„Vos pamačius autobusą man buvo aišku, kad jis kels problemų“, – sakė vienos iš šiuo autobusu keliaujančių turisčių vyras Mindaugas G.
Šeštadienį iš Vilniaus 56 turistų grupė juo išvyko į „Novaturo“ organizuojamą 10 dienų pažintinę kelionę po Prancūziją. Kadangi Lietuvoje tuo metu buvo vėsu, iš pradžių keleiviai nepasigedo kondicionieriaus.
Tik trečią dieną, kai už lango oro temperatūra perkopė 30 laipsnių Celsijaus, visi suprato, jog kelionė primins pragarą – už lango tuo metu buvo maždaug 36 laipsniai, o autobuso salone – apie 40 laipsnių karščio.
Kartu važiavusiai gidei pradėję skųstis keleiviai nesulaukė pagalbos. Todėl nusprendė pateikti oficialią pretenziją kelionės organizatoriui.
„Pretenzijoje nurodžiau, kad „Novaturas“ turi vykdyti savo įsipareigojimus, kurie numatyti sutartyje. T.y. kilus problemų su transportu nedelsiant jį suremontuoti arba, nepavykus to padaryti, pakeisti autobusą kitu ne prastesnės klasės su veikiančiu kondicionieriumi.
Nenormalu, kad, norėdami atsivėsinti, žmonės turi lipti į lauką, kur taip pat karšta.
„Novaturas“ atsisakė pakeisti autobusą, meluodamas, jog esamas autobusas yra sutvarkytas“, – teigė vienos iš keleivių vyras.
Pasak Mindaugo G., rugpjūčio 5-ąją autobusas buvo autoservise, tačiau ten išspręstos tik kitos techninės problemos – dabar, anot keleivių, važiuodamas jis bent jau necypia ir nebarška. Vis dėlto didžiausia bėda – viduje esantis karštis – taip ir liko.
„Nenormalu, kad, norėdami atsivėsinti, žmonės turi lipti į lauką, kur taip pat karšta. Gidė net traukė vaistus – pačiai pasidarė negera nuo karščio. Situacija tikrai ne tokia, kad galėtum mėgautis kelione.
Keisčiausia, jog kondicionierius veikia, tačiau gidė neleidžia salono atšaldyti iki komfortiškos temperatūros. Ji aiškina, kad salone, lyginant su lauku, negali būti vėsiau nei 4–5 laipsniais. T.y., jei lauke 34, salone – 30 laipsnių karščio. Tai esą nurodyta autobuso gamintojų rekomendacijose“, – kalbėjo Mindaugas G., į portalą atsiuntęs ir žmonos nufilmuotą pokalbį autobuse su „Novaturo“ kelionės vadove.
Dešimties dienų kelionė „Prancūzijos Provansas ir poilsis prie Viduržemio jūros“ dar tik įpusėjo. Karštyje važiuojantys keleiviai toliau bando pasiekti, jog viduje būtų sveika oro temperatūra.
„Autobuso salone yra 56 žmonės, tarp kurių – keletas besilaukiančių moterų. Keliauti reikia šimtus kilometrų, kvėpuoti nėra kuo, karšta. Pakartotinai buvo išsiųstas oficialus raštas „Novaturui“, tačiau jie vis tiek teigia, kad 2001 m. gamybos autobusas „Neoplan N116” atitinka higienos normas, juo važiuoti galima, tad kito neduos“, – sakė Mindaugas G.
Vienos iš autobuse esančių keliautojų vyras sakė buvęs nustebintas kelionių organizatoriaus atsainaus požiūrio į klientus.
„Pati gidė prisipažino, kad ji pranešė vadovybei ir daugiau nieko negali padaryti. Vadovybė atostogauja, atsakingų asmenų, kurie imtųsi spręsti problemą, nėra. Todėl 56 turistai, kurie dabar yra Prancūzijoje, praktiškai yra įkalinti sename autobuse su neveikiančiu kondicionieriumi ir dusinami“, – sakė vyras.
Nepatenkintiems keleiviams dalins vandenį
Bendrovės „Novaturas“ rinkodaros projektų vadovė Dovilė Zapkutė sakė, jog keleiviai nėra palikti likimo valiai.
„Reagavome iš karto, kai dėl didelių karščių kondicionavimo sistemą reikėjo atnaujinti. Kol klientai ilsėjosi nakvynės vietoje Lione, kondicionavimo sitema buvo atnaujinta. Programos pakeitimų buvo išvengta: nė viena suplanuota ekskursija nebuvo atšaukta.
Kartu su poilsiautojais Prancūzijoje keliauja didžiausią darbo patirtį turinti mūsų gidė, kuri reaguoja į kiekvieną kliento pageidavimą.
Karščiai atėjo ne tik į Lietuvą, bet ir į kitas Europos šalis. Puikiai suprantame, kad tai sukelia daug nepatogumų, todėl ieškome būdų, kad nenukentėtų ir kelionės programa, ir klientai grįžtų su pačiais geriausiais įspūdžiais“, – situaciją komentavo kelionių organizatoriaus atstovė.
Kai būnama lauke, stengiamasi kuo daugiau laiko praleisti pavėsyje. Klientams autobuse bus dalinamas vanduo.
Pasak D.Zapkutės, stengiamasi prisitaikyti prie oro sąlygų ir koreguoti ekskursijų trukmę bei išvykimo laiką.
„Kai būnama lauke, stengiamasi kuo daugiau laiko praleisti pavėsyje. Klientams autobuse bus dalinamas vanduo.
Šios kelionės metu klientams taip pat sudarytos sąlygos koreguoti kelionės programą pagal savo individualius poreikius. Jie turi galimybę patys planuoti savo dieną: gali rinktis poilsį prie jūros, likdami viešbutyje arba vykti į pažintines programas“, – kalbėjo pašnekovė.
Pastebėjus, jog autobuso techninė būklė įtarimų keleiviams kėlė jau nuo pačios kelionės pradžios, „Novaturo“ atstovė sakė, jog nebuvo pagrindo abejoti, kad autobusas gali vykti į tolimą kelionę.
„Organizuodami pažintines keliones dirbame su ilgamečiais partneriais, kuriais pasitikime ir neturime pagrindo dvejoti transporto priemonės technine būkle.
Autobusas, kuriuo po Prancūziją keliauja turistai iš Lietuvos, yra techniškai tvarkingas. Karščiai sujaukė kondicionavimo sistemos darbą, bet į tai iš karto reagavome“, – užtikrino D.Zapkutė.
Ketina prašyti kompensacijų
Autobusu keliaujantys lietuviai 15min.lt sakė, jog pasirodžius publikacijai sulaukė dovanų – buvo vaišinami sultimis. Tačiau reali problema – karštis autobuse – vis dar nesprendžiama.
„Novaturas pavaišino autobusą sultimis. Gidė pasakė, kad tai tikrai nėra kompensacija. Jos bus galima prašyti grįžus ir parašius raštiškas pretenzijas.
Sultys – tiesiog jų dovana autobuso keleiviams. Dabar temperatūra tikrai neramina: vidurdienį lauke +37, autobuso viduje +32“, – rašė Mindaugas G., kurio žmona keliauja šiuo autobusu.
Pasak šiuo metu Prancūzijoje esančios vienos iš autobuso keleivių, dalis lietuvių atsisakė ekskursijų. Pasirinko individualias programas, nes nenori važiuoti tokiame karštyje.
„Tačiau į Lietuvą visiems vis tiek teks grįžti. Baisu net galvoti, kokia ilga ir varginanti kelionė laukia, juk važiuosime kelis tūkstančius kilometrų“, – sakė viena iš autobusu keliaujančių moterų, nenorėjusi minėti savo vardo ir pavardės.
Kadangi į keleivių prašymus atvėsinti temperatūrą autobuse nebuvo atsižvelgta, dauguma jų grįžę į Lietuvą ketina kreiptis dėl kompensacijų. Vilnių jie turėtų pasiekti pirmadienį.