Jis trečiadienį surengė pasitarimą dėl oro taršos uostamiestyje. Jame dalyvavo Aplinkos apsaugos departamento, Visuomenės sveikatos centro atstovai, taip pat Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco“) ir Klaipėdos uosto atstovai.
Jis sakė Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco“) atstovams išsakęs pastabas, kokių priemonių jie turėtų imtis siekdami sumažinti dulkėjimą. Bendrovės atstovai po susitikimo teigė esantys pasiruošę bendradarbiauti ir parengti priemones taršai mažinti.
Pasitarimas surengtas, kai Klaipėdos centrinės dalies ir Vitės rajono gyventojai socialiniuose tinkluose ėmė dalintis nuotraukomis, kuriose užfiksuoti pajuodę paviršiai jų namuose.
Pasak V.Grubliausko, mėnesį stebėseną „Klasco“ prieigose vykdę Aplinkos apsaugos departamento atstovai užfiksavo taršos pažeidimus.
„Per tą mėnesį suvedus visus rezultatus, ypatingai keletą dienų birželio mėnesio viduryje, konstatuota, kad iš tikrųjų ši bendrovė pakankamai dažnai viršija oro taršos normatyvus“, – sakė V.Grubliauskas.
Bendrovė įpareigota eliminuoti taršą per nustatytą terminą.
Meras taip pat sakė bendrovės prašęs imtis prevencinių veiksmų ir užtikrinti, kad kroviniai nedulkėtų, o karštomis dienomis laistyti ne tik bendrovės teritoriją, bet ir aplinkines gatves.
„Gana griežtai paprašiau, kad būtų laistoma ne tik tai, kas yra privaloma, bet ir už bendrovės teritorijos esančios gatvės, kad tai būtų aiškus ženklas ir gyventojams, kad yra rūpinamasi ir stengiamasi užbėgti už akių“, – sakė V.Grubliauskas.
Jis pabrėžė, kad savivaldybė neturi galių priversti bendrovę imtis veiksmų, bet išreiškė viltį, kad naujasis vadovas (Vytautas Kaunas - BNS) išgirdo prašymus ir atsižvelgs į juos bei pasirūpins aplinkinių gyventojų gerove.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovai teigia, kad taršos priežastys Klaipėdoje turėtų būti objektyviai ištirtos atsakingų institucijų, paimant mėginius iš skirtingų miesto vietų.
„Kadangi dėl padidėjusio dulkėtumo mieste įtarimų šešėlis krito ant vienos iš uoste veikiančių kompanijų, šiandien buvome susitikę su naująja kompanijos vadovybe, kuri pažadėjo operatyviai pateikti išsamų aplinkosauginių priemonių veiksmų planą ir imtis skubių priemonių dulkėtumui mažinti“, – po susitikimo išplatintame pranešime teigia Uosto direkcijos Rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius
Artūras Drungilas.
„Klasco“ vadovas V.Kaunas po susitikimo žurnalistams sakė, jog bendrovė neneigia, kad galėjo prisidėti prie dulkėtumo mieste, bet pabrėžė, kad krovos kiekiai neaugo, o didesnę taršą nulėmė oro sąlygos.
„Drėkinant savo pravažiavimus, mes drėkinsime ir gatves – tą dalį, kur krovinys yra. Manau, ir tas padės trumpalaikiai. Mes ruošiame priemonių planą, kad sumažintume tą dulkėtumą ar jį eliminuotume, žinome, kokia situacija yra visame mieste ir norime geranoriškai bendradarbiauti tiek su bendruomene, tiek su institucijomis“, – sakė jis.
V.Kaunas sakė, kad ilgalaikėje perspektyvoje krova bus perkelta į pietinę miesto dalį ir dulkėjimo problema bus išspręsta.