Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono oro linijų asociacijos teigimu, griežti pasienio suvaržymai, priimti siekiant sukontroliuoti koronaviruso plitimą, beveik visiškai numarino tarptautines keliones lėktuvais – jų palyginus su praėjusiais metais sumažėjo net 97,5 proc.
Dažnai skraidantys žmonės pasiilgsta lėktuvų ir oro uostų, o įvairios oro linijos – pavyzdžiui, Taivano „EVA Airways“ ir Japonijos ANA – jau atrado, kad tokiems keleiviams galima pasiūlyti specialius skrydžius-ekskursijas.
Atrodo, iš tokių skrydžių išlošia visi. Keliautojai gauna šansą vėl prisiminti skrydžio jaudulį. Lėktuvams ilgas stovėjimas nėra gerai, tad net ir trumpi skrydžiai yra naudingi. Be to, pilotai turi skraidyti, kad neprarastų licencijų. Na, o oro linijos gauna taip joms šiuo metu reikalingų pajamų.
Bilietų kainos – iki 2350 Eur
Antai „Qantas Airways“ siūlo orlaiviu „Boeing 787“, paprastai kylančiu ilgiems tarptautiniams skrydžiams, pasiekti garsiąją Ajerso (Uluru) uolą Australijos viduryje, tada pasukti į šiaurės rytus ir apžiūrėti Didįjį barjerinį rifą, o tuomet – nusileisti tame pačiame Sidnėjaus oro uoste, iš kurio ir buvo pakilta.
Bilietų kainos svyruoja nuo 490 iki 2350 eurų, o visas 134 vietas lėktuve susidomėjusieji išgraibstė ypač greitai. Oro linijų atstovė netgi pareiškė, kad taip greitai visų vietų lėktuve „Qantas Airways“ dar nebuvo pardavusios.
„Akivaizdu, kad žmonės trūksta kelionių ir skrydžių. Jei paklausa neslūgs, tikrai bandysime surengti daugiau tokių panoraminių skrydžių, kol visi laukiame sienų atsidarymo“, – teigė atstovė.
Havajietiškas vakarėlis lėktuve
„Singapore Airlines“ jau spalį tikriausiai irgi pradės skrydžius į niekur, nors oficialiai dar to nepatvirtino. Pakilę iš Čangio oro uosto apsuksite ratą ir vėl nusileisite jame. Svarstoma tokiai „kelionei“ siūlyti ir daugiau priedų – pavyzdžiui, limuzino paslaugas ar pirkinių kuponus Čangio oro uosto parduotuvėse.
„Singapore Air Charter“ direktorius mano, kad tokie skrydžiai sulauktų didelės paklausos. Bendrovės atliktoje apklausoje net 75 proc. žmonių sakė, kad sutiktų mokėti už tokius bilietus, kad tik vėl galėtų skristi. Beveik pusė tam galėtų skirti 210 JAV dolerių, 40 proc. nurodė pasiryžę išleisti ir 430 dolerius už vietą verslo klasėje.
Kitos oro linijos Azijoje jau ėmėsi tokių skrydžių ir juos reklamuoja kaip galimybę vėl patirti kelionių džiaugsmą.
Pavyzdžiui, Japonijos oro linijos ANA suorganizavo skrydį Havajų tema - nutarė lėktuvą, paprastai skrendantį į Honolulu, bet dabar to daryti negalintį, vis tiek pakelti į orą. 334 keleiviai 90-ies minučių skrydyje rugpjūčio mėnesį mėgavosi havajietiška muzika, maistu, gėrimais.
Taivano „EVA Airways“ savo ruožtu rugpjūtį pasiūlė skrydį garsiuoju „Hello Kitty“ lėktuvu – pakilti Taipėjuje, paskristi tris valandas ir ten pat nusileisti.
„Tigerair“ neseniai pasiūlė už 200 eurų nusipirkti bilietą į skrydį iš Taipėjaus – orlaivis apsuks ratą aplink Pietų Korėjos Čedžu salą ir grįš atgal. Vietų nebeliko per keturias minutes – galbūt ir dėl to, kad į kainą įėjo metus galiojantis kuponas nemokamiems skrydžiams iš Taivano į Pietų Korėją ir atgal.
„Įsigijau bilietą, nes kuponas bus tikrai naudingas. Be to, pasiilgau keliauti – ypač į mano mėgstamą Pietų Korėją, – teigė 44-erių inžinierė iš Taipėjaus Chen Shu Tze. – Pandemija skaudžiai smūgiavo turizmui ir aviacijai, aš noriu padėti atgaivinti ekonomiką.“
Tiesa, Singapūro oro linijos jau sulaukė kritikos iš aplinkosaugos aktyvistų – juk deginamas kuras ir teršiamas oras.
Bent jau australų „Qantas Airways“ pranešė, kad susimokės už būsimą anglies dioksido emisiją. Tiesa, kritikai iškart pažymėjo, kad taršos fakto toks žingsnis, žinoma, nepanaikins.