Numatoma įgarsinti 8 skulptūras Klaipėdoje – informaciją bus galima išklausyti nuskenavus QR kodą. Šis projektas bus įgyvendintas gavus lėšų iš Ekonomikos ir inovacijų ministerijos.
Kaip 15min sakė Klaipėdos turizmo informacijos centro direktorė Romena Savickienė, po uostamiestį su gidais vaikštantys svečiai sulaukia labai aiškios ir įdomios informacijos apie įvairius objektus, pavieniams svečiams taip pat norisi pateikti informaciją patraukliai ir atraktyviai. Be to, kuo informacijos daugiau, tuo svečiams smagiau lankyti objektus.
Turizmo centras atrinko aštuonias skulptūras, kurios papasakos jų atsiradimo istoriją, taip pat bus susietos su vietų, kuriose stovi, pasakojimais.
„Tikrai bus Anikė, Vaiduoklis, Vydūno skulptūra, tikrai bus mažasis klaipėdietis – berniukas su herbu, stovintis Mažvydo alėjoje, tikrai bus „Bučinys“, o kartu ir istorija, kas yra Šiaurinis ragas. Laukiant kelto tikrai smagu sužinoti, kas tas „Bučinys“, kartu pažvelgiant į kitą krantą, kur stovi berniuko su šuneliu skulptūra „Vaikystės svajonė“. Tikrai bus įgarsinta Žvejo skulptūra, o prie jos ir pasakojimas apie rotušę, karalienės Luizės istorinį palikimą.
Mes žiūrime ne tik į pačią skulptūrą. Svarbu, kad būtų galima papasakoti ir apie pačią vietą istorinių faktų. Pavyzdžiui, bus undinėlės skulptūra, bet kartu ir istorinis pasakojimas apie Biržos tiltą. Vydūno skveras, kuris puikiai sutvarkytas, tačiau trūksta gyvybės. Žmonės bus skatinami nueiti, keliauti, sužinoti. Nesirinkome įgarsinti kačiuko, šuniuko skulptūrų, kurie irgi turi savo istorijas, tačiau daugelis žino, ką turi patrinti ar paglostyti“, – pasakojo R.Savickienė.
Tarp skulptūrų bus ir ant Melnragės molo stovinti skulptūra „Pasivaikščiojimas su žuvimi“.
Pasakojime apie Anikę bus galima išgirsti ir garsiąją dainą apie Simono Dacho aprašytą mergaitę. Skulptūra, vaizduojanti jaunutę basą mergaitę, – vieną iš poeto apdainuotų herojų. „Taravos Anikės“ meilės daina dainuojama ne tik Vokietijoje, bet ir Šveicarijoje, Austrijoje. Miuncheno rotušės varpai vis dar skambina šią melodiją.
Kiekvienas pasakojimas apie skulptūrą truks iki trijų minučių. Istorijas ketinama paruošti lietuvių ir anglų kalbomis.
Anot R.Savickienės, atraktyvūs pasakojimai apie miestą leis daugiau sužinoti ne tik svečiams, bet ir jo gyventojams. Pasakojimai bus paruošti iki lapkričio 30 dienos.
Klaipėda jau netrukus bus reklamuojama Led ekranuose sostinėje ir Kaune. Šių miestų gyventojai bus kviečiami uostamiestį stebėti saulėlydį, atvykti gaudyti bangų.
„Juokais sakėm, kad geriau laukti bangos negu žalio šviesoforo Vilniuje. Norime, kad būtų pateikta atraktyviai“, – sakė R.Savickienė.
Karantino metu buvo paskelbta Ekonomikos ir inovacijų ministerijos priemonė „Turizmo inovacijos“ siekiant padėti vienam labiausiai nukentėjusių sektorių – turizmui, kuris turėtų persiorientuoti į inovatyvias veiklas ir taip prisitaikyti prie COVID-19 sukeltų aplinkybių.
Klaipėdos turizmo informacijos centras – vienas pirmųjų šalyje, gavęs finansavimą pagal šią priemonę. Dviem Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro (TIC) projektams skirtas finansavimas, siekiantis 29 tūkst. eurų.
Už gautus pinigus Klaipėdos TIC ne tik įgarsins skulptūras, bet ir tobulins svetainę www.klaipedatravel.lt inovatyviomis priemonėmis. Į sistemą numatoma integruoti pokalbių robotus, kurie atsakys lankytojams į rūpimus klausimus, taip pat ims veikti prekių ir paslaugų pardavimo platforma.
Planuojama, jog turizmo centro svetainėje integruotoje pardavimo platformoje bus galima įsigyti ne tik suvenyrų su Klaipėdos simbolika, bet ir turizmo centro ar kitų įstaigų organizuojamų ekskursijų po Klaipėdos miestą bilietų. Taip pat turėtų atsirasti skiltis „Sukurta Klaipėdoje", kurioje ketinama skleisti žinią apie Klaipėdoje kuriančius menininkus bei tautodailės atstovus.
Primename, kad skulptūros „kalba“ ir Vilniuje. Šiemet prabilo ir legendinis „vamzdis“ bei „aikštingoji“ Literatų gatvės siena.