Klaipėdos universiteto burlaivio „Brabander“ kapitonas Valdemaras Vizbaras vadovavo laivo išlydėjimui į doką ir jo kelionei atgalios į savo tradicinę vietą Danės krantinėje. Laivas parvilktas galu, mat apsukti jo upėje nebūtų įmanoma.
V. Vizbaras sako, jog antras kartas visada būna lengvas, tad šįkart pravertė patirtis įgyta prieš porą savaičių. Viskas pavyko itin sklandžiai, į pakeltą Biržos tiltą neužkliuvo nė vienas laivo trosas.
„Praėjusį kartą neįvertinom, kad tiltas nėra statmenai upei pastatytas, iš nuotraukos, iš drono, matyti, kad įžambiai upės stovi. Praėjusį kartą taikėm pagal upės ašį eiti, pradėjom kliuvinėti. Kai buvo pasitarimas pirmadienį, nuotraukos iš drono buvo parodytos vilkikams, kad reikia eit įstrižai upės. Upėj atrodo nejauku, bet buvo orientyras šiluminių kaminas. Stovėjau aš keistoj vietoj šį kartą, matėte, bet kaip su šautuvu suvedi į taikiklį ir juda. Visi žinojo – stiebus reikėjo suderinti su kaminu ir buvo gerai“, – kalbėjo V.Vizbaras.
Stovėjau aš keistoj vietoj šį kartą, matėte, bet kaip su šautuvu suvedi į taikiklį ir juda.
Kapitonas paaiškino, kodėl priekyje laivą tempė mažesnis vilkikas nei gale – tam, kad laiku sustotų po tiltu, jei kartais nebūtų pataikyta. Taip ir buvo padaryta.
Upės vagos pradžioje, įsukant nuo Kuršių marių, buvo matyti, jog „Meridianą“ blaškė bangos. Anot V.Vizbaro, dar ketvirtadienį štormavo, tad bangos taip greit nenurimsta.
Kapitonas itin pasidžiaugė, jog šįkart buvo patraukti laivai iš Danės upės, kurie praėjusį kartą trukdė sklandžiam „Meridiano“ vilkimui.
Atsiėjo per šimtą tūkstančių
Laivo savininkas, bendrovės „Bega“ vienas pagrindinių akcininkų, Aloyzas Kuzmarskis pasakojo, jog doke laivas buvo sutvarkytas ir remonto neprireiks apie septynerius metus.
„Pirmas dalykas, tai buvo įsitikinta, kad laivas yra tikrai geram stovyje, kokybiškai buvo sutvarkytas ir šiandien dienai mes turime puikų, tvarkingą, ilgaamžį laivą, o pirma buvo nuvalytos apnašos, apaugimai, buvo nuimtos balastinės dėžės, nuvalytos rūdys atsiradusios, kai kur buvo defektukai statybų metu, pašalinti visi jie, buvo antikoroziniai darbai atlikti, uždėti atitinkami kontūrai“, – pasakojo A.Kuzmarskis.
Laivas nudažytas specialiais dažais, jų dėka prie dugno mažiau kimba kriauklytės ir vandens žolės.
Tam tikri darbai bus nuolat atliekami laivui stovint.
A.Kuzmarskis neslėpė, jog išlaikyti laivą per mėnesį atsieina 9 800 eurų, tiek kainuoja įgula ir kiti išlaikymo kaštai. Be to, laivas tarsi gyvas organizmas, jam nuolat reikia priežiūros.
„Meridiano“ remontas savininkui atsiėjo per 100 tūkstančių eurų.