Kelionių organizatoriaus atstovo darbas užsienio kurortuose: kiek nematomų žingsnių tenka nueiti?

Atostogas tikromis atostogomis galima vadinti tuomet, kai galima bent trumpam pamiršti kasdienius rūpesčius. Tuomet, kai dėl nieko nereikia sukti galvos, viskas jau suplanuota ir žinai, kad atostogų metu bus žmogus, kuris gali padėti kiekviename žingsnyje.
Kelionių organizatoriaus „Novaturas“ atstovė užsienyje
Kelionių organizatoriaus „Novaturas“ atstovė užsienyje / „Novaturas“ nuotr.

„Didelė dalis žmonių savo atostogų planus patiki kelionių agentūrai, nes nori išvengti papildomų planavimo, informacijos paieškos rūpesčių. Jie taip pat nori, kad jų poilsiu būtų pasirūpinta ir jau nuvykus į šalį“, – šypsosi kelionių organizatoriaus „Novaturas“ atstovas, Paslaugų užsienyje organizavimo skyriaus vadovas Aivaras Mickevičius.

Atostogų sezonas – ištisus metus

Pasak jo, poilsiautojams turėti savo atstovą – labai svarbu, vieni juos vadina kelionių vadovais, kiti gidais, treti – atstovais užsienyje. „Novaturas“ stengiasi, kad įmonės atstovai užsienyje būtų ne tik savo srities profesionalai, bet ir būtų klientų bičiuliais jų atostogų metu. Lietuviškai kalbantis, gerai šalį pažįstantis žmogus ne tik pasitinka klientus nusileidus lėktuvui, bet ir pasirūpina jų kokybišku poilsiu visų atostogų metu.

Visose trijose Baltijos šalyse veikiantis „Novaturas“ šiuo metu turi 65 atstovus užsienyje, iš jų 32 yra iš Lietuvos. Atstovų užsienyje skaičius kiek kinta priklausomai nuo metų laiko, tačiau įprastai itin įtemptų mėnesių yra keli: balandis ir gegužė bei rugsėjis, spalis. „Tą lemia pagrindinė priežastis – būtent šiais mėnesiais yra daugiausia skrydžių. Taip pat – šiais mėnesiais dalis atstovų keičia kelionių kryptis, todėl poreikis turėti daugiau darbuotojų padidėja“, – 15min sakė A.Mickevičius.

Asmeninio albumo nuotr./„Novaturo“ atstovas, Paslaugų užsienyje organizavimo skyriaus vadovas Aivaras Mickevičius
Asmeninio albumo nuotr./„Novaturo“ atstovas, Paslaugų užsienyje organizavimo skyriaus vadovas Aivaras Mickevičius

Pasak jo, „Novaturas“ – greičiausiai vienintelis iš Lietuvoje veikiančių kelionių organizatorių, kuris žiemos mėnesiais, kai atstovų poreikis yra kiek mažesnis, užtikrina visiems savo darbuotojams galimybes dirbti ir pastovumą. „Galbūt todėl mūsų komandoje yra ir tokių, kurie šį darbą dirba jau kone 17 metų“, – pasakojo A.Mickevičius.

Darbas virsta gyvenimo būdu

Pašnekovas tikina, kad, jei šį darbą žmogus išdirba daugiau nei 5-erius metus, tuomet tai tampa tiesiog gyvenimo būdu. Ir toks gyvenimo būdas tikrai ne visiems. Įprastai atstovai per metus pakeičia dvi ar tris kryptis, tačiau būna atvejų, kai atstovo darbas per metus apima šešias kryptis, pavyzdžiui: Tailandas, Korfu (Graikija), Barselona (Ispanija), Bulgarija, Madeira (Portugalija) ir galiausiai – Tenerifė. Taip dažnai keisti gyvenamąją ir darbo vietą ne visiems yra paprasta.

„Novaturas“ nuotr./Kelionių organizatoriaus „Novaturas“ atstovė užsienyje
„Novaturas“ nuotr./Kelionių organizatoriaus „Novaturas“ atstovė užsienyje

Tų atstovų, kurie, kurie nusprendžia parvykti į Lietuvą, Latviją ar Estiją, „Novaturas“ taip lengvai nepaleidžia. Dažnu atveju atstovai užsienyje randa poziciją įmonės administracijoje. „Galiu drąsiai teigti, kad šie žmonės puikiai žino visą įmonės virtuvę – išmano apie kurortkurortų infrastruktūrą, šalių specifiką, viešbučius, galimas problemines situacijas. Todėl visuomet stengiamės atrasti darbo vietą biure“, – sakė įmonės atstovas, pats prieš tapdamas skyriaus vadovu 6 metus dirbęs atstovu Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Turkijoje bei Egipte.

Jis juokiasi: „Dažnai mūsų klientai mano, kad atstovų užsienyje darbas – tai poilsis. Taip tikrai nėra. Pamenu, kaip man dirbant atstovu ir atsisveikinant su grupe poilsiautojai sakydavo: „Gero poilsio.“ Čia ne poilsis, čia darbas, tačiau jis labai įdomus, malonus, turiningas. Tiems, kurie mėgsta bendrauti, kurie viskuo domisi – tai ideali vieta saviraiškai.“

Iki išvykimo į užsienį – atsakingas pasiruošimas Lietuvoje

A.Mickevičius pasakojo, kad, norint išvykti dirbti į užsienį, prieš tai tenka dalyvauti atrankose Lietuvoje, jos įprastai vyksta metų pradžioje. Po pirmųjų pokalbių atsirinkti kandidatai kviečiami į mokymus, kuriuose išklauso teorinį kursą – susipažįsta su įmonės darbu, jos struktūra, vertybėmis. Vėliau atlieka praktines užduotis – ši mokymų dalis skirta susipažinti su darbo specifika, išmokti dirbti su klientais, kandidatai Lietuvoje praktikuojasi, kaip organizuoti pervežimus, vesti ekskursijas ir pan. Šie mokymai užtrunka iki trijų mėnesių.

Galiausiai po mokymų naujokai, sužinoję, kurioje šalyje dirbs, išvyksta ten tam, kad susipažintų su šalimi, partneriais, darbo specifika, kurorto infrastruktūra. Tuomet jie dirba su patyrusių atstovų komanda ir dar maždaug pusę metų mokosi, dirbdami kaupia vertingą patirtį.

Pasak „Novaturo“ atstovo, dažniausiai į šią pozicija kandidatuoja 25–35 metų amžiaus žmonės. „Viena dalis kandidatų – jauni žmonės, judrūs, spalvingi, norintys pažinti pasaulį, pagyventi skirtingose užsienio šalyse. Kita dalis – kiek vyresni, neretai Lietuvoje jau einantys atsakingas pareigas ar spėję sukurti savo verslus, tačiau šiame gyvenimo etape trokštantys pertraukos nuo intensyvaus darbo, iš naujo ieškantys savęs, naujų patirčių“, – komentavo A.Mickevičius.

TAIP PAT SKAITYKITE: Kroatijos Istrija – brangakmenių skrynia, viliojanti įspūdinga gamta ir jaukiais miestais

Svarbiausia – smalsumas

A.Mickevičiaus teigimu, norint dirbti kelionių atstovu užsienyje labai svarbu būti smalsiam, pozityviam, mėgti būti apsuptam žmonių, norėti bendrauti. Svarbus ir kalbų mokėjimas. Tiesa, atstovai kasdien daug bendrauja su partneriais, todėl greitai pramoksta naujų kalbų. „Novaturo“ atstovas patikina, kad nebūtinai gido kvalifikaciją jau turintis asmuo šiam darbui tiks labiau nei, pavyzdžiui, kita kryptimi gyvenimą pasukęs žmogus, pavyzdžiui, medikas, teisininkas ar verslininkas – daug svarbiau čia asmeninės žmogaus savybės, charizma, noras tobulėti, gebėjimas būti organizuotam ir girdėti klientą.

„Skirtingos klientų grupės, bendraudamos su mūsų atstovais, vertina skirtingus aspektus. Todėl atstovams labai svarbu gebėti bendrauti su skirtingo amžiaus klientų grupėmis. Keičiasi ir klientų poreikiai – anksčiau svarbiausia būdavo sužinoti techninę informaciją bei įdomiausius faktus apie šalį, kurortą, dabar dažnu atveju klientai patys susiranda šią informaciją, todėl jiems įdomios asmeninės atstovų patirtys, žinios, jie ieško autentiškumo“, – pasakojo A.Mickevičius.

TAIP PAT SKAITYKITE: Slovėnija – smaragdinis tobulų atostogų kraštas tarp Alpių ir Adrijos jūros

Pagrindinės atstovų užsienyje funkcijos – pasitikti klientus oro uoste, palydėti iki viešbučių, suteikti praktinę informaciją, papasakoti apie šalį, kurortą, pateikti informaciją apie galimas ekskursijas, taip pat – patiems jas vesti. Klientams svarbu žinoti, kad šalia yra žmogus, kuris, iškilus klausimams ar nenumatytoms aplinkybėms, jais galėtų pasirūpinti bet kuriuo paros metu, net jei to realiai ir neprireikia.

Įdomu ir tai, kad kartais atstovais užsienyje tampa ir patys klientai – susižavėję jų darbu nusprendžia patys išvykti dirbti į populiarius kurortus. „Tai mums didžiausias įvertinimas, kai buvę klientai tampa esamais kolegomis!“ – sako „Novaturo“ atstovas.

Daugiau informacijos galite rasti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis