1. Pilotai laviruoja tarp kalnų ir skardžio
Nedideliame Nepalo Luklos miestelyje įsikūręs oro uostas 2010-aisiais buvo išrinktas pavojingiausiu pasaulyje. Čia vietinis nusileidimo takas driekiasi vos 460 metrų – dešimtadalį įprasto ilgio.
Kadangi nėra jokių navigacijos priemonių, lakūnams tenka pasitikėti tik vaizdu pro kabinos langą. Situaciją dar labiau apsunkina tai, jog viename tako gale stūkso aukšti kalnai, o kitame – gilus skardis.
Tiesa, keleivių čia niekada netrūksta, kadangi norint pasiekti Everesto apylinkes tenka rinktis tarp 45 minučių skrydžio arba 5 dienų žygio kalnuotomis vietovėmis.
2. Saulės vonios ant nusileidimo tako
Karibų jūroje plytinčios Šv. Bartolomiejaus salos plotas – vos 21 kvadratinis kilometras. Nenuostabu, jog miniatiūrinėje šalyje erdvė nešvaistoma platiems nusileidimo takams.
Lėktuvai čia tūpia visai greta prabangių kurortų, tad svečiams tenka priprasti prie triukšmo.
Teritorijoje netrūksta įspėjamųjų ženklų, kadangi pasitaiko, jog poilsiautojai pagulėti prieš saulę išsiruošia visai greta lėktuvams skirtos zonos.
3. Salos dydžio oro uostas
Indijos vandenyne išsidėsčiusiems Maldyvams priklauso beveik 1200 įvairiausio dydžio salų. Vienose jų kuriasi miestai, kitas lanko laukinės gamtos pasiilgę turistai, o štai visą Hulhulé salos teritoriją užima oro uostas.
Nusileidimo takas iš visų pusių apsuptas vandens, todėl čia reikia pilotų ne tik su puikiais įgūdžiais, bet ir šaltais nervais. Tai pagrindinis šalies aviacijos centras, tad keliaujant į sostinę Malę teks išsilaipinti vandenyno apsuptyje.
4. Paplūdimyje besileidžiantys lėktuvai
Turbūt ne kartą teko matyti nuotraukas iš San Marine įsikūrusio Princesės Džiulijanos oro uosto. Nusileidimo takas stūkso visai greta Maho paplūdimio, tad milžiniški lėktuvai leidžiasi maždaug 10-20 metrų virš poilsiautojų galvų.
Nors toks keliavimo būdas skamba itin pavojingai, išvengsite beveik visoms egzotinėms kelionėms būdingo galvosūkio – kaip iš oro uosto nusigauti į viešbutį.
5. Oro uostas aštuoniems lakūnams
Ar galite įsivaizduoto oro uostą, kuriame lėktuvą nutupdyti moka tik 8 lakūnai pasaulyje? Toks, pavadintas „Paro“, egzistuoja Butane.
Keleivių įspūdžiai kalba patys už save – beveik kiekvienas išsilaipinęs kelionę apibūdino kaip „keliančią siaubą“.
Nusileidimo takas apsuptas aukštų smailių uolų, tad nutūpti čia leidžiama tik dieną ir kai matomumas nepriekaištingas.
Nors skrydis sukelia nemažai streso, Paro upės ir Himalajų kalnų vaizdai nepalieka abejingų.
Egzotinių kelionių specialistai – kelioniuakademija.lt