Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl skrydžio metu keleiviams taip norisi sūresnio maisto

Kai kalbama apie lėktuvus, sklando daugybė gandų, kodėl keleivių prašoma imtis tam tikrų veiksmų, pavyzdžiui, kylant lėktuvui laikyti atidarytas lėktuvo žaliuzes. Viena aviacijos ekspertė nori padėti atskirti faktus nuo prasimanymų. Dauguma keleivių sutinka, kad lėktuvų maistas nėra pats skaniausias, tačiau paaiškėjo, kad tai gali būti susiję su mokslu, rašoma „The Mirror“.
Maistas lėktuve
Maistas lėktuve / Shutterstock nuotr.

„Dealchecker“ kelionių ekspertė Rosie Panter paaiškino: „Dėl sauso oro ir slėgio pokyčio lėktuvo salone mūsų skonio receptorių jautrumas saldžiam ir sūriam maistui gali sumažėti maždaug 30 proc., todėl maisto lėktuve ir ant žemės skonis gali labai skirtis“.

Lėktuvo salone mūsų skonio receptorių jautrumas saldžiam ir sūriam maistui gali sumažėti maždaug 30 proc.

Ji taip pat pridūrė: „Yra žinoma, kad oro linijų bendrovės, norėdamos prisitaikyti prie šio poreikio, „per daug pagardina“ maistą, todėl gali būti, kad jūsų tuno majonezo skonis skirtinguose skrydžiuose skiriasi“.

Shutterstock nuotr. / Maistas lėktuve
Shutterstock nuotr. / Maistas lėktuve

Tai jau ne pirmas kartas, kai kelionių žinovai atskleidžia lėktuvų maisto paslaptis. Pasak vienos skrydžių palydovės, yra gėrimų, kurių reikėtų vengti užsisakyti, o kiti gali būti naudingi.

Pavyzdžiui, pomidorų sultyse yra umami (vienas iš penkių pagrindinių skonių) – sudedamosios dalies, kuriai skrydis neturi įtakos, todėl šis gėrimas ore yra daug skanesnis nei kitos, saldesnės alternatyvos.

Skrydžio metu jūsų skoniui įtakos turi ne tik oro slėgis ir sausumas, bet ir variklių keliamas triukšmas. Vieno tyrimo metu nustatyta, kad žmonės, valgantys skambant garsiam foniniam triukšmui, vertino maistą kaip mažiau sūrų ir mažiau saldų nei tie, kurie valgė tyloje.

Rosie taip pat išsklaidė mitą, kad lėktuve veisiasi mikrobai. Kelionių ekspertė teigė, kad ši mintis buvo įkalta daugeliui žmonių per kovido pandemiją.

Ji teigė: „Lėktuvo oro kokybė iš tikrųjų yra geresnė nei kitose reguliariai lankomose bendrojo naudojimo patalpose, nes 40 proc. oro, kuriuo kvėpuojama lėktuve, sklinda iš HEPA oro filtravimo sistemos, o kiti 60 proc. – iš lėktuvo išorės.

123RF.com nuotr. / Lėktuvas
123RF.com nuotr. / Lėktuvas

Tai reiškia, kad skrydžio metu oras orlaivyje visiškai pakeičiamas kas 3 minutes, o HEPA sistemoje surenkama 99,97 proc. ore esančių dalelių. Tačiau norėtume, kad ji panaikintų keleivių „kvepiančias“ kojas“.

Ji taip pat teigė, kad nereikia bijoti turbulencijos, veikiau – ją ignoruoti, ir kad ji labai retai būna pavojinga.

„Visi šiuolaikiniai orlaiviai yra išbandyti streso testais, kad atlaikytų sunkiausias situacijas ore, – sakė Rosie.

Ji taip pat teigė, kad nereikia bijoti turbulencijos.

– Tai reiškia, kad pastaraisiais metais nė vienas lėktuvas nenukrito dėl turbulencijos. Lėktuvai yra gerai pritaikyti visiems dideliems turbulencijos sukeltiems smūgiams, net ir tada, kai atrodo, kad jis nukrito 100 pėdų. Tai dažnai sukelia oro slėgio pokyčiai, reaktyviniai srautai ar net išorės temperatūros pokyčiai – su visais šiais reiškiniais jis lengvai susidoroja.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos