„Kad ir kaip pozityviai žiūrėjau į iškilusius atostogų nepatogumus, jausmas likus be asmeninių daiktų svetur ne per geriausias: jaudinausi, nerimavau, nuolat rašinėjau laiškus… Lagaminas, žinoma, atsirado grįžus į Lietuvą“, – su savo istorija supažindino keliautoja.
Keliautojų klaidos kartojasi
„Į panašias istorijas, kaip M.Urbonaitė, dėl besiklostančios situacijos oro uostuose paskutiniais mėnesiais pateko ne vienas ir ne du Lietuvos keliautojai“, – sakė SEB banko ekspertė Sigita Trockytė-Varnė.
Jos tikinimu, daugelis keliautojų kartojo panašias klaidas: kelionės taip laukė, kad apie galimus netikėtumus nepagalvojo ir jų nenumatė.
„O jei dar ir neapsidraudė? Dėl šios priežasties kartu su prarastais daiktais nukentėjo kelionės kokybė, kilo nerimas ir stresas.
Todėl, jei žmogus keliauja bent kartą per metus, reikėtų turėti bent vieną kredito kortelių. Jos užteks visai šeimai (kelionės metu yra draudžiami visi šeimos nariai: vyras, žmona, vaikai iki aštuoniolikos metų).“
Taip pat S.Trockytė-Varnė atkreipė dėmesį į tai, kad kelionės draudimas skiriasi priklausomai nuo kortelės turėjo tipo. Tačiau baziniame pakete, kurį, beje, turi visos kortelės, padengiamos išlaidos sveikatos sutrikdymo atveju (būtinoji odontologija, lūžiai, mirtis).
Banko ekspertė S.Trockytė-Varnė, analizuodama Monikos situaciją, paminėjo, kad keliautoja turėdama „Master Card“ kortelę tikrai būtų buvusi ramesnė bagažo praradimo atveju, o ir pinigai už kelionės metu pirktus daiktus jai būtų buvę sugrąžinti.
Monika pamoką išmoko
Po patirtos nesėkmės keliaujant į Austriją, M.Urbonaitė sako jau nejudanti iš namų be rankinio bagažo.
„Dabar jau žinau, kad be kelių papildomų marškinėlių ir reikalingiausių higienos priemonių rankiniame bagaže negalima keliauti. Nė už ką nebepatikėčiau visko aklai vien tik didžiajam kelionės lagaminui. Pasimokiau. Taip pat rinkčiausi vieną iš kelionių draudimų dėl saugumo. Na, ir ilgesnį laiko tarpą pasilikčiau skrydžiui pasikeisti. Daugeliu atvejų jie nėra saugūs keleivių atžvilgiu“.
Laukti negana
Šios istorijos moralas, matyt, toks, kad prieš laukiančią kelionę negana vien lagaminą ar bilietą nusipirkti ir jau džiaugtis. Dar gi būtina pasitikrinti, koks kelionės draudimas šiuo metu galioja kortelėje.
Taigi tam, kad nereikėtų kaltinti avialinijų, banko ekspertė pataria atsakyti sau, kokio tipo jūsų kelionės ir tam atsakingai pasiruošti. Ji sako, kad verčiausia užduoti sau šiuos klausimus: koks mano gyvenimo būdas? Kokią kortelę verta turėti, kad prireikus ji man padėtų ir apsaugotų?
„Priklausomai nuo situacijos (pvz.: covidas) draudimo kompanijos taip pat keičia sąlygas, todėl verta pasitikrinti, nuo ko esate apdraustas. Tai padės nenumatytais atvejais greitai reaguoti ir priimti sprendimus. Taip pat verta įsivesti į telefoną kelionių draudimo numerį“, – patarė S.Trockytė-Varnė.