionės planavimas dažnai prasideda ne nuo maršruto, o nuo bendrakeleivių. Ir tai suprantama, nes atostogų tikslas yra ne tik kuo daugiau pamatyti ar patirti, tačiau tai daryti su atitinkamais žmonėmis. Dalis keliautojų apsisprendžia atostogų nuotykius pagyvinti didele draugų ar naujų pažįstamų kompanija. Tačiau, vykstant atostogauti su grupe, būtina teisingai pasiruošti, kad linksmybių nepradėtų temdyti kompromisai.
Keliauti grupėje ne tik smagu, tačiau ir sunku
Keliauti grupėje ne tik smagu, tačiau ir sunku / 123rf.com nuotr.

Viską daro kartu

Grupe patys keliautojai save gali vadinti ir susibūrusios kelios šeimos ar penki draugai. Tačiau turizmo sektoriuje grupe įvardijama dešimties ir daugiau asmenų kompanija, kuri vienu užsakymu įsigyja kelionę, kurios metu naudojasi tomis pačiomis paslaugomis. 

Viršutinės ribos keliautojų skaičiui nėra, tačiau negalima pamiršti, kad kuo didesnė grupė, tuo sudėtingesnis yra kelionės organizavimas. Pavyzdžiui, 50 žmonių grupei netiks bet koks viešbutis, bus reikalingos specialios pervežimo paslaugos ir panašiai. 

Noras sutaupyti pagrįstas ne visada

Dažnai pirmą kartą grupei pradėdami planuoti kelionę žmonės turi išankstinį įsivaizdavimą, jog tokiu būdu keliauti yra kur kas pigiau dėl masto ekonomijos. Iš tikrųjų yra paslaugų, kurios grupėms yra pigesnės, pavyzdžiui, iš oro uosto į viešbutį kur kas pigiau važiuoti užsakytu autobusiuku nei atskirai kiekvienam vykti taksi. Tačiau dėl galutinės kelionės kainos vienam asmeniui pasitaiko įvairių situacijų, juolab, kad yra ir skirtingos kelionių rūšys.

Įprastų poilsio kelionių kainos yra patraukliausios atostogaujant dviese, kai apsistojama tame pačiame viešbučio kambaryje. Tuo tarpu didelei grupei užsakyti tokias atostogas dažnu atveju yra brangiau. Avialinijos akcinių tarifų pagal keliaujančiųjų skaičių įprastai netaiko, viešbučiams tenka koreguoti standartinius užsakymus, o pervežimo kompanijoms – transporto srautus, todėl kelionės kaina gali būti net didesnė.

Žinoma, kelionėms, kurioms grupiniai užsakymai yra standartiniai, suorganizavus draugų kompaniją, galima ir sutaupyti. Taigi, su dideliu būriu bendrakeleivių atostogos dažniausiai leidžiamos aktyviai.

Skirtingi žmonės – skirtingi pasirinkimai

Aktyviose pažintinėse kelionėse vaikų grupėms aktualios ekskursijos, pramogų parkai, kalnai, verslui – konferencijos ir parodos, jaunimui – slidinėjimas, nardymas. Tačiau jaunuolių grupės dažnai renkasi ir poilsines keliones.

Vyresni žmonės ir šeimos kelionių didelėmis grupėmis dažnai vengia, tačiau pasitaiko, kai atostogoms susikooperuoja kelios šeimos su vaikais. Tačiau to negalima laikyti grupiniu užsakymu, jei kiekviena šeima atskirai užsako savo kelionės paketą, nežiūrint, jog renkasi tą pačią datą bei tą patį viešbutį.

Organizaciniai iššūkiai

Pati svarbiausia taisyklė planuojant kelionę didelei grupei – organizacinių darbų imtis kuo anksčiau. Grupei reikia daug vietų lėktuve tuo pačiu reisu, daug kambarių tame pačiame viešbutyje tam pačiam laikotarpiui. Kuo arčiau išvykimo data, tuo mažiau šansų, kad norimam žmonių skaičiui jų bus, net nekreipiant dėmesio į kainą. 

Planavimas iš anksto dar aktualesnis, jei bus skrendama su persėdimais. Grupės kelionei tikrai neverta tikėtis paskutinės minutės pasiūlymų – būtina įvertinti standartines kainas ir suprasti, kad tai yra riba nuo kurios jūsų kelionė greičiausiai tik brangs.

Dar vienas itin reikšmingas patarimas – reikia iš anksto suprasti, kad kuo daugiau žmonių, tuo daugiau nuomonių, todėl geriausia turėti moderatorių ar lyderį, kuris ne tik imtųsi iniciatyvos, bet ir sugebėtų diplomatiškai spręsti įvairius klausimus ir rasti kompromisus.

Arūnas Navickas, kelionių agentūros „Toptravel“ vadovas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos