Kelionių planavimo klaidos: kai po atostogų norisi dar vienų atostogų

Pamestas bagažas, vėluojantys skrydžiai ar prastas oras – bene dažniausios priežastys, tampančios itin karčiais atostogų trikdžiais. Vis tik dar apmaudžiau, kai iš nežinojimo ir perdėto savarankiškumo už sugadintą poilsio kokybę tenka kaltinti ne ką kitą, o patį save. Kokių kelionių planavimo klaidų dažniausiai pridaro savarankiški poilsiautojai ir kaip keli, rodos, smulkūs sprendimai svajonių atostogas gali paversti savaitę ar dvi trunkančia kankyne?
Nepavykusi kelionė
Nepavykusi kelionė / 123rf.com nuotr.

„Juk kai suskausta dantį ar ateina laikas pasitrumpinti plaukus, stačia galva nepuolame visko daryti patys. Lygiai toks pat principas galioja ir planuojant keliones. Jei norime, kad išsvajotos atostogos maksimaliai atitiktų lūkesčius, pirmiausia patartina kreiptis į šios srities profesionalus“, – pranešime spaudai cituojama kelionių ekspertų „Baltic Tours“ atstovė Rasa Levickaitė.

Veržiasi nežinodami kur

Kaip teigia kelionių ekspertė, viena dažniausių ir naiviausių atostogautojų klaidų – noras išvykti svetur dar nė neapsisprendus kur. Ir nors visuomet galėtų padėti kelionių žinovai, neretai toks neapsisprendimas baigiasi atostogomis tiesiog duriant pirštu į žemėlapį. Tuomet šeimos su mažais vaikais atsiduria aktyvių vakarėlių zonose, o norintieji daugiau judesio – ramuma garsėjančiuose kurortuose.

123rf.com nuotr./Kelionės su vaikais
123rf.com nuotr./Kelionės su vaikais

„Jeigu kankina nežinia dėl atostogų krypties pasirinkimo, mūsų komanda visų pirma rekomenduoja pačiam poilsiautojui išskirti tris pagrindinius kelionės raktažodžius, pavyzdžiui: saulė, jūra, netolimas skrydis. Kuo daugiau tokios informacijos sugebėsite papasakoti kelionių ekspertui, tuo greičiau jis padės rasti geriausiai jums tinkančius individualius pasiūlymus bei pateiks savo rekomendacijas“, – aiškino R. Levickaitė.

Ar tinkamai pamatavote atostogų laiką?

Panašiai kaip ir tie, kurie nori keliauti, nors tvirtai nežino kur, kitas atostogautojų tipas tiesiog netinkamai matuoja savo pačių laiką. O tuomet investicijos kelionėms į tikrai tolimus kraštus gali nuplaukti ir į balą.

„Atostogų trukmė visuomet priklauso nuo paties žmogaus asmeninių savybių, bet vis tik reikėtų atskirti du kelionių tipus ir jų nemaišyti: tai savaitgalio išvykos ir poilsinės kelionės. Pirmosiomis, trunkančiomis iki 5 dienų, galima, pavyzdžiui, vykti į Prancūziją, Italiją ar Vokietiją, tačiau nerekomenduojama keliauti toliau. Renkantis poilsines keliones kalendoriuje būtinai pasižymėkite bent 7 naktis, o tokioms kryptims, kaip Tailandas, Singapūras, Kolumbija ar Šri Lanka, gali nepakakti ir dviejų savaičių“, – teigė „Baltic Tours“ ekspertė.

123rf.com/Phang Nga
123rf.com/Phang Nga

Nori aukščiausios klasės ir... pigiai

Prastų atostogų scenarijų gali lemti ir neadekvatus kainos lūkestis. Jei pavyzdžiui, svečioje šalyje norisi atostogas paskirti poilsiui be rūpesčių ir pagyventi prabangiau 4–5* viešbutyje, privalu susitaikyti, jog visa tai turės atitinkamą kainą. Priešingu atveju teks nusivilti ir pripažinti, kad atostogos bus ne tokios, apie kokias svajojote, arba keičiant planus už kelionę mokėti dar daugiau.

„Natūralu, kad norime keliauti kuo geriau ir kuo pigiau. Tačiau kaip ir visos kitos kokybiškos paslaugos, gera kelionė kainuoja brangiau. Tam, kad tiek planuodami kelionę, tiek jos metu išvengtumėte nereikalingų rūpesčių ir papildomų išlaidų, visuomet pasidomėkite jums patrauklia kryptimi iš anksto“, – patarė „Baltic Tours“ ekspertė.

Pasiruošia viskam, tik neteisingai

Kita vertus, pasiruošimas nelygus pasiruošimui – R. Levickaitė pastebi, jog neretai keliautojų savarankiškas rūpinimasis atostogomis pasisuka ne visai tinkama linkme. Pavyzdžiui, tam tikram keliautojų tipui labai būdinga internete susiieškoti kaip įmanoma daugiau informacijos apie vietinę kultūrą ir tuomet susiplanuoti tokią daugybę potyrių, jog atostogos ima panašėti ne į poilsį, o į darbą.

„Dažnas keliautojas savo atostogų metu nori pamatyti absoliučiai viską. Tačiau tai, deja, neretu atveju yra misija neįmanoma. Keliaujant atostogų tikrai nereikėtų persistengti, ypač jei norite pailsėti. Kitaip po savaitės tokio aktyvaus lėkimo grįšite ir suprasite, kad jums reikia dar vienų, naujų atostogų“, – tikino specialistė.

123rf.com /Keliautoja
123rf.com /Keliautoja

Dar blogiau, jei šis rūpestis neįtraukia esminių, tačiau ne tokių įdomių detalių, kurių neišmanymas gali kainuoti labai brangiai. „Rūpintis kelione – tai ne vien susižinoti apie įdomiausius objektus. Tai daiktų pervežimo tvarkymas, smulkių, tačiau būtinų reikalų, tokių kaip vizos, skiepai, ekskursijos, draudimas, pinigų grąžinimo garantija ir t. t. organizavimas“, – priminė R. Levickaitė.

Sumanesnis tas, kuris planuoja pirmesnis

Taip pat reikėtų įsidėmėti ir tai, jog geras kainos ir kokybės santykis įmanomas tik tuomet, jei planuoti pradedama ne pačiose kelionės išvakarėse. Mat ilgas delsimas neretu atveju gali atvesti ir prie itin kurioziškų nesusipratimų.

Pavyzdžiui, pradėjus trūkti laiko, savarankiški kelionių planuotojai ima veikti chaotiškai ir permoka už viešbučius, kurių jiems tereikia pernakvoti, nes didžiąją atostogų dalį ketina keliauti aktyviai. Arba, priešingai, atvykę pailsėti su įskaičiuotu maitinimu ir SPA malonumais, supranta, jog paskubomis sakydamiesi kelionę pasirinko visiškai ne tai.

„Pastebime, jog vyresnės kartos atstovai keliones mėgsta planuoti iš anksto, dažnai net įsigyja jas visam sezonui vienu kartu. O štai jaunesnieji linkę keliauti čia ir dabar. Vis dėlto, turėkite omenyje, kad jei svajojate išvykti šiltuoju metų laiku – vietos lėktuvuose ir kambariai viešbučiuose jau dabar tirpte tirpsta. Tad delsti neverta, nes daugiausia kainos ir kokybės prasme laimės tie, kurie suskubs nedelsiant“, – ragino R. Levickaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis