Tyrimas atskleidė, kad beveik pusei respondentų kelionės yra svarbesnės nei jų pačių vestuvių diena (49 proc.), pasimatymas su savo partneriu (51 proc.), naujas darbas (50 proc.), sužadėtuvės (45 proc.) ar net vaiko gimimas (29 proc.). Be to, 77 proc. tyrime dalyvavusių asmenų prisipažino, kad keliones dažniausiai užsako, kai trūksta laimės pojūčio.
Tyrime apklausta 17 000 žmonių iš 17 šalių, o tyrimo rezultatai atskleidė, kad didžiajai daliai respondentų turistinės, egzotiškos, tolimos poilsinės ar bet kokios kitos kelionės atneša daugiau ilgalaikės laimės, nei materialiniai daiktai (70 proc.). Tai paaiškina, kodėl daugeliui žmonių (56 proc.) atostogos yra svarbesnės, nei nauji drabužiai, juvelyriniai dirbiniai ar technikos prietaisai, o 48 proc. tyrimo dalyvių mieliau rinktųsi keliones, nei būsto remontą.
Didžiausią laimę patiriame, kai planuojame atostogas
Teigiamas emocinis pakylėjimas vyksta visų kelionės planavimo etapų metu, nuo atsotogų užsakymo iki pačios kelionės. Tačiau didžiausią pliūpsnį teigiamų jausmų suteikia būtent kelionės planavimas. Beveik dviem trečdaliams (72 proc.) žmonių malonų susijaudinimą kelia atostogų idėjų ieškojimas, o 56 proc. respondentų didžiausią laimę jaučia užsakydami atostogas.
Harvardo absolventas ir vienas žymiausių laimės tyrinėtojų bei „New York Times“ bestselerio autorius ir dažnas pozityvios psichologijos pranešėjas Shawn Achor pateikia šio tyrimo paaiškinimą:
„Šios naujos Booking.com apklausos duomenys atskleidžia, kad atostogų užsakymas ir per atostogas patiriama laimė yra stipriai susiję, todėl vienas iš malonias atostogas prognozuojančių veiksnių yra kelionės užsakymo procesas. Gerai suplanuota ir iš karto užsakyta kelionė gali itin pradžiuginti, nesvarbu, kokio tipo viešnagės ar kelionės ieškote. Tai susiję su mano anksčiau „Harvard Business Review“ publikuoto tyrimo išvadomis: palyginus su vidutinėmis atostogomis, gerai suplanuota ir streso nekelianti kelionė 94 proc. padidina tikimybę sugrįžti į darbą jaučiantis energingesniais, laimingesniais ir labiau motyvuotais.“
Šiais laikais kai kurie žmonės itin dažnai planuoja ir užsako keliones. Daugiau nei trečdalis (35 proc.) Booking.com apklausos dalyvių prisipažįsta renkantys informaciją apie kelionę bent kelis mėnesius iš anksto, kai tuo tarpu 5 proc. žmonių kelionę planuoja daugiau nei metams į priekį.
Belaukdami atostogų daugelis žmonių tyrinėja žemėlapius, peržiūri nuotraukas ir ieško informacijos apie lankytinas vietas
Daugiau nei trečdalis žmonių (39 proc.) teigia, kad laukdami užsakytos kelionės apie ją galvoja vieną ar daugiau kartų per dieną, taip vaikydamiesi laimės pojūčio. Besiruošdami kelionei 8 iš 10 apklausos dalyvių tyrinėja žemėlapį, ieško informacijos apie lankytinas vietas, o pusė respondentų planuoja ir perka atostogoms tinkamą aprangą. Pasak 79 proc. žmonių, kelionės krypties ar apgyvendinimo įstaigų nuotraukų žiūrėjimas padeda jiems jaustis laimingais belaukiant atostogų, o 61 proc. respondentų su malonumu skaito užsakytų apgyvendinimo įstaigų atsiliepimus.
Laimingiausia – pirma atostogų diena ir apsilankymas naujoje vietoje pirmą kartą
Kad ir koks malonus būna atostogų laukimas, jis neprilygsta pačioms atostogoms. Beveik 9 iš 10 žmonių didžiausią džiaugsmą sukelia pirmoji atostogų diena ir akimirka, kai pirmą kartą apsilankoma apgyvendinimo įstaigoje. 70 proc. respondentų teigia, kad būna laimingi, kai gali jaustis kaip namuose, kad ir kur viešėtų. Daugiau nei du trečdaliai žmonių laimę randa apsistoję viešbutyje, viloje ar nakvynės namuose, o trečdalis tyrimo dalyvių teigia, kad jaukiausiai jaučiasi apartamentuose ar vietinių gyventojų namuose.
S. Achor prideda: „Yra galybė tyrimų, apie atostogų laukimo laikotarpio atnešamą laimę, kuri kyla planuojant ir įsivaizduojant savo būsimas atostogas. Šis tyrimas atskleidžia, koks svarbus yra šis laukimas, kuris kai kuriems žmonėms reikšmingesnis nei jų pačių sužadėtuvės. Per pastaruosius dešimtmečius atlikti įvairūs tyrimai parodė, kad didžiausias privalumas darbe šiais laikais yra pozityvumas ir aktyvi smegenų veikla. Mano neseniai atliktas mokslinis darbas atskleidė, kad visas savo atostogų dienas išnaudojantys žmonės yra ne tik laimingesni, bet ir 34 proc. padidina savo šansą per artimiausius 3 metus darbe gauti premiją. Sėkmingos kelionės tikrai atsiperka.“
Apie tyrimą
Šio Booking.com organizuoto ir nepriklausomai atlikto tyrimo imtyje dalyvavo po 1000 žmonių iš 17 skirtingų šalių (tarp kurių 8 Europos šalys). Tyrime apklausti asmenys per pastaruosius metus keliavo bent vieną kartą savo šalyje ar už jos ribų. Iš viso, buvo apklausta 17 157 vyresnių nei 18 metų žmonių. Duomenys rinkti nuo 2016 m. rugsėjo 9 d. iki spalio 4 d.