„Klaipėdos jūrų uosto teritorijoje su specialiai dėl valties įrengimo į Lietuvą atvykusiu Dmitry įsikūrę esame jau savaitę – per tiek laiko padarėme nemažai: apie 13 cm sumažinome valties bortus, epoksidine derva sukietinome jos šonus, išpjovėme vietas liukams ir kai kuriuos įsistatėme. Taip pat, paruošėme vietą vandens gėlintuvui, palydovinio ryšio antenai, vairo laikikliams, saulės panelėms ir valties virtuvei. Artimiausiomis dienomis vienu dažų sluoksniu padengsime nušveistą denio paviršių ir gaminsime sėdynę“, – pranešime spaudai pasakoja A.Mockus.
Jis tęsia, kad esminiai valties įrengimo darbai turėtų būti baigti iki gruodžio 6-osios dienos, o tada, jeigu leis orai, vyrai valtį įleis į Baltijos jūrą ir realiomis sąlygomis patikrins jos plūdrumą.
Keliautojas prideda, kad visi valties įrengimo ir paruošimo darbai yra kruopščiai dokumentuojami videoformatu. Dalimi šio videoturinio keliautojas dalijasi savo „Facebook“ ir „Instagram“ paskyrose jau dabar, o daugiau jo visuomenei bus pristatyta pavasarį.
„Toks sprendimas leis man per rudenį ir žiemą sukaupti nemažai medžiagos apie visus procesus, susijusius su valties įrengimu – pavyzdžiui, iškilusius iššūkius, priimtus sprendimus ir pan., o tada iš jos sukurti detalius videovlogus, kuriuos nuo kovo galėsiu reguliariai leisti savo „YouTube“ kanale.“
Vis dar ieško partnerių
Paklaustas apie jau nuveiktus kitokio pobūdžio darbus, A.Mockus sako, kad su komanda dar vasaros pabaigoje parengė bendradarbiavimo pasiūlymą partneriams, o su potencialiais vedė ir derybas.
„Projektas jau turi keletą partnerių, kurie sutiko prisidėti prie jo įgyvendinimo, tačiau dar nepavyko surinkti viso reikalingo biudžeto. Todėl partnerių paiešką vis dar tęsiame ir jų atsakymo lauksime iki pavasario“, – teigia keliautojas.
Kas toliau?
Pasakodamas apie tai, kas laukia po valties įrengimo, A.Mockus atsako, kad toliau – jos vardo parinkimas, o sutelkus partnerius ir dizaino klausimo sprendimas.
„Mums labai svarbu, kad tiek valties vardas, tiek jos dizainas integruotųsi į žinutę, kurią plukdysiu per didžiausią pasaulio – Ramųjį – vandenyną, todėl abiem skirsime daug dėmesio iki pavasario. Per žiemą reikės ir paruošti detalų plaukimo maršrutą, gauti reikiamas licencijas ir baigti kursus, taip pat nemažai laiko praleisti sporto salėje ir ant irklavimo treniruoklio. Atėjus pavasariui, pradėsiu treniruotis Baltijos jūroje, o vasarą treniruotės realiomis sąlygomis tik suintensyvės“, – atskleidžia tolimesnius planus A.Mockus.
Keliautojas priduria, kad 2024 m. liepos pabaigoje–rugpjūčio pradžioje planuoja valtį išsiųsti į Jungtines Amerikos Valstijas, o neilgai trukus ir pats ten išvykti, kad galėtų atlikti paskutinius pasiruošimus iki starto. Planuojama, kad tinkamas langas plaukimui „atsivers“ pirmąją rugsėjo savaitę.
Apie Aurimą Mockų ir jo plaukimą
Keliautojas Aurimas Mockus 2024 m. rugsėjį pradės unikalią kelionę: vienviete irkline valtimi plauks per Ramųjį vandenyną nuo San Diego (JAV, Kalifornija) iki Brisbano (Australija) ir sieks tapti pirmuoju tai padariusiu žmogumi pasaulyje. Ši kelionė unikali ne tik savo maršrutu, bet ir misija.
Per didžiausią pasaulio vandenyną Aurimas plukdys labai svarbią žinutę – „Lithuania stands together“. Ja siekiama pagerbti kare mirusius ukrainiečius ir priminti pasauliui, kad negalime nustoti padėti šaliai, kuri kovoja už mūsų visų laisvę.